Opinie IWC (en dan met name deze ... )

IW377717

Ik vind 'm mooi, maar het uurwerk dat er in zit is wel heel erg onbijzonder. En de prijs is toch behoorlijk hoog als je dat meeneemt.

Ik begrijp dat de uurwerkjes vaak vrij goedkoop zijn omdat ze veel geproduceerd worden maar vind dit toch echt wel …tsja. Uurwerkje kost rond de 500 dollar, uurwerk is 5000 . Wat vinden jullie van dit horloge ?

4 likes

Prijs valt tweedehands toch wel mee? Voordeel van een standaard uurwerk zijn de lagere servicekosten.

Het is weliswaar in de basis een 7750 maar IWC gebruikt hierin een eigen echappement. Het meest nauwkeurige horloge dat ik ooit op mijn Timegrapher heb gehad, zonder overdrijven vrijwel geen afwijking in zes posities, was een IWC Davinci met een 7750 gebaseerd uurwerk.

2 likes

Doet IWC wel vaker, werken met een zeer standaard uurwerk. Ik vind dat geen voordeel om het voorzichtig uit te drukken.

Aan de andere kant: een betrouwbaar uurwerk dat gemakkelijk te servicen is. En een horloge met een erg fraaie afwerking en een vrij gebalanceerd ontwerp. Beetje druk voor mij, maar dat is persoonlijk.

1 like

Een hele fraaie klok. Ik zou het wel weten!

Ik vind hem supermooi, en heb persoonlijk niet veel tegen een 7750. Natuurlijk heb je liever inhouse, maar valjoux is in ieder geval zeer betrouwbaar en makkelijk te servicen. Nadeel van dit uurwerk (als ik me niet vergis) is dat hij maar 1 kant opwind, en de andere kant losjes draait, dus wat meer herrie maakt en je het draaien wat meer voelt dan een uurwerk welke beide kanten opwind.

Vind het een van de mooiste klokken ooit gemaakt. Was van plan om hem dit jaar aan te schaffen, maar las hier ook over het niet bijzondere uurwerk en dit in verhouding tot de hoge aanschafprijs deed mij twijfelen. Ik twijfel nog steeds. Hij gaar er ooit wel komen, maar geen nieuwe denk ik. Gave klok😍

1 like

oh dat vind ik persoonlijk wel een behoorlijke afknapper. Dat is meestal ook zo bij “replica’s” .

Dat en de dichte achterkant. Hmm …

Mooi, zonder meer. Een van de mooiste blauwe horloges van dit moment.

Hoe groot zijn je polsen? Voor dagelijks gebruik is 't formaat flink (43 mm groot bij 15 mm hoog). Als je grotere polsen hebt is dat prima. Anders is het misschien meer een “weekendhorloge” dan een horloge voor alle dagen. Ook afhankelijk van je smaak en voorkeuren natuurlijk.

Nou dat is eigenlijk waarom ik een 43 mm wil. M’n polsen zijn 21 cm , 41mm gaat prima maar als ik er nog een horloge bij koop wil ik een maatje groter.

1 like

En dan met die mooie bruine Santori band! Erg prachtig. Begin dit jaar stond er bij Crownguard een nieuwe te koop voor 4650.- Toch maar eens een IWC potje aanleggen en in de kist kijken welke weg kunnen! Toch wel een beetje spijt dat ik hem toen niet gekocht heb of hem irl bekeken.

Nog even twee plaatjes naast de “Mark”

4 likes

Fraai blauw inderdaad, doe mij de linker maar.

4 likes

Probleem is dat 'ie nog niet heel veel tweedehands wordt aangeboden, en verwacht dat 'ie dan toch ook nog niet heel goedkoop is.

Zonde, want 't is echt een prachtklok.
Helaas voor mij net te groot.

5 likes

Ik vermoed dat je Santoni bedoelt. Dat modemerk was toch banden voor IWC gaan maken…

hmm ben ook eigenlijk niet zo dol op die brushed case. Was me nog niet eens echt opgevallen omdat de dial zo awesome is.

Ik vind 'm erg mooi.
Lekker veel toeters en bellen.

1 like

Ik vind het ook een mooie uitvoering! Een van de mooiste van IWC voor mij.

1 like

Ook voor mij is dit een favoriet, en nu ik zie hoeveel anderen dit ook mooi vinden begin ik te begrijpen waarom er zo’n klein aanbod is :persevere::persevere::persevere:

Supermooi zeker met die blauwglans over de wijzerplaat! Helaas voor mij een maatje te groot