Wat is er met het kanaal van Chillekasper gebeurd?
Hehe eindelijk iemand die het ook over kleur verschil heeft , dus los van wat ik van hem vind een
voor die opmerking.
Verder goed topic, helaas nog geen gouden tips gezien, maar ik houd het in de gaten
Aan de ene kant is RR een goeie: hij doet belachelijk veel reviews, weinig mensen hebben zoveel horloges in hun handen gehad en ik geloof heus dat hij op het eerste gezicht weet of hij kwaliteit in zijn handen heeft of rommel. En toch erger ik me vaak aan hem. Hij is vaak haastig, slecht geĂŻnformeerd over het produkt dat hij reviewt en er zitten voortdurend aannames in zijn verhaal die gemakkelijk even te checken waren geweest. Maar ja, hij heeft haast want er liggen voor vandaag nog drie horloges op zijn bureau die gereviewed moeten worden, dus even iets nazoeken op de websitte van de fabrikant of googlen is teveel moeite. Daarom maakt hij ook nooit banden op maat voor zijn wrist shots, als je dat voor elk horloge doet kost dat zoveel tijd dat je daarin weer een nieuwe review had kunnen doen, en daâs bllijkbaar belangrijker, want kassa neem ik aan. Als hij iets reviewt waar je belangstelling voor hebt kijk je toch, want hij weet nou eenmaal veel, maar dat is toch het gevoel dat me dan steeds berkuipt.
Ik vind hem leuk als hij echt een horloge reviewt, maar hij doet ook vaak âreviewsâ op basis van alleen maar persfotoâs van de fabrikant en dat vind ik dan weer waardeloos.
Meer in het algemeen over horlogereviews, zowel geschreven als op YouTube: over het algemeen kan de mening van de reviewer over het produkt me gestolen worden, ik kijk er vooral naar omdat ik het leuk vind om naar mooie horloges te kijken; als ik een horloge mooi vind probeer ik gewoon zoveel mogelijk beelden ervan te vinden en die reviews kijken is dan leuk.
Niet naar te kijken
Oisin O Malley
Op HF durven we kritisch zijn. Dus hier lezen hé.
Ik vind de komische toon van âyouâre terrificâ op YouTube erg leuk. Meestal subtiel, soms hilarisch (hij haalde een grapje uit met de bel canto waar ik niet van bij kwam bijna).
Persoonlijk vind ik de meeste YouTube reviewers vooral een âkijk mij eens een horloge expert zijnâ dingetje. Veelal zeuren en nitpicken over dezelfde nutteloze aspecten van een horloge.
â wel jammer dat dit âŹ100,- horloge geen 200atm met saffier en screwdown crown heeftâŠâ
Veel reviews slaan dan ook als een tang op een varken imo.
Maar er zijn gelukkig ook wel een aantal die ik wel goed kan hebben, zoals de al meer aangegeven ID Guy. Bijna poëtisch soms. Maar vooral lekker rustig met een prettige stem.
Dat âskeletonizationâ slaat nergens op maar afgezien daarvan veel horloge voor bizar weinig geld.
Ja dit dus. Dan kunnen we hier iedereen op het forum ook wel âexpertsâ noemen. Aangezien we over horloges praten.
En ook inderdaad horloges afbranden op niets zeggende dingen. âJa dit horloge heeft maar 3 bar WRâ bij een dress horloge⊠goh dat heb je ook echt nodig.