En terecht. Dan wordt het alleen maat moddergooien.
Verder zijn wat lompere bijdragen van hem in dit topic verwijderd.
Kijk goed naar āervaringen met verkopersā, zou ik zeggen.
Inmiddels weet je wel wie hoofdprijs vraagt en schijtprijs biedtā¦
Ik denk dat je de essentie van dit forum mist.
Ik heb het al eens eerder geprobeerd op deze wijze uit te leggen maar zie het forum als een een openbare bibliotheek.
Je mag naar binnen en rondkijken, je mag ook actief zijn (wel even inschrijven) en je moet je aan de huisregels houden. Als je in de bibliotheek een andere bezoeker gaat uitschelden wordt je vriendelijk verzocht het pand te verlaten.
Als je andere bezoekers ongevraagd sexueel getinte of discriminerende plaatjes laat zien, hebben ze een gesprekje met je en wordt je ook het pand uitgezet. Met een beetje pech trekken ze zelfs je bibliotheekpasje in. Ook als je boeken leent zonder (goed) te scannen gaat er bij de deur een signaal af en moet je opnieuw aan de slag.
Kom je dan binnen en ga je bladzijden uit de boeken scheuren, heb je luide gesprekken op de stilte-afdeling en geef je een grote mond aan mensen die vragen of je stil wilt zijn, dan wordt je eruit gezet en kom je er een tijdje niet meer in. Met een beetje kans ga je dan buiten staan roepen dat het een dictatuur is, vriendjespolitiek, oneerlijk en weet ik al niet meer en is er vast wel iemand die een goed woordje voor je gaat doen aan de uitleenbalie.
Eigenlijk is het net als hier. En dit is niet eens een gesubsidieerde instelling maar een particuliere bibliotheek.
Ergo, wij staan als portiers bij de deur en gaan ook naar binnen als je daar herrie maakt. En als we je eruit gooien zal je het ongetwijfeld aan jezelf te danken hebben.
Jur
En oh ja, vriendjespolitiek zou ik zeker toepassen maar helaas ken ik hier niemand.
@SwedishChef : als ik het goed begrijp heb je de term BHF-er dus voor de eerste keer verzonnen.
Ik vind het geniaal.
Het is wachten op een Topic : BHF-er van de maand/jaar
Met hierin de meest hilarische anekdotes van deze persoon en de gekste flipper acties e.d
Ah, goed om te weten dat zeikerige figuren er uit kunnen worden gezet!
Kijk dan maar uitā¦!
A koopt horloge van B.
A is niet tevreden, om wat voor reden dan ook.
B wil geld retourneren en horloge terug.
Wat is dan de zin en noodzaak om daar alhier publiekelijk over te soebattenā¦
Ik kan slecht tegen gezag denk ik. Misschien omdat ik altijd gewend ben om eigen baas te zijn en niet naar de pijpen van een ander te hoeven dansen. Misschien moet ik maar eens bij mezelf nagaan of ik dan wil lid wil zijn van deze bibliotheek.
Je kan ook gewoon een e-reader kopen
Uuhmmm
gezag is overal, zelfs in de wereld van een vrije ondernemer
Maar of je je er iets van aan trekt ā¦
En zelfs die hebben recht op een ondernemingsraad Sportclubs hebben ledenavonden en ideeƫnbussen. Hier is het gewoon mijn wil is wet en dat was het. Ik denk dat DAT juist iets is om bang voor te zijn en ons zorgen over te maken.
Velen hebben een grote mond over gezag totdat ze huilend aan de telefoon staan als ze politie o.i.d. nodig hebben. Zo stoer, hou je niet van gezag? Tot je ze nodig hebt. Ik vind de vergelijking met een bibliotheek heel goed. Als het je niet bevalt lazer je toch op. Heel vermoeiend allemaal.
Toch laat je je weer verleiden mee off-topic te gaan.
Wie met gezond verstand belt vandaag de dag nog de politie dan? Politieagenten zijn tegenwoordig kereltjes van 1m60 waarvan de broekspijpen 5x omgeslagen zijn en vrouwen met een reet als een bakemmer. Nee, die kun je wel bellen als je wat hebt
2x gebeld⦠2x een grote aanfluiting.
hahaha