Opkomende horlogemerken

Niet zonder risico, maar met een kleine beurs zou ik denken aan occasion in zgan staat een compleet populaire modellen die er binnenkort uit gaan/zijn gegaan. Zoals het oude monster of misschien straks de skx007&9, blauwe prs516, etc.

1 like

Ben je nou naïef of koppig?

Swatch is in de horlogewereld zoals we die nu kennen een ontzettend belangrijke speler geweest. Tijdens de quartz crisis toen heeft Swatch (het merk) de Zwitserse industrie gered door goedkope plastic horloge’s te maken met een batterijtje erin. Voor de massa. Nu, jaren later is de Swatch Group een van de grootste spelers op de (luxe) horlogemarkt. (samen met LVMH en Richemont)

Een merk met pedigree dus. Daarnaast een zeer innovatief merk met oa. de nieuwe Sistem 51 en ze hebben ervaring in het maken van een Tourbillion (dat is iets wat normaal gesproken alleen de échte high-end merken kunnen maar Swatch flikt het 'm gewoon!)

Dit alles globaal gezien is het dus een merk met een rijke historie, een zeer belangrijke functie in het heden en een bloeiende industrie in de toekomst. Daarom dus ook zo’n grote groep fans en dat oudere modellen gewild zijn en nieuwe modellen goed verkocht worden.

Waar Puma en Adidas passen in dit rijtje is me niet helemaal duidelijk. Maar ik leer graag bij; wat hebben Puma en Adidas wat Swatch niet heeft. (afgezien van sportkleding) :wink:

1 like

Ik weet niet of het waar is maar ik las laatst dat de SKX007 uit productie zou gaan. Dit zou volgens mij wel positief kunnen zijn voor de waarde in de toekomst. Zo las ik ook laatst het gerucht dat de Black Bay uit productie zou gaan wat ook weer z’n invloed zou hebben op de huidige reeks die steeds schaarser wordt in de toekomst. Iemand die hier meer over weet? Over de Black Bay of SKX007.

Op die geruchten over de skx007&009 doelde ik ook.

Maar de Black Bay er uit? Bedoel je de tudor Black Bay? Die lijn wordt nu toch juist opgebouwd met steeds meer kleuren?

luister… jaapwim ik ben niet naïef nog koppig, het is mijn mening, en je gaat die tenzij je je naam verandert in Jesus niet veranderen,

verder heb ik al geschreven dat Adidas en Puma bekende merken zijn en ik verwacht dat ze ook zodra ze evt stoppen met horloges dat het de komende jaren een bekend merk blijft met merkge*le fanboois.
Swatch is een bekend horlogemerk en Adidas maakt populaire sportartikelen… klaar ermee ?

3 likes

tja, vintage Ingersolls winnen ook aan populariteit… wil dit zeggen…

Laat we er geen doekjes om winden, je moet goed gek zijn om, uitgaande van een paar uitzonderingen, in het wilde weg wat horloges te gaan kopen, die nu absoluut geen verzamelwaarde hebben.
Kan je evengoed op de lotto spelen. Als je dan het winnend lot hebt, hoef je geen 50 jaar te wachten alvorens ze je uitkeren en het scheelt in kluisruimte.

Het aantal vintage liefhebbers loopt juist enorm op en voornamelijk onder de “jeugd” Door blogs als Hodinkee en Ablogtowatch wordt het steeds hipper en cooler gemaakt. De nouveau riche, hipsters en Wallstreet lopen massaal met vintage rond, omdat ze verteld wordt dat dat gaaf is.

Allemaal mensen die over een paar jaar weer iets anders dragen, want dan is vintage weer uit, en zijn Ingersolls de nieuwe hype.
Dat hele hipster vintage gedoe is zo mainstream geworden dat een einde niet veraf kan zijn. Ik geef het nog een jaar of twee, hooguit.

1 like

Dan is vintage weer uit? Ik geloof er helemaal niks van. Misschien dat de grootste hype afneemt en de prijzen weer wat zullen zakken.

Kan je best geloven. Laten we kijken, in 2018… de toekomst is een fascinerend iets!

Ik hoop het van harte, want dan zijn alle interessante en zeldzame exemplaren weer voor een fatsoenlijk bedrag te koop. Ik vrees helaas toch van niet. We gaan het meemaken.

Interessant en zeldzaam blijven altijd de uitzonderingen he…

Ok dus vintage raakt uit behalve de zeldzame en interessante exemplaren? Dat zijn vrij specifieke voorspellingen die je doet.

Ik zet mijn geld op alles wat voor het eerst was en bijzondere complicaties. Er is in de regel niet veel van en je hebt maar één artikel op Hodinkee nodig en de prijs gaat als een raket!

Ik ben daar een paar weken geleden een topic over begonnen. En meer dan in dit draadje, is er imo niet bekend. Maar we houden de fora, FB-groepen en blogs nauwlettend in de gaten! Misschien wel verstandig om er nog even een of twee in te slaan, nu ze nog nieuw te koop zijn.:wink:

1 like

Zo is het mi altijd geweest…

Hoi Ed,

dat topic heb ik dan net even gemist. Zal hem gelijk even doorlezen! En inslaan is geen verkeerd idee, prijzen zijn nu inderdaad nog te doen. Hopelijk heeft TS hier ook wat aan.

1 like

Goede tip! Dit geldt dus niet voor de 009?
En bij monsterwatches zie ik ze ook niet meer.

http://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-heren/m1041533279-dagaz-tsunami-caribbean-beste-en-meest-unieke-seiko-mod.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

http://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-heren/m1041514911-te-koop-seiko-skx007.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Zijn de bovenstaande ook aan te raden als waardevaste horloges?

Voor mijn gevoel is de boutique markt een beetje aan het inzakken door snel gegroeid aanbod van een altijd nog leuke kwaliteit. Voor mij persoonlijk is dat in ieder geval zo. Aloude gevestigde merken worden weer wat interessanter.

@Zulu

Ik zou voor jouw budget als de sodemieter een 1e generatie
black of orange monster scoren.:wink:
Deze worden de laatste tijd nog nauwelijks occasion aan geboden.
Ook niet in het buitenland.
Dat zegt wel wat.

Gelukkig heb ik mijn slag nog kunnen slaan met een made in japan versie.:stuck_out_tongue_winking_eye:

Grt.