Opkomende angst voor (ver)koop op dit forum

Volgens mij valt het allemaal wel mee. Iedereen die zijn mening deelt is zeer positief en de ts heeft het over enkel 1 situatie, vanwat hij alleen heeft gehoord en niet eens zelf ondervonden.

Laten we vooral dingen niet uit zijn verband trekken en geen negatieve vibe creëeren door uitzonderingen… Zolang het nog “incidenten” zijn lijkt me hier niks aan de hand.

Ik vind dit soort topics altijd maar stemmingsmakerij. Zelfde geldt voor topics zoals “Is Breitling uit de mode” etc.

2 likes

Als mensen geen negatieve recensie plaatsen is dat jammer. Vaak zijn recensies ook nietszeggend. Zoiets als “top deal”. Kan ik niets mee. Zo was er ooit iemand met ‘goede’ recensies, toen een verkochte Rolex nep bleek, was de vogel gevlogen. Over de afhandeling van doorverkoop door een lid met een goede reputatie verschillen de meningen ook.

Verder zullen er ‘gezellige’ discussies ontstaan als mensen worden afgerekend op niet-bindende regels.

"If a man builds thousand bridges and fucks one goat, he isn’t known as a bridge builder "
Nu zal ik me weer beperken tot net taalgebruik :innocent:

10 likes

Je zou die geit maar wezen.

Allemaal waar. Ik heb wel de neiging te kijken naar hoe mensen hier posten. Er zijn mensen van wie ik echt niet zal kopen, al is het alleen maar omdat zij zeggen hun eigen regels te stellen. Laat maar dan. Maar de echte test komt als het mis gaat.

1 like

Ik heb niks met geiten, dus ga er maar vanuit dat je niet mij in het bijzonder bedoeld :smile:

Nee: In deze uitermate slechte vergelijking was het forum als collectief de bridge builder, en ja die misdraagt zich af en toe(lees slechte verkoop) en dat blijft dan hangen.

Ja… nu ik hem uitleg is het een nog slechtere vergelijking dan ik al dacht :thinking:

Nee, de vergelijking is goed, maar dan gericht op de persoon. Je kan 10 goede deals maken, maar 1 negatieve zal blijven hangen bij de mensen l.

Helemaal waar, ik zeg ook niet dat je die gevallen moet negeren. En poging tot verbetering is natuurlijk altijd goed. :ok_hand:

En dat zullen ze blijven doen ook als er “gedragsregels” zijn. De mensen die de regels zullen volgen zijn nu denk ik ook niet het “probleem”. Tenminste zo denk ik erover, is niet gebaseerd op onderzoek of ervaringen of wat dan ook.

Als 10 keer het horloge prima is, maar die ene keer kapot, en het blijkt dat je de koper laat barsten, is dat ook terecht.

3 likes

Eens, voor wat betreft die batterij. Dat doet me altijd meteen denken aan een gevalletje indekken. “Tja, ik wist niet helemaal zeker dat die met nieuwe batterij wel zou werken”. Dat soort gedoe.

Voor wat betreft een onderhoud ben ik het niet met je eens. Een horloge heeft in een mint conditie en met een recent onderhoud de hoogste waarde. Naar gelang de conditie gebreken vertoont gaat daar waarde vanaf en dat werkt ook zo met de onderhoud geschiedenis. Het is niet zo dat je de kosten van een onderhoud klakkeloos bij de prijs kan plakken. Dat doe je bij een auto enz. ook niet.

Ik bedoelde niet dat je alle kosten van een beurt klakkeloos bij de prijs op kunt rechtvaardigen, maar op zijn minst wel een belangrijk deel. Bovendien vergemakkelijk je met vers onderhoud de verkoop en dat is ook wat waard.

2 likes

Op dit moment twijfel ik over de aanschaf van een horloge bij een betrouwbare handelaar, waarbij wordt vermeld dat er een volledige Omega service is geweest in 2016. M.i. verhoogt dat de aantrekkelijkheid, en de waarde, en ben ik bereid meer te betalen. Meer dan logisch toch. Als de service geschiedenis onbekend is, prijs je toch de kans op een beurt in.

2 likes

genau

Ook daar ben ik het niet mee eens, maar dat mag. Als verkoper hoor je een goed functionerend product te verkopen. Als dat betekent dat er eerst 20 euro of 500 euro uitgegeven moet worden, so be it. Dat kan je niet verwachten door te schuiven. Ook niet voor een belangrijk deel. Misschien dat de koper bereid is meer uit te geven voor “peace of mind”

Denk je dat mijn telefoon meer waard is als ik er eerst een nieuwe accu in laat zetten? Denk je dat mijn Peugeut van waarde 1500 naar 3000 gaat als ik eerst een grote beurt laat uitvoeren en de versnellingsbak laat vervangen?

Een horloge is geen auto. Bovendien, als jij geen goed onderhoudsboekje bij je auto hebt, koop ik hem echt niet, of betaal een stuk minder.

2 likes

Dat heb je heel goed :grinning:Maar dan gaat er, zoals ik zei, geld af omdat er iets ontbreekt in het onderhoud. Er komt niet ineens geld bij als er wel een goed onderhoudsboekje blijkt bij te zitten.

1 like

En toch ben ik het hier niet mee eens. Je hebt namelijk twee soorten horlogeliefhebbers.
Liefhebbers die het horloge dragen en liefhebbers die het horloge als verzamelobject zien.
Ik reken mezelf tot de 2e categorie en in de prijsklasse waarin mijn verzamelwoede zich bevindt is het onzin om elk horloge geserviced te hebben.

1 like

Je vergeet de notoire flipperaar. Die zal hier helemaal leeg op lopen haha.

Nee, maar als je met de vraagprijs hier geen rekening mee houdt, heb je een veel kleinere kans te verkopen.