Als we dergelijke omgangsvormen moeten benoemen dan wordt die categorie de meest actieve ooit.
En, bedenk ik me net, ook zeer interessant om te lezen.
Als we dergelijke omgangsvormen moeten benoemen dan wordt die categorie de meest actieve ooit.
En, bedenk ik me net, ook zeer interessant om te lezen.
Nou ik lees erg vaak dat dit soort omgangsmanieren niet wordt gewaardeerd. Dus waarom zou het niet genoemd mogen worden? Ik weet dat ik niet graag met zulke marktplaats paupers te maken heb, dus dan heb ik wel interesse om ergens te kunnen lezen welke mensen op een onbehoorlijke manier handelen. Dan kan ik ze vermijden.
⦠dan wordt het forum een grote modderbak waarbij dag en nacht zaken publiek uitgevochten gaan worden. Laat ons toch maar wat fatsoen houden. Overigens, wat jij onbeleefd vind kan een ānormaleā omgangsvorm zijn voor een ander. Wie bepaalt daarin de standaard?
Mensen openlijk te kakken zetten, niemand zal er beter van worden hoor.
@Selie en @SwedishChef hebben ergens wel een punt maar het grotere voordeel wordt door @septentrio benoemd, het eigen fatsoen. Het is wel jammer te moeten constateren dat (in mijn en mogelijk ook in onze ogen) onbeleefdheid, vandaag de dag door sommigen als een geaccepteerde norm wordt gezien.
Ik verkoop liever aan een prettig forumlid voor minder dan aan iemand die met ā1500?ā een financieel gewenst bod uitbrengt op een asociale wijze.
De community hier. Je hoeft mensen ook niet te kakken te zetten. Je kunt ook gewoon objectief melden dat iemand op een bepaalde manier contact met je zocht, en dat je daar persoonlijk niet van gediend bent. Het gaat om ervaringen met kopers, en dat is precies wat je dan deelt: Je ervaring.
Het is vervolgens aan andere om daarmee te doen wat ze willen. Overigens wordt er door de moderators actief gemodereerd in dergelijke topics, zodat het bij ervaringen blijft. Moddergooien wordt vrijwel altijd binnen no-time weer verwijderd.
En dat is dan precies wat je kunt vermijden, indien anderen op het forum aangeven dat een bepaald lid op die wijze handelt. Het niet willen schandpalen van onfatsoenlijke mensen is precies waardoor deze groep ook nooit fatsoen zal ontwikkelen.
Ik zou als kersvers forumlid ook nog graag een duit in het zakje willen doen.
Ik hoop dat ik straks niet wordt gemeden in de verkoophoek. Een ieder is zelf verantwoordelijk zijn eigen verstand en gevoel te gebruiken, maar mag er ook van uit gaan dat de ander eerlijk is. Een horloge dat beschadigd raakt tijdens transport? Dat vind ik raar, ik Verpak altijd ābomvrijā. Jarenlang heb ik modelautoās gekocht en verkocht via Marktplaats, die dingen zijn wel eventjes iets kwetsbaarder dan een horloge (AUTOart, Kyosho⦠Geen goedkoper spul) en ik heb nog nooit klachten ontvangen van een koper. Natuurlijk, je zou de pech kunnen hebben dat je horloge van binnen misschien al bijna gaar was (en dan moet je als verkopende partij maar je verlies slikken, dat zou ik dan tenminste doen), maar cosmetische schade zou niet mogen kunnen ontstaan.
Ik hou vast aan wat hierboven is gezegd, over hetgeen je niet zou willen dat het je zelf overkomt⦠Als ik in de emails al te maken krijg met het niet fatsoenlijk op kunnen stellen van schrift, haak ik af. Leestekens etc. Spelfouten maken we allemaal wel eens.
Vergeet ook niet, veel flipperaars ook hier verkopen soms dure horloges zonder bekend met de onderhoudsgeschiedenis te zijn. Zolang het goed loopt is er heen sneeuw voor de zon, maar eigenlijk kan het net zo goed kort na verloop bij de nieuwe eigenaar tegenvallen. Het blijft een gok met horloges. De vraag is dan, hoever reikt de coulance of rekenschap met onvoorziene zaken.
Zaken als niet of onjuist vermelden van schade is natuurlijk kwalijk.
Ik weet een verhaal van een notoire flipperaar en een gewaardeerd lid die dit is overkomen. Deze persoon heeft netjes de dure service gedeeld voor wat betreft de kosten. Horloge was volgens mij niet eens lang genoeg gedragen om warm aan te voelen. Dus zeer netjesā¦
Als de servicegeschiedenis onbekend is, zou dat in de prijs begrepen moeten zitten.
Mogelijk waar, maar zet maar eens een horloge te koop met een recent onderhoud, je krijgt er geen cent waardering (of geld) voor hoor.
Dat ben ik niet met je eens. Een recent onderhoud verhoogt de waarde volgens mij aanzienlijk, al zal je mogelijk niet 100% van het onderhoudsbedrag terugkrijgen. Hetzelfde geldt eigenlijk voor quartzhorloges, waarvan ik lees ābatterij moet worden vervangenā. Het horloge moet dan nog een paar honderd Euro kosten. Ik denk dan: āman vervang voor ā¬5 die batterij en je verkoopt hem 10 x zo snelā. Toch?
Bovendien zegt het veel over de verkoper als hij/zij het onderhoud net heeft laten uitvoeren. De verkoper vindt het kennelijk van belang dat de volgende eigenaar er nog lang ongestoord plezier aan zal beleven.
Het is uiteraard je goed recht om het oneens te zijn, de praktijkervaring spreekt echter tegenā¦
In principe ben ik het zeker wel met je eens overigens.
Je refereert hier duidelijk aan het horloge van iemand hier en noemt dat ātroepā. Sympathiek!
Voorlopig zegt hij even niks meer. Het recht op vrijheid van meningsuiting geldt blijkbaar niet in deze dictatuur van censuur en vriendjespolitiek. Beestjes bij naampje noemen wordt bestraft met een ban van 14 dagen, want op de man spelen mag niet
Al veel gezegd natuurlijk, maar m2c:
goede ervaringen tot nu toe met aankoop en verkoop. Aankoop (zeker duurdere) altijd face-to-face en bij voorkeur van BHF-ers, ook veel gezelliger.
1x niet te tevreden met aankoop (nieuw was niet zo nieuw als ik het verwachtte) maar zonder problemen kunnen retourneren. Dit is was ik ook verwacht van het forum en maakt het anders dan marktplaats. Als ik iemand iets verkoop en het bevalt niet omdat het anders is dan omschreven of er blijkt iets kapot, dan neem ik het verkochte gewoon terug (gelukkig zelf nog niet hoeven doen, alleen tevreden klanten).
Je houdt overigens met persoonlijke overdracht ook leuke contacten over. Nu ook een horloge toegezonden gekregen om hem IRL te proberen (afspreken kwam ons beiden niet goed uit op korte termijn). Dat is toch super!
Toch leuk dat zoān term blijft plakken.
Hmm, dat was ook een goed idee geweest.
Haha! Maar we kennen elkaar nog niet Siedo!
Na de koop van meerdere horloges en verkoop van een klokjeā¦kan ik alleen maar positief zin over deze club en haar ledenā¦
Of ben ik naĆÆef??