Ik zie het verschil niet tussen gerhodineerd, danwel wit goud bij de spulletjes van mijn vrouw.
disclaimer. geen kenner
p.s. misschien eerst vergulden, en vervolgens rhodineren?
Ik zie het verschil niet tussen gerhodineerd, danwel wit goud bij de spulletjes van mijn vrouw.
disclaimer. geen kenner
p.s. misschien eerst vergulden, en vervolgens rhodineren?
Dank je Hendrik,
In dat geval zou alleen rhodineren voor mij de oplossing zijn. Na restauratie moet hij er ongeveer zo gaan uit zien…
Dat is een goeie tip! Ik zal het eens aan de mannen In Voorburg voorleggen…
Wit goud kan gemaakt worden door geel goud te legeren met wit materiaal, of geel goud te voorzien van een dun laagje platina (rodineren). Dat laatste kan slijten.
Effectief is rodineren hetzelfde proces als vergulden.
Geen expert. Ooit voor onze trouwringen geresearched.
Dank je Ruud. Ik ben een leek maar als ik het goed begrijp: zeer licht polijsten, reinigen en rhodineren voor de WGP "look’?
Goedkoopste manier om “wit goud” te krijgen. Kettinkje van mijn vrouw is 20 euro om de zoveel tijd om opnieuw te rodineren.
Lijkt me inderdaad dat je voor een horloge wil polijsten. Maar net als een dun laagje goud… opletten voor krassen.
Weer zo goed als nieuw!
Ook nieuw glaasje er in.
250 bij Haveman en 50 W&V, is het horloge niet waard.
Maar het heeft sentiment!
Heel mooi resultaat. Weer volledig terug in zijn prime en kan er weer ff tegenaan!
Erg netjes!! En wat is ‘waarde’? Niet alleen hoor!
Praktische vraag: hoe heb je het horloge aangeleverd bij Haveman? In losse onderdelen (gedemonteerde kast en losse schakels) of kon je het horloge in z’n geheel opsturen?
Ik had hem eerst compleet gestuurd…dat was dus NIET de bedoeling… Haveman was zo aardig om hem naar W&V door te sturen. Daar heb ik hem gemonteerd opgehaald en toen alleen de losse delen (band was wel nog in elkaar). weer naar Haveman gestuurd.