Oprechte reviewers sites/youtube

:heart: voor het topic! Ik lees graag mee en heb al veel linkjes gemaakt :tv: (dank u allen voor de tips!)

Ik kwam ook niet verder dan B&J (die ik wel aardig vond, idd nu wat gezapiger geworden). Just One More Watch is een held :raised_hands:

Wil je een horloge eens goed bekijken kun je ook de site van Serious Watches erbij pakken.

Wat zij spreekt is een soort noord-Amerikaans met een aantal Britse affectaties er in. Het is zeker geen standaard Canadees, en de Britse invloeden zijn niet proper Brits. Je ziet mensen aan Harvard en zo wel eens met dit soort affectaties aankomen omdat ze denken dat een Brits dingetje een soort van cachet geeft.

Mijn leraren Engels aan de hogeschool zeiden vroeger altijd “You must choose”. Of je hebt een bona fide Noord Amerikaans accent, of iets anders, maar je doet het consequent. Dit is Een affectatie van het zuiverste water en geen representatie van haar afkomst. Andere koek kan ik er niet van bakken.

Dan doet die Nederlander die net doet alsof hij Iers is het gewoon nog beter ook.

Ik ben start zo lang geleden gepasseerd dat ik niet meer weet hoe het vlak er uit ziet.

2 likes

Eigenlijk de enige persoon die ik nog regelmatig kijk, Tim Mosso. Watches Tonight kijkt altijd wel lekker weg

Verder heeft elk kanaal wel zijn leuke eigenschappen alleen is er altijd iets wat je na korte tijd voor jezelf opmerkt en daarna afdoet aan het kijkplezier. Stem, rare meningen, overdreven gesponsorde content, te overdreven clickbait gehalte etc.

Jongens 64 berichten verder en NIEMAND die Archie Luxury noemt? Kom op zeg. Er wordt gevraagd om kritische reviews. Dan is er maar één :grin:

1 like

Die moet op ademhalingscursus

Hij heeft zeker een mening, al is die naar mijn idee wel erg gekleurd, daarbij, nou niet de meest sympathieke persoonlijkheid

Die enge man staat bij mij op ‘ignore’. Ik begrijp dat hij mentale issues heeft maar ik trek hem niet…

1 like

Yup. Slimme dame met die rijke husband van 'r.

Leuk toch.

Eindelijk een ander geluid dan het eeuwige geneuzel over millimeters, grammen, elvendertig lagen lume, double-sided anti-reflective coating en de bij elkaar geblufte of minstens irrelevante horologische :nauseated_face: rol van het besproken modelletje in de ruimtevaart (geen enkele koper is astronaut)/autoracen (de gemiddelde koper rijdt een Kia 'Ceed en nooit harder dan 130 want boetes en stikstof)/diepzeeduiken (zout water is slecht voor de pakkingen)/Himalayaklimmen (opletten met hard gras in Nederlandse gazonnetjes).

Ze zegt het zelf:

3 likes

Dit is mijn favoriete kanaal momenteel. Interessante horloges, eerlijke mening en mooie beelden. Beetje humor. Prima.

Daarnaast kijk ik graag naar Federico talks watches en swiss watch gang. Niet compleet onafhankelijk, maar wel vermakelijk.

Last but not least is deze jongen die vanuit zijn professie zeer interessante inzichten en meningen deelt over het design van horloges. Hij heeft wel een duidelijke voorliefde voor tool watches.

2 likes

Off topic kul.

On topic: ik kijk van alles en nog wat, als het me niet bevalt klik ik weg, ik ben een moderne consument.

Vergeten ons eigen reviewkanon:

Jammer dat de collectie reviews weg zijn.

1 like

images (1)

“A woman’s perspective” is prima. Dat krijg ik al van m’n vrouw. Overigens veel botter en pragmatischer dan alle heren op youtube.

Inhoudelijk is het niet slecht hoor, maar ik kom niet over de affectatie heen. Als Judy Dench of Helen Mirren het deed was ik fan.

Dat is het voordeel van het geschreven woord. Je hoeft de stem niet aan te horen, en lezen is sneller dan luisteren.

1 like

Kip zonder kop.

Ik kijk vaak naar Caseback watches op YT. Hier worden geen horloges verkocht of geplugd.
Tim maakt en verkoopt zelf horlogebandjes en ander klein leren spul, maar is qua horloges neutraal naar mijn mening.

Je zult hem maar in de familie hebben. Wat een verschrikkelijk nare vent.

1 like

Ik zie net dat die kerel (Andrew) van Watchfinders zijn eigen YT kanaal heeft opgetuigd.

2 likes

Dit wordt vaak met Mid-Atlantic aangeduid

1 like

Een oprechte Youtuber is zoiets als Ralph zonder butsen en groeven in zijn Rolie.
Nie mogelijk

Het is verschrikkelijk. Ik had een productmanager bij m’n vorige werkgever bij wie dat na 8 jaar in Engeland en 3 jaar Spanje Gode zij dank begon af te nemen. Zij is Française, grappig genoeg.

1 like