Meistersinger full set via HF aangeboden. Reactie van een man die -zo zei hij- een weekje tevoren een account had aangemaakt. Via PB-tjes afspraak gemaakt en op een zondag is hij met zijn vriendin (cadeau) op bezoek geweest. Hij was een heel enthousiaste beginner en na de nodige consumpties de zaak afgerond en zijn droom kwam uit met dit horloge - So far so good.
Hij zou zich -‘nu hij er bij hoorde’- actief in de wereld van de HFtopics storten en in ieder geval zijn NA posten.
Nooooooit meer wat van gehoord of gezien… geen enkele post niet daarvoor of daarna.
Via Marktplaats eens een vierkante Emporio Armani verkocht, werd opgehaald door een beer van een kerel met allemaal gouden kettingen, tatoeages en de bijpassende te blonde en te zonnebank gebruinde dame. Dolgelukkig, want dit model was zijn verloren trouwhorloge. Kreeg een ferme hand, als ik er aan denk doet het nog pijn, en een knuf van de dame. Komen ze 10 minuten later nog terug met 2 Marsrepen voor de kinderen.
Ooit een Breitling Steelfish verkocht. Koper kwam van ver en wilde graag face to face overdragen, dus na wat onderhandelingen was ik bereid halverwege het land af te spreken. Na een fikse rit van ruim anderhalf uur hebben we koffie gedronken en heb ik het horloge overhandigd. Helaas had hij ‘net’ wat minder geld bij zich dan de afgesproken koopprijs. Scheelde 3 tientjes of zo. Het gesprek was echter prettig en hij beloofde plechtig het restant nog over te zullen maken.
Ik vond dat niet zo’n probleem. Het was maar een klein bedrag. Helaas hield hij zich niet aan zijn woord. Na weken lang reminders te sturen kwam hij met steeds gekkere smoesjes en beloften het alsnog over te maken. Op een gegeven moment zelfs geïrriteerd nadat ik mijn twijfels had geuit of hij het restant überhaupt nog zou overmaken. Ik heb daarop nog een keer een vreemd bedrag van 3 euro gestort gekregen maar daar bleef het bij. Nou was het geen groot bedrag wat ik nog miste maar ik vond het wel wat treurig dat hij zijn woord niet nakwam. Na 2 maanden reminders sturen was ik er wel klaar mee. Geeft toch een nare nasmaak na een prettige ontmoeting en doet wat met je vertrouwen bij een volgende deal. Jammer!
Jeetje, dat is denk ik het sterkste verhaal dat ik ooit heb gehoord! Wow, het lef van zo iemand! Zomaar iets zeggen in een opwelling en dan niets doen? Echt, wow .
Ooit een duur horloge verkocht aan iemand. Kreeg in een restaurant twee pakketjes met briefgeld. Een ervan nageteld en dat was precies de helft van het geld. Halverwege de tweede ben ik gestopt met tellen omdat ik dacht dat het wel zou kloppen. Niet dus. Scheelde 150,- euro. Kwam ik thuis pas achter. Reactie van de koper: jouw fout, had je maar beter na moeten tellen.
Ik tel nu alles na en wil ook dat als ik iets koop de verkoper mijn geld natelt. Was een leermoment voor me. Die 150,- euro heb ik nooit gehad zoals wel duidelijk zal zijn.
Ik ben na een horloge deal met @logie samen met hem in het vliegtuig gestapt naar Curacao omdat we het zo gezellig vonden. Inmiddels drie jaar gelukkig getrouwd.