Ach, er is helemaal niks aan de hand.
Vals alarm.
HF is een betrouwbare site en zo is het horlogemarktgedeelte ook.
Nog nooit problemen gehad, en zo wel, altijd goed opgelost.
En dan ook bieden geachte leden elkaar gratis diensten aan.
Zo is mijn HMT geheel gratis door @flowert geserviced.
Loopt weer als een trein!
Ik vind dit een fantastisch forum en zo blijft het ook
als het aan mij ligt.
Grt.
Wil je mijn lengtegenoten niet zo te kakken zetten @Jeffreyh1984?? Ik voel me behoorlijk aangesproken en beledigd nuā¦
Persoonlijk alleen maar positieve ervaring met HF.
Top!!
Wellicht is het bij aankoop een goed idee om van tevoren duidelijk af te spreken dat als het horloge binnen een bepaald tijdsbestek, b.v. een week, mankementen vertoont deze geretourneerd kan worden.
Een f2f overdracht ondervangt namelijk niet alle gebreken. StƩl dat je een horloge koopt dat zowel automatisch als handmatig opgewonden kan worden. StƩl dat het mechanisme niet werkt waarmee het uurwerk handmatig opgewonden kan worden, dan heb je dat bij een f2f overdracht absoluut niet door aangezien het horloge gewoon loopt vanwege de automaat. Ik denk dat er gerenormeerde HF leden zijn die het uurwerk niet retour zullen nemen.
Uiteraard is bovenstaand puur hypothetisch !!
Je weet namelijk pas wat je aan iemand hebt op het moment dat er zich een probleem voordoet, het is net als met bedrijven.
Ik zou ervan geleerd hebben door in het vervolg duidelijkere afspraken met de verkoper te maken.
Goed idee, dit werd eerder in het topic ook al voorgesteld. Dat zou dan een vaste uitbreiding van āhet verplichte rijtjeā kunnen zijn, waarin diameter zonder kroon etc. ook worden aangegeven.
Misschien is het mogelijk om standaardvoorwaarden op het forum te maken. Je kunt dan eventueel in je advertentie melden dat je daar van af wilt wijken.
Precies.
Ik test voor verkoop sowieso altijd de afwijking per dag en de gangreserve.
Dat lijkt leuk, maar dan loopt @Henrik het risico dat hij betrokken wordt in het dispuut tussen koper en verkoper. Op zān minst als scheidsrechter. Dat zal hij niet (moeten) willen.
Ik denk niet dat HF als platform regels voor transactieafhandeling kan voorschrijven, het is namelijk een overeenkomst tussen twee partijen waarbij HF geen partij is. HF is niet meer dan het platform waar twee particulieren elkaar vinden. HF kan regels stellen aan advertenties, maar niet aan tussen private partijen gesloten overeenkomsten vermoed ik. Dit zou alleen kunnen wanneer HF de transactie begeleid als bemiddelende partij, maar wellicht kunnen de juristen onder ons daar nog iets meer licht op laten schijnen.
Internationaal is dit trouwens hoogst ongebruikelijk. Op UF staat zelfs vaak een expliciete disclaimer ākein Garantie Zuruckname etc.ā De forumklokjesprijzen zijn een stuk lager dan bij een juwelier of grijze handelaar dus dit vertaalt zich door naar de mogelijkheden om te reclameren. Wil je meer zekerheden, dan zul je meer moeten betalen.
Zo is dat!
Welke disclaimer bedoel je? Als hij regels gaat stellen moet hij ze ook handhaven. Leuk voor de mods.
Ik bedoel ook meer adviserende regels, waaraan mensen elkaar kunnen houden op het forum en kunnen beoordelen in het verkopers topic. Ik bedoel geen bindende regels, want dat kan inderdaad niet. Maar als je op deze manier een leidraad hebt, kun je veel objectiever een oordeel geven. B.v een leidraad om binnen drie dagen te betalen. Niet verplicht, niet afdwingbaar, maar wel een regel waaraan te toetsen valt in een beoordeling. We kunnen die regels overigens ook zelf maken binnen een discussie topic.
Als ik hier sommige ārebellenā hoor praten over gezag ga je daar nog een hele kluif aan hebben haha
Ik denk dat zoiets in praktijk dus niet/lastig te handhaven is en daardoor alleen maar onduidelijk is.
Wat @Dpvh zegt. Je kan iemand niet afrekenen op niet-bindende regels.
Je koopt particulier. Dus geen garantie etc. Wil je meer service, dan moet je meer betalen.
Ik merk dat diverse mensen het geen goed idee vinden. Jammer, want nu worden alleen goede beoordelingen geplaatst, en negatieve worden afgebrand of niet geplaatst volgens mij. Ik begrijp de TS wel.
Hoewel ik niet heel veel verkocht of gekocht heb via het forum altijd prettig contact gehad met koper en verkoper.
Verder check ik ook altijd even hoelang iemand al lid is en wat hij eventueel al verkocht heeft.
Denk dat je zelf versntwoordelijk bent voor een goede koop/verkoop. Gewoon alleen in zee gaan met BHFers (Leuke term trouwens)
M.a.w. je moet geruime tijd lid zijn, veel gepost hebben, om hier goed te verkopen? Wordt dan inderdaad een elitegroepje.