Opinie over de ISL-162 van de echte horloge experts en fanaten

Nu ben ik groot Rolex fan alleen het echte werk zal nog enige tijd moeten wachten totdat ik die kan bemachtigen. Nu zag ik op longislandwatch de isl-162. Een eigen horlogelijn door Marc (die ik ook al een tijdje op Youtube volg). Nu zijn de specs erg goed voor de prijs lokaal moet het horloge uit de USA komen. Mijn vraag aan de horloge fanaten hier is dan ook de mening over dit horloge. Is het gewoon een outright design kopie onder de naam hommage of is het wel te doen? Het lijkt me namelijk erg stom als mensen zouden denken dat ik een fake draag want dat zou ik natuurlijk nooit doen.

1 like

:point_up:

Al die Islanders zijn hommages/kopieën.

Is dat erg? Dat weer niet, maar kan je net zo goed een horloge van Ali trekken wat mij betreft.

6 likes

Iets wat zo enorm op the real deal wil lijken en het bij nader inzien niet is, is en blijft een afknapper zowel voor jezelf als voor de mensen die je uit zult moet leggen dat het geen echte is maar er wel een beetje op lijkt. :man_shrugging:

Daarom draag ik mijn Dan Henry’s ook nauwelijks meer. Ondanks dat ik daar nooit commentaar op kreeg.

11 likes

Ik zou dit in ieder geval niet uit de US vandaan trekken.

Zat alternatieven te vinden binnen de EU wat homages betreft.

2 likes

Ik kijk ook regelmatig met plezier naar de YT-videos van Islander. Maar van dit horloge zou ik niet blij worden. Geen idee wat het precies kost. Maar er zijn in ongeveer alle prijsklassen wel authentieke/originele/onderscheidende modellen te koop. Daar zou ik voor gaan.

3 likes

Volledig mee eens, geen enkel origineel idee daar en flauwe afkooksels van de nageaapte horloges. Volgde hem vroeger maar sedert ie met die mikmak is begonnen is er niets meer aan zijn youtubekanaal.

5 likes

Ik volgde hem al niet… ik vond het maar een beetje een vreemde met zn double wristen :stuck_out_tongue:

1 like

Goh…

Met een geslaagde hommage is niets mis, maar het blijft een kopie. In dit geval een beetje fout. Ik denk dat je het snel beu bent. Beter iets van een gevestigd horlogemerk kopen in Europa.

3 likes

Ik vind ‘de echte’ ook al heel lelijk​:joy::joy::joy::joy:

7 likes

Bedankt voor de reacties. Ik merk dat het algemene sentiment niet bijster positief is over dit soort hommage modellen. Daarbij slaat PeterLC de spijker op zn kop wanneer het gaat over lijken op de real deal en dan uit moeten leggen dat het een hommage is.

3 likes

Hij reviewde vroeger veel Seiko en goede andere instapmerken, maar nu nog quasi enkel zijn eigen materiaal.

Nou dan heb ik ook goed nieuws: dat zal je met deze niet snel overkomen.

1 like

Ik denk dat mensen die een echte kopen meer uit te leggen hebben :grin:

Overigens heeft Islander altijd goede specs en is prima van constructie. Zo zijn de Seiko diver ‘hommages’ qua specs beter dan die van Seiko zelf. Maar importeren is duur en de garantie is eigenlijk niet van toepassing want je gaat niet op eigen kostrn een horloge terug sturen naar de US. Er zijn binnen de EU betere deals mogelijk.

1 like

Ik snap de keuze voor een ISL-62 wel, want in two tone (geelgoud) en dresswatch of sportswatch is onder de 1000 euro nauwelijks iets “origineels” te vinden, laat staan op jubilee. Correct me if I’m wrong!

1 like

Dit horloge pretendeert met zijn uitstraling imho meer te zijn dan het is.
Het lijkt me persoonlijk erg vervelend om eventuele vragen te moeten antwoorden “Nehhhhh, ik wacht totdat ik mij de echte kan veroorloven”. Voor hetzelfde geld (eigenlijk voor veulllll minder) vertel je hen dat je het origineel prachtig vindt, maar dat je die enorme bak centen liever ergens anders aan uitgeeft, en je intussen suf geniet van jouw hommage :rofl:

Lang verhaal kort; Doe waar jij je prettig bij voelt :innocent:

Voor een hommage vind ik hem zelf behoorlijk aan de prijs, met name vanwege de bijkomende kosten (BTW en invoerkosten).

4 likes

Ik begin ineens trek te krijgen in een Eagle 7 :grin:

Zijn hele leuke deals mogelijk :+1:

3 likes

Ik zeg doen als jij het mooi vind.
Ik zie geen verschil meer tussen dit of een bulova super seville die zogenaamd wel worden gewaardeerd. Die probeert net zo hard iets te zijn wat het niet is.

775 euro en dan eens GMT ook. Daarbij hele goede garantie vanuit Steinhart.

1 like

Als ik het goed heb gezien wordt ie aangeboden voor 350 dollar en daar komt er nog zo’n 25% aan kosten bij om hem in NL te krijgen.

Er zijn genoeg alternatieven en misschien mooiere. De Bulova is al genoemd. Ik heb zelf de Mido Commander (eta uurwerk, nagenoeg gelijk aan de Bulova).

En voor mijn zoon heb ik ooit deze 2 Citizen Eagle 7 op de kop kunnen tikken. Die is er trouwens ook met een zwarte wijzerplaat.

Succes met je zoektocht

2 likes

Als je Rolex fan bent, valt een hommage altijd tegen.
Gewoon doorsparen, en een echte kopen.

1 like