Naar aanleiding van een recent dispuut tussen een koper en verkoper op dit forum, krab ik mij toch weleens achter de oren.
Tot nu toe gaat alles, wat mij betreft, nog goed zowel de koop als de verkoop.
Echter ik merk meer en meer dat er soms enige discrepantie is tussen aanbod en geleverde waar.
Komt dit door mindere omschrijving van de geboden waar, of een te hoog verwachting patroon ?
Of misschien wel door het makkelijker openstellen van de horlogemarkt. ?
Anyway, ik was er al eerder een voorstander van, maar ik neig meer en meer maar een face2face overdracht en anders maar niet,
[quote=“watchagain, post:1, topic:86635”]
face2face overdracht en anders maar niet,
[/quote] Helemaal mee eens, ik doe niet anders.
Maar het dispuut waar jij aan refereert daar wordt gesproken over nieuwstaat. En dit is nu juist de enige staat waar geen discussie over kan zijn. Nieuwstaat is als nieuw dus geen enkel krasje hoe klein dan ook. Maar zoals je al zei f2f dan heb je daar achteraf geen gedoe over.
Geen last van. Kwestie van de wat duurdere klokjes alleen aan bekende forum leden verkopen en af en toe een gokje wagen in het goedkope segment met kopen van of verkopen aan een newby. En als verkoper goede foto’s maken en de staat altijd naar beneden afronden. Bij teleurstelling achteraf goed overleggen. Dan gaat het in 99% van de gevallen goed.
Als ik iets koop of verkoop spreek ik het liefst altijd af dat als het niet aan de verwachtingen voldoet het altijd geretourneerd kan worden. Maar dan natuurlijk wel in de staat zoals het is ontvangen / verstuurd. Je moet niet een paar maanden later nog eens gaan klagen.