Mijn aan- en verkopen zijn bijna altijd naar tevredenheid geweest. Alleen bij een van de laatste verkopen ben ik de mist in gegaan. Helaas een, in mijn beleving, oneerlijke voorstelling van de staat van het horloge. Dit gemeld bij de verkoper die zich hier niet in kon vinden. Zelfs na het toesturen van duidelijke foto’s wilde meneer het horloge niet terugnemen. De verzendkosten van aanschaf en retour zou ik op mij nemen, maar nee. “Hij was geen winkel”.
Dit soort praktijken had ik niet verwacht hier, maar de verandering van het publiek brengt dit soort met zich mee ben ik bang. Voor grotere aankopen is F2F prima mogelijk. Maar ik kan toch moeilijk voor een klokkie van bijv €100 half NL door crossen om te zien of de verkoper niet liegt.
Jammer is dat. Ik hoop dat je het in het “ervaring met” topic hebt geplaatst.
Ondanks wat ik in mijn openingspost zeg (alleen maar f2f) zit ik mij te beraden op een ondergrens wat ik nog verzend of laat verzenden.
Verhouding “door nederland crossen” versus bedrag moet wel redelijk in balans zijn.
Dat heb ik tot nu toe nog niet gedaan. Zal even kijken of ik de destijds geschoten foto’s nog heb.
hoeft niet eens met geschoten foto’s, maar je ervaring en de “afhandeling” daarvan is zeer nuttig voor je medehorlogisten…
Betekent het dan ook dat dit forum te maken heeft met een chronische leegloop, of draaf ik dan door?
Geinige vergelijking overigens.
Ah dat maakt nogal een verschil
Als ik een horloge te duur zou zetten wil ik die argumenten wel graag horen (en eventueel een gesprekje erover opstarten), dus waarom zou je zwijgen?
Wat is er mis met te zeggen: hoi, ik heb interesse, maar volgens mij is x een redelijke prijs want …