Opkomende angst voor (ver)koop op dit forum

Dus jij hebt meer vertrouwen in ‘iemand in pak’?

Het voorbeeld van de auto begrijp ik, maar ook hiervoor geldt dat er bij kilometerstand X een voorgeschreven beurt moet plaatsvinden. Of je moet als koper een Handige Harry zijn en het zelf goedkoper kunnen, maar je bent een keer aan de beurt met onderhoud.

Stel: je hebt een mechanisch horloge van 5 jaar oud waar je € 500 voor wil hebben. Hij moet eigenlijk een beurtje hebben à € 100 (stel). Als je dat van tevoren laat uitvoeren moet je er dus € 600 voor terughebben, wil je uit de kosten komen. De volgende eigenaar moet die beurt toch ook een keer laten uitvoeren en zal dat niet (veel) goedkoper kunnen lijkt me. De verkoper versnelt de verkoop er met vers onderhoud wel belangrijk mee en de koper komt geen rare dingen tegen als onderdelen die toch ineens vervangen moeten worden. Dat bedoel ik.

Volgens mij zijn we nu toch precies in de situatie die ik schetste? Iets heeft een waarde en daar gaat iets af zodra er iets in het onderhoud of in de conditie niet klopt. Dus als er iets in het onderhoud niet klopt, houd je daar rekening mee in de vraagprijs.

1 like

Hoho, daar moet ik jullie even terug fluiten want dat kan namelijk wel.

Of zelfs een polshorloge :

:smile::+1:

5 likes

Deze mensen in pak stellen ook hun eigen regels. Deze mensen zitten overal vrees ik. Ik heb niets gezegd over sociale positie, of wel?

1 like

ik denk dat we onderaan de streep allemaal hetzelfde bedoelen:grin:

1 like

Dat denk ik nu ook. :slight_smile:

2 likes

Wel over gedrag op een forum. Jij kan irl ook best een aardige vent zijn waarvan je in goed vertrouwen van kan kopen…:wink:

Fijn dat er iemand is die dit een beetje reguleert :upside_down:

1 like

Ik stel mijn eigen regels niet hoe het mij uitkomt. Algemene regels van fatsoen en normen. Daar ben ik mee grootgebracht. Dat ik daar regelmatig mensen aan moet herinneren kan ik ook niets aan doen.

3 likes

Dat vind jij en is jouw waarheid. De waarheid van mijn buurman kan geheel anders zijn…

Waar. Maar ik kan wel altijd beslissen mijn buurman niet te willen kennen.

Uiteraard, maar iets hoeft niet te zijn wat de eerste indruk oplevert.

Oftewel, een praatjesmaker kan best eerlijk zijn en een keurige heer in pak een oplichter.

1 like

absoluut, een goede oplichter trekt waarschijnlijk een pak aan. :slight_smile:

Jeetje wat een flauwe kul allemaal zeg…

1 like

nogal he, :slight_smile: , dit zijn allemaal verdekte voortzettingen van vroegere discussies in off topic.

Ik begrijp wel wat je bedoelt. Maar een horloge is een gebruiksvoorwerp en die kosten ook geld aan onderhoud. Dat is in principe voor jezelf en niet voor een eventuele nieuwe koper.
Natuurlijk zal je in overleg best wel tot een deal kunnen komen. Maar ik zou bijvoorbeeld dat horloge zelf onderhoud geven en dan geldt die 100 euro al niet meer.

Het komt inderdaad ongeveer op hetzelfde neer. Met wat kleine nuances.

1 like

Ah, vandaar. Dat heb ik als newbie niet door :slight_smile:

Wellicht zijn deze mensen dus betrouwbaarder dan de mensen die doen alsof ze keurig de regeltjes volgen :wink:

Mogelijk, maar het is zo als die buurman. Niet rationeel. Liever niet. Bovendien heb ik geen idee of de mensen die geen regels volgen waarover we het hebben wel of geen pak dragen. Ik werk op een bank, maar draag geen pak. Ook vaak vooroordelen.