Opmerkelijke momenten of situaties gedurende een horlogedeal

Hebben jullie opmerkelijke situaties gehad tijdens een koop of verkoop?

Bij mij gebeurde het eens dat ik een dusdanig prettig gesprek met iemand had tijdens een horlogedeal, dat wij beiden de bijbetaling waren vergeten. Na vertrek heb ik hem opgebeld en uiteraard alsnog het geld ontvangen. :sweat_smile:

3 likes

Ik had een ontmoeting met een Fries en partner op cs in amsterdam. Hadden lang gereisd voor een ontmoeting van 10 minuten. Toen ik vroeg of ze Amsterdam nog in zouden gaan, kreeg ik als antwoord: ā€˜wat moeten we hierā€™? Hun blik was nog het grappigste.

15 likes

Ergens afgesproken. Ik rij in een groene VW polo, zegt ie. Komt ie aan in een grijze astra. Noujaaa :blush:

6 likes

@anon50762135EV, kom er maar in.

(hoort ie dat ook weer eens)

13 likes

Wel opmerkelijk, maar gevalletje ā€œgeen dealā€ā€¦

Een potentiĆ«le koper hier op het forum die meld dat hij serieuze interesse heeft in een horloge, akkoord met de prijs. Dan het afhandelenā€¦ tja opsturen vind hij te riskantā€¦ ok dat kan natuurlijk, ik heb er goede ervaringen mee ook met veel duurdere klokken, maar dat blijft persoonlijk. De ervaringstopics hier op het forum vind ik dan wel een extra ā€œhandigheidā€ om te bepalen of iets vertrouwd is, maar ondanks het positieve verhaal was dat allemaal niet voldoende blijkbaar. Ok, ophalen was bij mij ook geen probleem.
Ehm, ja maar het is wel ver (150 km ongeveer). Ja dat is niet om de hoek, maar ook weer geen wereldreis. Maar ook dat was een probleem. Okā€¦ en vervolgens wordt dan bij mij de bal weggelegd om dit ā€œprobleemā€ op te lossenā€¦ ehmmmā€¦?? Ben ik nou gekā€¦? Ik bied m nog aan om zoā€™n 50 km tegemoet te komenā€¦ ( eigenlijk ook een beetje zot), maar geen reactie meer.
Vervolgens informeer ik na een paar dagen of hij Ć¼berhaupt nog interesse heeft, waarop hij doodleuk reageert met ā€œja alleen je woont zo ver wegā€ā€¦ uhuā€¦ dikke doei dan maarā€¦

16 likes

In ieder geval netjes om nog 50 km te willen overbruggen. Maar 150 km is toch niet gek voor een horloge met waarde? Maak er gelijk een dagje van naar een dichtbijgelegen dorp/stad/museum/natuurgebied of weet ik watā€¦

5 likes

Telt twee horloges tegelijk opsturen en vervolgens de adressen op de dozen verwisselen ook? :scream:

17 likes

Dat bedoel ikā€¦ dan ben je of niet echt geĆÆnteresseerd of gewoon erg ā€œpassiefā€ā€¦ dan druk ik me denk ik netjes uitā€¦

Hahaha daar ben ik ook altijd bang voor wanneer ik aan t flipperen benā€¦

1 like

Nog niet zo veel face2face gedaan en meestal ging dat gewoon prettig. Een keer meegemaakt dat iemand van Marktplaats nog zelfs ter plekke probeerde af te dingen terwijl we al online een prijs overeengekomen waren.

2 likes

Dat heb ik ook wel eens meegemaakt, einde verhaal wat mij betreft dan.

5 likes

Ja, dan krijg je zoiets als ā€œzoveel heb ik niet bij meā€

1 like

Dat is bijna standaard,dit heb ik bij me helaas.
U treft het,pinapparaat staat 200m verderop.
Moet je ze dan zien kijken :grin:

Wat ik ook meegemaakt heb via MP,een horloge gekocht en een(welliswaar nieuw)colbert toegestuurd gekregen.
Gelukkig passend en een goed merk,draag 'm nog steeds :joy:

17 likes

Welk horloge het betrof, weet ik niet mee, maar aardige koper over de vloer, veel praten over horloges en ik merk een mooie submariner om 's mans pols, als WIS ga je er dan van uit dat het origineel is. Nee, het was een fake, maar wel een hele mooie! :dizzy_face:

2 likes

Opmerkerkelijke momenten of situaties ?
Ikzelf niet, maar zie de recenties van DEV06 en je hebt er genoeg om een avond mee te vullen :smile::+1:

6 likes

Tientallen fantastische transacties gehad en ontzettend leuke mensen ontmoet. Het meest hilarisch en echt eerlijk authentiek vind ik het verhaal van / met die kerel van wie ik de bruine Speedmaster kocht. Ik vroeg hem wat hij zich precies bedacht toen hij het ding voor ā‚¬150,- op marktplaats had gezetā€¦?

ā€œIk had een nieuw horloge van mijn zoon gekregen, dus ik zeg tegen Lenie, ik zet dat lelijke ding voor honderdvijftig op marktplaats en dan gaan we daarvan eens lekker naar de Chineesā€.

Ik ging stukā€¦ :joy:

Gr. Roel

51 likes

Blijft een fantastisch verhaal. Ik neem aan dat hij nog steeds bij de chinees met het binnen geharkte bedrag. :wink:

4 likes

Zeven maanden verder en hij eet nog steeds bami met Ko Loh Yuk.

:slight_smile:

20 likes

Hahahaha, Hou op, schei uit, ik kan niet meer!!! :sweat_smile:

2 likes

Ik stuurde een aantal maanden geleden een berichtje op Ebay naar een verkoper die een horloge ter veiling aanbood.
Ik deed hem een voorstel van 800 euro voor het horloge en daar ging hij mee akkoord.

Echter zou hij de veiling gewoon laten lopen, maar aangezien hij nog een zelfde exemplaar van het horloge had, zou ik deze van hem kunnen kopen nadat deze veiling was afgelopen.

De veiling op Ebay liep af, met als eindbedrag iets van 2200 euro.

Ik stuurde hem hierop een berichtje of onze deal nog doorging en ging er eigenlijk vanuit dat hij ging terugkrabbelen.
Maar hij heeft me het andere exemplaar gewoon verkocht voor 800 euro.

Dat was pas een man van zijn woord!

44 likes