Gaaf hoor, misschien dat in deze wereld iemand een idee heeft voor het hechten van de letters en cijfersā¦
https://restauratieschilderijen.nl/nl/losse-verf-hechten/
Oh ja dat is waar, dank voor de aanvulling
Ja dat heb ik wel eens gezien ja. Al zijn dat natuurlijk wel andere verfsoorten.
Voorlopig laat ik het maar even zo en houd ik het in de gaten. Mocht het echt snel verder gaan bladderen moet ik misschien iets gaan proberen.
Van iets heel ouds weer iets heel moois gemaakt, klasse!!!
Heel leuk om dit te lezen
Petje af wat een vakmanschap dit ongelofelijk super klasse.
Vraagje van mijn kant hoelang ben je hier mee bezig geweest totaal ??
Dank je; heeft uiteindelijk ruim anderhalve maand geduurd maar daar zit veel wachttijd op onderdelen bij. Veren bestel ik altijd bij Cousins en daar gaat soms zo weer 2 weken overheen voordat je die in huis hebt.
Uren houd ik nooit zo bij; uur of 10-12 alles bij elkaar ofzo denk ik?
Nou super knap is iets om trots op te zijn draag hem maar veel en vaak in goede gezondheid en ik zou er maar vaak op kijken
Hoeveel mm is ie? Kleintje of niet?
Ja is inderdaad een kleintje; 29,5 mm. En dat is de diameter van het achterdeksel. Naar voren toe wordt hij nog kleiner; bezel is 24,5 en glas 22 mm.
Maar OMG wat is ie mooi! En hij staat je goed Wilko.
Dank je Lex
Mijn pols leent zich prima voor zulke kleintjes
Voor grote hockeypucks daarentegenā¦
Mooi project en dito verslag, Wilko! Heel erg interessant om te zien hoe je dit bijzondere horloge een nieuw leven hebt gegeven.
En die wijzerplaat en wijzersā¦
Dank je. Echt een project dat de moeite waard was inderdaad
Probleem is dat niet iedere wijzerplaat dezelfde opbouw heeft van opdrukprocedures, wil zeggen hier zijn de cijfers als laatst opgedrukt en geen finishing laag erover is. Heb ooit al eens geprobeerd met spuitbus , oefenen om de juiste afstand te vinden zodat er geen te hobbelig vernisoppervlak is, moet dunne laag zijn. Met penseel gaat helemaal niet. Ik heb er nu eerlijk gezegt nu ook niet zoveel ervaring mee.
Mooi werk en weeral eentje tot leven gebracht.
Deze topics zijn voor mij de pareltjes van HF.
Hulde voor deze prachtige reportage. Door een horloge zo liefdevol te herstellen, wordt een stukje horlogegeschiedenis gered van een bijna vergeten en eerloos rommeldoos-bestaan. Wat een moed om de kast weer zo prachtig in orde te krijgen! Het horloge is bijna een soort tijd-capsule.
Dit horloge verdient het om langs de boulevard te worden rondgereden in een prachtige gerestaureerde Oldtimer
Wat een ontzettend mooie uurwerken zijn er toch ontworpen, gebouwd en op de markt gebracht in het verleden. Deze is er zeker eentje van en je hebt em weer in zān oude glorie herstelt. Chapeau.
Ongelofelijk toch hoe sommigen uurwerken mishandelen. Deuken ik kasten kloppen, vaste lugs plaatsen hoe halen ze het in hun hoofdā¦
Dank voor de leuke reacties
Inderdaad, dat zal hier het geval zijn. Vaak zijn ze voor de vernis aangebracht en heb je dit probleem niet. Ik laat het voorlopig maar zo, je kun het maar ƩƩn keer verknoeien, en vooralsnog ziet het er prima toonbaar uit.
Breng me nou niet op ideeƫn
Er staat hier nog een Fiat uit 1931 in de garage, een project dat mijn pa helaas nooit heeft afgekregen. Alleen is het afmaken van dat project wel even wat meer werk dan een horloge opknappen
Ja dat snap ik ook nooit zo, blijf er vanaf als je niet weet wat je aan het doen bent
Mooi verslag van een heel knap project, Wilco! Bedankt voor het delen en geniet van het prachtige resultaat!
Dank je. Ja we gaan zeker van deze genieten