Opkomende horlogemerken

Puma en Adidas hahahaha het moet echt niet gekker worden.

Speculeren met horloges is geen goed plan, al helemaal niet met horloges van een paar honderd euro. Ja, je zal best wel eens een paar tientjes pakken maar dat is denk ik niet wat je bedoelt. Hobby’s kosten nu eenmaal geld, is niet erg, daarom is het een hobby :wink:

1 like

Een Swatch van € 950,-

http://www.squiggly.nl/nl/swatch/assault-olympia-logo-sbk114c.htm

hahahahaha… het kan best gekker … een swatch van € 1700,-

http://www.squiggly.nl/nl/swatch/gb401-fachhandellogo-gb401fhl.htm

1 like

Ik had het over Puma en Adidas…

1 like

Ik hoor al een tijdje goede verhalen over Rolex, dat kan nog wel eens een hele grote gaan worden… :wink:

2 likes

Ouderwets. Wil je toch niet meer mee gezien worden.

ik ook… en ik verwachtte zoals je kunt lezen dat Adidas / Puma sporthorloges over 30 jaar best een leuk collectors item kunnen zijn, daarnaast ook dan nog bruikbaar bij hardlopers etc.
kosten nu geen fluit dus je kunt er nauwelijks op verliezen
leg nu een verzameling aan en als je wilt speculeren dan is dat m.i. zo gek nog niet.
kijk nu eens wat sommige verzamelingen van suikerzakjes of godbetere flippoos en cheapass speelgoed autootjes opbrengen

1 like

Een budget klassieker ( in origineel staat ) of de zgn reclame horloges.
Daar kan na verloop van ( lange ) tijd een leuke marge op zitten.
Maar verwacht geen gouden bergen.

Grt.

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

6 likes

Ach, mijn beste Carpe_tempus,

't Is net zo met schilderijen en andere kunstvormen, zoals met horloges:
't zou geen ‘handel’ moeten zijn, waarin men wil beleggen, maar
gewoon dagelijks te genieten voorwerpen, i.p.v. deze kunstvormen,
zoals genoemde horloges ook, in kluizen en ongezien ‘op te potten’.

Schilderijen zijn bedoeld om aan de muur van te genieten, in welk
gebouw dan ook. Horloges zijn bedoeld om aan de pols van te
genieten en te dragen, aan welke pols dan ook.

MvG,
JB
:slight_smile:

3 likes

Kom op, Jaap, niet zo cynisch! Wie weet pak je er per jaar wel €2 op… Toch een 10% stijging per jaar.

1 like

Zeker Timex heeft goede kansen Japie ( vintage Timexjes zijn nu al populair ) je zult er niet rijk van worden, maar dat zul je ook niet van de opgespaarde bedrukte servetjes / lavendelzeepjes en suikerzakjes
van de Schiphol VIP room of IWC menukaartjes. :innocent:

1 like

Ik denk dat de oudere Tissot’s zoals de Seastar en de pr516 en dergelijke de laatste tijd behoorlijk meer op brengen dan voorheen. En mijn vermoeden zegt dat die prijzen nog door stijgen, zoals het eerder ook bij de vintage Omega’s is gegaan.

Echter zeker weten doe ik dit natuurlijk niet, ik denk dat de valkuil misschien zit in de vergrijzing.

Voor bepaalde vintage wordt door mensen die ze vroeger ook hebben gehad of kende, nu best goed betaald, en er is veel interesse voor, echter wat gebeurt er wanneer die generatie weg is???

Zal de huidige jeugd “het” ook nog zien in die vintage horloges??

Hetzelfde zie je nu ook bij de oude brommers zoals Zundapps en Kreidlers. Wat ze 15 jaren gelden in guldens waren, zijn ze daarna in euro’s geworden, echter in mijn ogen neemt die belangstelling wat af, waardoor daar de prijzen ook wat aan het zakken zijn.

Ligt het aan mij, of staan ze nu hier ook niet veel langer te koop dan vroeger?

Dat heeft ook alles met de prijzen te maken 1000-1500 euro is voor veel mensen nog wel bereikbaar maar als een tweedehands horloge 4k moet kosten dan wordt de markt gewoon veel kleiner.

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Het viel me gewoon op dat ze de laastte tijd wel erg veel ge-upt worden, terwijl ze voorheen redelijk snel weg waren altijd. Ik heb niet zoveel verstand van Rolex prijzen.

1 x een nepper en je zakt gelijk weer een eind terug.

Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Volgens mij worden horloges steeds minder gedragen.

Ach, max een zepert van 20 euries.

Even een kleine kanttekening, particulier of op een veiling een horloge kopen Is anders als de verkoper op Chrono24 een handelaar Is. Die moet er nog winst op maken.