Ik zal ongetwijfeld niet de enige zijn die de review sites etc af leest, wat de nieuwe modellen zijn etc. Voor de basisinformatie zijn de meeste sites perfect zoals de afmetingen, materiaal, uurwerk etc
Wat ik wel bijzonder vind is dat bijna niemand met een oprechte kritische blik naar een horloge kijkt. In den beginne was Hodinkee nog weleens kritisch, maar die tijden liggen al ver achter ons. Ze verkopen zelf de horloges waar de reviews over gaan, waardoor een kritische toon nauwelijks te vinden is.
Zelfde geldt ook voor Teddy. Leuke youtube filmpjes, vind vooral de vergelijkingen en lijstjes leuk om te zien, maar kan hem nou niet meteen op een kritisch woord betrappen.
Zo zijn er nog wel een paar meer sites waar ik naar kijk, fratello, ablogtowatch, wornandwound, ze vallen allemaal in hetzelfde mandje. De enige reviewer die ik ken die wel kritisch kan zijn is op YT The Mad Watch Collector. Beetje bijzonder persoon, maar ik vind hem wel oprecht kritisch, zoals de onderstaande review. Kennen jullie nog andere reviewers die gewoon oprecht iets reviewen?
Uiteindelijk wordt bijna iedereen mainstream en dat komt de kwaliteit niet ten goede. HODINKEE was vroeger echt heel goed en zeker ook kritisch, dat zijn ze al lang niet meer. Kan me nog herinneren dat Ben Clymer de Lange 1 een saai horloge noemde. Zoiets zou hij nooit meer doen, over welk merk/model dan ook. Ik kan het artikel zelfs niet meer terug vinden, volgens mij is het weg gehaald.
Bark & Jack vond ik lang erg leuk, maar is in dezelfde val gestapt. Alleen maar content over Tudor, Rolex, GS, Omega en allemaal hosanna. Watch Gringa vind ik één van de weinigen die wel leuk en kritisch is. Watch crunch is ook oké.
Oh My God. Ik kende deze pipo nog niet, en ga hem ook snel verdringen. Met pijn en moeite 2 minuten naar dat filmpje gekeken, vreselijk figuur.
Kritisch is prima, maar debiel?
hahaha je kan gelukkig deeltjes skippen met de pijltjes toetsen, misschien handige tip
Als je de eerste 30/40 seconden skipped is het al een stuk beter. Hij heeft wel leuke segmenten zoals de eerste indruk van zijn vrouw op een horloge, die zijn over het algemeen vrij hard
Ik begrijp wat je bedoelt, maar dat is natuurlijk wel persoonlijk.
Juist omdat hij objectief is, krijgt hij vrijwel geen horloges van de grote namen, zoals Rolex, Omega, Breitling etc. om te reviewen. Die merken gebruiken alleen marionetten die overal ja en amen op zeggen.
WR4K op youtube. Ik vind dat deze gast (ook een beetje odd) zijn oprechte mening geeft. Er zijn veel chinese homages op zijn kanaal, maar hij heeft ook reviews van Tudor, Rolex etc.
Hij heeft mijn respect, omdat hij echt zijn eigen mening geeft. Wat er ook tot heeft geleidt dat sommige merken hem geen horloges meer sturen.
Misschien niet de beste production value, maar wel een oprechte mening en daar was je naar op zoek denk ik
die kende nog niet! in eerste instantie zou ik al wel snel afhaken met alle pagani reviews etc maar zitten tussendoor ook andere modellen, geen hommages zal is een paar kijken!
Ja - even doorheen filteren. Wat wel gezegd moet worden is dat zijn kritiek op de Pagani en San Martin modellen ten harte zijn genomen en er zelfs aanpassingen zijn gemaakt op basis van zijn feedback.
Zelf vind ik dat hij een beetje doorslaat met vooral San Martin. Ik heb er ook een paar gehad en bang for buck is top, maar het NH35 uurwerk vind ik gewoon slecht.
Dit gevoel heb ik dus ook een beetje. Tijdje terug een zogenaamd kritische review gezien van het inhouse uurwerk van Oris, maar werkelijk 0 genoemd over de kinderziektes die het ding heeft. Het gaat bij reviewers voornamelijk om styling en specs, maar niet om de echte gebruikservaring is mijn idee.
In de auto-reviewwereld zal je dit ongetwijfeld ook hebben. Daarom vind ik Doug DeMuro ook zo fantastisch; die noemt gewoon alles wat er goed en niet goed is aan een auto.
in de basis is de NH35 gewoon de 4r36 van Seiko, maar misschien ietwat minder kwaliteitscontrole. Sowieso bij Seiko in de range tot 2k is kwaliteitscontrole op uurwerk een dingetje
Watches by SJX kan nog al eens kritisch zijn. Dat doen ze goed. Maar dat is geen Youtube kanaal, dat zul je moeten lezen.
Full on fucking maniacal, zou ik zo zeggen. Maar hij kijkt wel fatsoenlijk naar wat hij in z’n handen heeft. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar een mening heeft ie wel.
Ook een beetje een vreemde man, maar TGV van The Urban Gentry heeft ook meningen. Die hij eventueel nog bijstelt ook. Hij had een Seiko chronograaf af zitten zeiken, en kwam daar later in een andere video op terug. Dat vind ik ook leuk om te zien.
Allemaal commerciële belangen en een veel te breed publiek, waardoor je fluff pieces krijgt omdat je de leverancier niet voor het hoofd wilt stoten, je je eigen winkeltje niet van omzet wilt beroven of je lezers niet van je wilt vervreemden.
Mooie foto’s, bij vlagen leuk nieuws, maar serieuze reviews? Nja.
Ik kijk regelmatig naar Federico Talks Watches. Volledig onafhankelijk en meldt alleen in het begin een aantal nieuwe arrivals bij zijn watchshop Delray Watch