Je had vroeger zo’n blog van een of andere HF’er. Kom, hoe heette dat ook alweer?
ClickSpring Is ook wel aardig.
Enorme Sinn Fanboy, maar daarom vind ik hem wel leuk, want dat ben ik ook haha.
Het is wel zo dat hij put uit de inventaris van de lokale juwelier die zo een leuke promo van zijn spullen krijgt. Hij schuwt echter niet om naast de good ook de bad en de ugly te noemen.
Oh, wacht, hier nog eentje met duur spul
Deze is wel kritisch.
Deze reviewer wil ook best benoemen indien iets niet klopt aan een horloge.
Random Rob is een goede. Komt net en eerlijk over en zegt ook zinnige dingen

Bruce Williams heeft veel tekst en geen/nauwelijks inhoud. Maar zijn beelden zijn wel van goede kwaliteit, dat is dan weer fijn om horloges goed te bekijken
justbluefish net filmpje van gekeken, de Oris Big crown propilot, of je het een mooi horloge vind of niet, een paar dingen kan je er objectief wel op zeggen qua opbouwende kritiek, zoals de hoek van de bracelet die naar beneden wijst vanaf het horloge, daarbij de prijs / 2ehands waarde
Heel af en toe kijk ik nog iets, ik blijf talking watches wel leuk vinden en chrono24 heeft tegenwoordig iets vergelijkbaars.
Deze vind ik wel erg leuk, geen reviews maar restauraties en dan niet te serieus wat lekker weg kijkt, hij levert ook super werk
hahaha je moet er ff doorheen prikken, hij heeft een vast stramien in de reviews en tussendoor kan je lekker skippen
Ik heb achter de schermen vrijwillig een jaartje meegeholpen bij 1 van de grootste Engelstalge YouTube kanalen.
En mij valt op dat je met name bij de jonge kanalen wel goed terecht kunt voor eerlijke info.
Mits degene enig verstand heeft van horloges.
Als de content creators in de gaten krijgen dat ze free rides en free shit kunnen krijgen als ze weinig kritiek leveren na een bepaalde periode, dan is het vaak wel grotendeels over met de eerlijkheid.
Als ik iets over een horloge wil weten dan zoek als eerste op RR,helder verhaal,rustig gesproken en vlijmscherpe makrobeelden
Waarom zou je een watch review willen kijken?
Horloges kopen is niet rationeel. Een horloge spreekt je aan, of niet en dan koop je het, of niet.
Ben je een treuzelaar kan je t ook nog ergens passen.
Ik vindt Jenni Elle ook altijd prettig om te kijken. Niet mega kritisch, maar prima horlogekijkvoer.
Nog eentje die volgens mij nog niet genoemd is: Khrono Kraze. Veel content, prima korte reviews, zonder teveel opsmuk.
Omdat we dat leuk vinden
Britt Pearce aka Watch Gringa (duidelijke meningen, toffe madame) JOMW (micro brands, moans & niggles), Elisabeth Grant (wordt beter) Jenni Elle (leuk accentje), Ben’s watch club (voor Casio en Timex), Just the watch (voor JDMs).
In den beginnen veel naar gekeken…nu trek ik die kerel niet meer…
Deze? Die nu hagelnieuwe PP’s en Daytona’s heeft? Onafhankelijk? 🫣
Ik merk dat ik geen reviews meer kijk, kost veel te veel tijd en ik ga nu echt op mijn gevoel af in plaats van de mening van een zogenaamde ‘onafhankelijke’ reviewer.
The Knight’s Watch heeft van alles aan horloges die hij standaard op meerdere banden zet on een goed beeld te geven. Daarnaast dezelfde polsmaat als ik en dat vind ik wel prettig om een horloge te kunnen beoordelen op pasvorm/geschikt voor mij.
Een stem als een vastgelopen ijzerzaag, daarentegen. Dat gaat mij door merg en been, dat nasale gepiep. Ik kijk haar video’s af en toe omdat de content soms OK is, maar da’s heel erg ondanks het stemgeluid.
Typische East Coast chica (of ze meet zich een upstate New York accent aan omdat ze dat wil projecteren) die ik na twee seconden al niet meer luchten kan zien. Deze mevrouw is echt über verschrikkelijk. Ik denk dat het een enorme Karen is, zo ver zou ik gaan.
Daar komt nog bij dat ze van de meest feit-vrije video’s maakt die ik ooit heb gezien. Godsammekrake zeg.
Weet je, ik mag graag naar de vraag en antwoord stukjes van Jack Forster van Hodinkee kijken. Gewoon een man in een vest die met een rustig en plezant stemgeluid wat vertelt, en die soms een slecht nerdy grapje maakt over een onderdeel of zo.
De WatchFinder en WatchBox video’s waar ze gewoon macro-beelden tonen met een voiceover zijn evenzeer rustgevend, en ook TGV heeft een plezante stem.
Ik ben allergisch voor schreeuwers, mensen met affectaties, nasaal geneuzel en aanstellerij in YT video’s. Oh, en panel-presentaties waar vier man pretenderen een gesprek te hebben. Yuck.
Canadees-Brits iirc. Vandaar het accent.
U gaat niet langs start.
Mijn excuses hiervoor.