mooie horloge hoor
Ga ik dat morgen eens doen dankjewel!
Zo bedoelde ik het niet! In principe zijn het 2 blokjes zilver met een goud laagje dat in de envelope zit. Gezien de zilverprijs, waard een 10tje misschien?
Uurwerk, wijzerplaat, wijzers etc. ligt nog allemaal hier.
Ik weet het niet zeker maar ik denk dat ze het goud laagje ook electro-chemisch kunnen verwijderen.
Zeker even bellen, zeer behulpzame mensen!
Ik heb eens een stalen kroon laten vergulden. Helaas sleet dat best snel.
Waar heb je dit laten doen? Ik kan me voorstellen dat er ook verschillende kwaliteiten zijn in uitvoering. Het basismetaal van deze kast is ook 925 zilver, misschien zit hier ook nog een verschil in.
Kast is opgestuurd, resultaat moet ik nog even afwachten:smile:
Dat was bij Bode Plating. Kroon was van staal (misschien dat dat minder goed hecht?)
Dikte was ongeveer 6 micron, kosten 20 euro (destijds), en ongeveer 1,5 week levertijd.
Dat zou goed kunnen, wat je schrijft, heb ooit een stalen kast laten vergulden, en daar kwamen ook stukjes los.
En bij koperen en zilveren kasten nooit geen probleem, misschien dat koper en zilver net of bijna zo zacht zijn als goud, kijk maar naar koperen waterleiding word ook gesoldeerd met tin, terwijl stalen leiding niet te solderen is met tin, ik denk zomaar hardop, en kan evengoed er helemaal naast zitten
En heb je het binnenwerk ook al ergens naar toe gebracht, ben echt benieuwd hoe je het gaat vinden als alles klaar is.
Nee binnenwerk heb ik nog hier.
Toen ik hem net had dacht ik dat hij wat voor liep maar bij nader inzien is dat toch niet het geval. Verder ziet het uurwerkje er ook nog heel mooi uit dus denk dat dat niet echt nodig is.
Dat ziet er inderdaad nog goed uit, misschien kort geleden nog een service beurt gehad, zie ik het verkeerd je hebt de kroon niet mee gestuurd, berg je binnenwerk maar goed op zodat er geen stof in kan vallen, leuk bezig jij , mooi hoor
Volgens mij is voor goed vergulden op staal het aan te raden om het product eerst te verkoperen en dan vergulden. Dus koper als tussenlaag voor betere hechting.
Goed chemisch ontvetten natuurlijk vooraf!
Klopt inderdaad, helemaal niet aan gedacht. Deze is verder eigenlijk ook in goede staat.
Hoop nu alleen niet dat je verschil in kleur gaat zien
Daar zou jij wel eens gelijk in kunnen hebben, want dan hecht het wel goed, goed idee om dat de volgende keer te laten doen,
Dan moet je het oppoetsen, en anders mag je er hier wel een komen halen hoor, als je in de buurt bent
Kleur kan ook afhangen van de legering waarmee verguld is; 18k vergulden of 24k vergulden kan een andere kleur opleveren.
Bedoel je dan een kroon?
Bedankt voor het aanbod! Ik woon in Rotterdam maar laten we hopen dat het niet nodig is.
Enige idee wat er standaard op gezeten zou kunnen hebben? Ik zou zelf denken 18K.
24K zou dan een donkerdere gele kleur zijn?
24k is inderdaad vaak wat donkerder
Ja, een kroon of wat anders dat je nodig hebt, Daar zijn mensen uit noord Holland en Groningen die een bezoek brengen, gewoon om hier weer eens te zijn, En vooral om iets te leren, en te kijken in het atelier, te praten over horloges, of iets anders. En niet om te verkopen hoor, dat is hier helemaal niet belangrijk, gewoon een fijne dag heeft meer waarde dan verkoop van het een of ander iets