Opmerkelijke momenten of situaties gedurende een horlogedeal

Heb ik ook al een paar keer mee gemaakt. Voor mij is de deal dan meteen voorbij.

Hahahaaa
FANTASTISCH !!! :joy: :joy: :joy:

Ik had vorige week via marktplaats afgesproken met iemand. Hij zou m’n horloge kopen voor 5 tientjes. We hadden ergens tussenin afgesproken. Stapt hij mijn auto in en het eerste wat hij zei was ’ Heb je geld bij je? Ik heb 50 euro bij me maar ik moet nog tanken want ik wil wel thuiskomen’. Uuuuuh, in principe hadden we €50 afgesproken voor m’n horloge maar uuuuuh wtf? Dat was dus meteen de laatste keer dat ik een horloge verkoop via marktplaats. :joy:

12 likes

Huh?

1 like

Ik ook, meerdere keren. Er is zo’n groepje semi-handelaren op Facebook die dat telkens flikken. Whoop whoop schroothandelaren noem ik ze.

Dan moet je ze gewoon whoop whoop weer naar huis sturen.

5 likes

Ik heb het maar druk met jullie! :angry:
Ook hier een bericht verwijderd en meteen maar even uitleg :relieved:. Anekdotes en opmerkelijke momenten prima, maar graag zonder vermelding van de andere partij. Dit is geen ervaringen-met topic en vermelden van namen gaat tot ongewenste discussies leiden. :nerd_face:
Thanks!:sunglasses:

11 likes

De laatste keer was afgelopen jaar bij mij thuis. Ik was het toen echt zat en heb die gozer meteen buiten de deur gezet. Rigoureus, zullen sommige mensen zeggen en misschien klopt dat, maar het omgaan met Marktplaats kopers is soms echt heel erg lastig :rage: :relaxed:

10 likes

Afgesproken voor de overdracht van een colt Oceane. Betrokkene wilde cash even checken dus afgesproken bij de Rabo.
Nog geen minuut aan de tafel gezeten met de doos op tafel werden we er al uit gezet😀
Daarna buiten maar even gecheckt en daarna alsnog binnen (met doos onder de arm) het geld gestort😀

6 likes

Een keer op Marktplaats een rubberbandje met vouwsluiting van Omega gekocht.

Niks leek erop dat het om nep ging (bij meneer thuis opgehaald, geen tankstation/parkeerplaatsdeal) toch was t een nepper voor de prijs van een echte.

Meerdere keren contact gezocht
Geen enkel gehoor

Toch even langsgereden.

Zijn vrouw deed de deur open met de mededeling dat haar man er niet was. Ik heb rustig uitgelegd dat ik eventueel ook de politie zou kunnen bellen.

Voordeur stond nog open en in de woonkamer hoorde ik een discussie en zag nog net een paar mannenbenen onder de tafel steken.

Toen kwam de dochter van hooguit 5 jaar de gang inlopen met de mededeling “Pappa isse niet” en douwde mij het betaalde geld in mijn hand.

Haar dan maar de rubberband in de hand gedouwd en terug naar huis gereden.

:smirk:

Groeten,

Noel.

22 likes

@n_visser Welke verkoper en in welke plaats was dit?

WIl ook nog een keer een rubberband kopen namelijk.

2 likes

Paar jaar geleden op een zondagmiddag een flink eind gereden om een horloge over te nemen dat op MP werd aangeboden. Ontvangen met koffie en gebak, paar uur blijven kletsen en vervolgens uitgenodigd voor het avondeten. Deal die tot een blijvend contact heeft geleid. :blush:

28 likes

Hij is nog steeds actief op MP. Maar ik zie dat hij meerdere accounts gebruikt allemaal plaatsnamen onder de rook van Nijmegen.

Huisadres was bij z’n vriendin of vrouw in Elst Gld.

Groeten,

Noel.

Dan is het gelukkig niet degene met wie ik al eens contact heb gehad.

1 like

Een tijd terug een nette Hamilton aangeboden op mp, omdat ik hier nog geen verkooprechten had. Best een beetje huiverig voor wat je binnenhaalt en of alles wel netjes verloopt. Eerste vraag van de koper aan tafel was of ik toevallig op hf actief was. IJs gebroken en een prima deal!

5 likes

Bij William Wien een Breitling steelfish met rubber band gekocht.
Maandje of wat later een passende stalen band kunnen kopen bij een andere aanbieder (via HF).
Tijdens de deal werd me gevraagd waar ik het horloge gekocht had. Bleek dat mijn klokje het oude klokje van de verkoper van de band was en dat de band die ik kocht de band was waar mijn horloge origineel mee geleverd was. Door toeval het setje weeer mooi compleet (zoals het hoort😀)

29 likes

Ook wel een slimme zet van die verkoper.
Band apart verkopen, omdat het voor de inkoopprijs niet veel uitmaakt en los wel.

Zal even editen, verkoop van de band was niet bij William maar via HF😀[quote=“M035, post:39, topic:100617, full:true”]
Ook wel een slimme zet van die verkoper.
Band apart verkopen, omdat het voor de inkoopprijs niet veel uitmaakt en los wel. Denk niet dat het heel veel uitmaakte gezien de zeer nette prijs die ik voor de losse band betaalde.
[/quote]

Dat maakt het algauw een stuk duidelijker :wink:

Recent een keer via MP ingegaan op een voorstel om een horloge te ruilen tegen een laptop.

Beste afspreken op zaterdagmiddag in het Stadshart van Zoetermeer schreef de man en ik helaas (weer eens te goed van vertrouwen) akkoord gegaan.
Enfin, op de afgesproken plaats aanwezig met m’n meisje en je raad het nooit
 :flushed:

Inderdaad nooit komen opdagen, nooit meer berichtjes en telefoontjes beantwoorden

Uiteindelijk nog maar één “goed gedaan en bedankt knul” gestuurd en done maar slecht gevoel over

1 like