Opkomende angst voor (ver)koop op dit forum

Naar aanleiding van een recent dispuut tussen een koper en verkoper op dit forum, krab ik mij toch weleens achter de oren.

Tot nu toe gaat alles, wat mij betreft, nog goed zowel de koop als de verkoop.
Echter ik merk meer en meer dat er soms enige discrepantie is tussen aanbod en geleverde waar.

Komt dit door mindere omschrijving van de geboden waar, of een te hoog verwachting patroon ?

Of misschien wel door het makkelijker openstellen van de horlogemarkt. ?
Anyway, ik was er al eerder een voorstander van, maar ik neig meer en meer maar een face2face overdracht en anders maar niet,

4 likes

Dit vooral denk ik , goed op je gevoel afgaan en inderdaad face2face.
Tot nu toe heb ik alleen goede ervaringen :thumbsup:

1 like

Ik ook, maar ik loop al wat langer mee en ik bevroed - al dan niet terecht - een kentering.

2 likes

Ook hier alleen positieve ervaringen. Ik moet wel zeggen dat ik probeer louter van BHF’ers* te kopen. Leden die in mijn ogen hier iets opbouwen.

*Bekende Horloge Forumleden

7 likes

[quote=“watchagain, post:1, topic:86635”]
face2face overdracht en anders maar niet,
[/quote] Helemaal mee eens, ik doe niet anders.
Maar het dispuut waar jij aan refereert daar wordt gesproken over nieuwstaat. En dit is nu juist de enige staat waar geen discussie over kan zijn. Nieuwstaat is als nieuw dus geen enkel krasje hoe klein dan ook. Maar zoals je al zei f2f dan heb je daar achteraf geen gedoe over.

2 likes

Ook hier voor de goede orde, alleen nog maar positieve ervaringen.

2 likes

Ik snap wel waar je gevoel vandaan komt , ik koop gewoon alleen nog van BHFers zoals @watchagain :wink:

2 likes

Helemaal eens.

1 like

Geen last van. Kwestie van de wat duurdere klokjes alleen aan bekende forum leden verkopen en af en toe een gokje wagen in het goedkope segment met kopen van of verkopen aan een newby. En als verkoper goede foto’s maken en de staat altijd naar beneden afronden. Bij teleurstelling achteraf goed overleggen. Dan gaat het in 99% van de gevallen goed.

11 likes

Dit is een onderwerp waar héél véél van te vinden én over te zeggen is, en met het oog op de leercirkel, laat ik deze graag voortduren.
Graag vooraf; geen individuele transacties bespreken (daar is “ervaringen met…” voor).
Mijn mening; transacties hier verschillen per persoon/waarde/afstand.
Van de één koop ik ongezien een Rolex, van de ander nog geen bandje.
Duidelijkheid vooraf is wel een belangrijk aspect.
Niet tevreden geld terug, proefperiode maar toch kan het mis gaan.
In een winkel kan je ook terug. Maar na een week teruggaan en zeggen dat het uurwerk er scheef inzit maakt het ook daar lastig.
Vwb het verkoopgedeelte kan het wellicht ook anders maar daar start ik binnenkort een eigen topic over (spannend…)

16 likes

Maar die 1 procent die mis gaat, zijn heel wat horloges per jaar in jouw geval :smile:

8 likes

Hahaha!

Dank, met name omdat dit in het huidige tijdspad plaats vindt

Je zou met badges kunnen gaan werken. Trusted seller achtig.

3 likes

2 likes

@anon50762135EV Jah hee , zijn ze dadelijk een week bezig badges voor jouw te maken :grin:

2 likes

Notoir flipperaar. Lijkt me voldoende.

1 like

Trusted Rolex Seller All i need :sunglasses:

1 like

Als ik iets koop of verkoop spreek ik het liefst altijd af dat als het niet aan de verwachtingen voldoet het altijd geretourneerd kan worden. Maar dan natuurlijk wel in de staat zoals het is ontvangen / verstuurd. Je moet niet een paar maanden later nog eens gaan klagen.

2 likes

David, we hebben het hier over “normale” mensen, zet je roze bril eens af. :sweat_smile:

6 likes