Nico van Pride and Pinion is hilarisch…
Kijk toch altijd wel plezier naar Watchfinder & Co. Niet veel poespas, goeie production value, en ook met zowel bewondering als kritische blik op dingen (maar wel wat meer van het eerste).
Ja het horloge is wel belangrijker, maar ik heb me altijd verbaasd over de filmpjes waarin je helemaal niets ziet van de reviewer, je hoort alleen een stem, heb ik altijd raar gevonden.
Elizabeth Grant op YT is in mijn ogen wel objectief en maakt werk van haar videos.
Ik ben wel van van Jody, van Just One More Watch. Veel Aliexpress, (wat ik stiekem wel leuk vind) en meer de goedkopere horloges, maar af en toe ook wat meer luxe spul. Aardige vent en duidelijke filmpjes.
Ja maar ook die is een beetje van wij van wc eend. Als hij er geld aan kan verdienen is het ineens mooi. Kijk maar naar zijn houding t.o.v. Richard Mille, die ineens 180 graden gedraaid is.
Hilarisch slecht dan toch. Wat een nep accent daar kan ik niet naar luisteren.
Hier ook een trouwe kijker. Qua budget zit hier in mijn range dus dat is handig. Maar nog belangrijker, er is een – vind ik – duidelijk onderscheid tussen feiten en mening. De review opbouw is altijd nagenoeg gelijk maar voor mij werkt die structuur goed. En aan het eind standaard “the moans and niggles” want geen horloge is perfect zonder onnodig negatief te zijn. En ach, ik vind schotten sympathiek dus dat zal ook wel helpen.
Terug naar de vraag: ja, ik denk dat Jody / Just One More Watch oprecht is.
Dat is idd een grappig item. Vind 'm verder ook wel o.k. en in ieder geval redelijk origineel en oprecht.
Ja, kijk ik ook wel 'ns is ook wel o.k…
Maar
vind ik toch wel het leukst. Juist dat stijltje van 'm vind ik erg amusant. En ik vind juist dat hij wel interessante modellen bespreekt, over het algemeen.
Maar goed, ieder z’n voorkeur, natuurlijk.
Vaste kijker hier van The Time Teller/Jory, Just One More Watch/Jody, The Urban Gentry/TGV en Pride & Pinion/Nico. Produceren vermakelijke content en zijn m.i. nog redelijk oprecht. Ik denk dat het belangrijk is om gewoon niet alles wat je hoort of ziet voor wat aan te nemen. Kijk onafhankelijk van commentaar naar de beelden en probeer meerdere reviews te vinden van een horloge waarin je geïnteresseerd bent (en nee, de producent of verkoper van een horloge is NIET objectief). Sowieso geeft JOMW/Jody het altijd aan als een video gesponsord is en lijkt hij zich er niet door te laten weerhouden om kritisch te zijn.
Deze kan mij de laatste tijd wel bekoren, erg eerlijk en mooie beelden. Ook geen geschreeuw, heerlijk.
Heh, het is toch zo dat je een horloge mooi vindt en dat je dan filmpjes erbij gaat zoeken die dat beamen?
Bens watch club, vind ik ook altijd wel leuk om te kijken. Hij is ook altijd wel eerlijk. Het enige is wel dat hij alleen maar budget horloges reviewd. (en vooral ook een Casio fanboy is, wat ook wel erg logisch is. wie is dat niet)
“Watch the Fresh Faces” (Gandor ) doet het ook leuk.
Wel voornamelijk dat eerste inderdaad. Maar dat geldt dan wel voor alle merken. Zo is hij ook niet bang om een Seiko 5’je naast een GS te leggen. Maar het echte kritische mis ik wel.
Ik kijk meestal Just One More Watch en The Urban Gentry. Teddy Baldassarre is ook goed voor een snel overzicht van een horloge. Al doet hij niet veel aan kritische meningen geven.
Nico van Pride and Pinion is geweldig vermaak maar ik zal nooit hun mening erg serieus nemen. Alle reviewers, zeker die met een commercieel doel (Teddy Baldassarre, Pride and Pinion, maar ook Watchfinder & Co.) neem ik met een korreltje zout. Uiteindelijk verkopen ze veel van die horloges zelf op hun websites en zit daar een conflict of interest in.
Al is Watchfinder & Co. volgens mij voornamelijk tweedehands horloges, maar toch.
On a serious note - zou jij daar niks voor voelen?
Je NA’s zijn altijd welkom door het hele forum.
Ik zou best mijn GS duiker aan je willen lenen om daar een leuk stuk over te lezen.
Daar wil ik me wel aan wagen als je hem ongezouten kunt hebben. Ik ben sowieso stervens nieuwgierig naar dat horloge.
Dat lijkt me juist cool.
I know - I know…moet ik nog op terugkomen
Ik kwam nog niet zo lang geleden door het YouTube algoritme langs het kanaal van de IDGuy, https://www.youtube.com/channel/UCzf6rqsEBni5G2TSevD6F4A/videos
Informatief en zeker ook af en toe met een eigen mening en kritische noot, zoals in het filmpje over de nieuwe Breitling SO.
https://www.youtube.com/watch?v=StI0WJnS_co
2 minuten is lang! Respect voor je geduld.
Zit die gast in een kliniek of zo? Niet te doen.
Al zal er ongetwijfeld een publiek voor zijn, maar ik hoor daar niet bij.
Urban Gentry heeft soms wel leuke horloges. Hij is zelf graag in beeld, jammer, maar zijn videos zijn ontegenzeggelijk mooi gemaakt.