Opruimen, indikken, upgraden?

Een beetje een weekend topic dit.

Regelmatig denk ik erover na. Minderen. Minder horloges (idealiter 4). Ben benieuwd hoe jullie dat zien.

Ik heb op dit moment dit:

Ik ben erg blij met deze set. Maar de favorieten zijn duidelijk de Speedmasters en de Reverso.

Dus dacht ik, als 4 ook een mooi aantal is, zal ik inzetten op dit?

Twee keer sportief, twee keer wat netter. Voor mij prima. Een duiker hoef ik niet echt.

Wat denken jullie? Behoudens de Speedmasters en Reverso de boel verpatsen en voor die Lange gaan?

97 likes

Absoluut! :ok_hand:

4 likes

Ik zeg doen :+1:t2:
Wordt de perfect four

2 likes

Goed plan, doen

1 like

Zou gmt houden, 1 speedmaster, de JLC reverso en andere lange.

Saxonia bijv.

Maar upgraden is altijd een goed idee.

11 likes

Ik zou de gmt houden ipv de reverso, voor de rest doen.

1 like

Die GMT Master smijt natuurlijk wel substantieel budget tegen je Lange aan, maar ik zou de Reverso, één van je Speedmasters en die GMT Master houden.

Daar een Lange naast en je bent wel het mannetje hoor. :ok_hand:

9 likes

Je geeft zelf het antwoord…

2 likes

Ik geef geen onbetaald advies :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 likes

Gewoon doen. Als je er later één mist kan je die altijd weer terughalen.
Persoonlijk zou ik de Pepsi houden ipv de Reverso.

1 like

De Speedmasters en de Reverso gaan zeer zeker nergens heen. :grin:

De Rolex vind ik heel gaaf, plexi en zo, maar ik lijk er niet heel erg aan te hechten.

3 likes

zoals je het zelf voorstelt, mooi initiatief :ok_hand:

1 like

Ik zou de Seiko houden voor de vakanties en voor de rest: doen!

3 likes

Ja.

1 like

Rolex is al vaker een haat liefde verhouding gebleken bij jou merk ik, dus ik zou zeggen weg ermee! Logischerwijs behoud je de GMT en doe je de witte Speedmaster weg, maar als je gevolg anders zegt, moet je dat vooral volgen. Logica is zelden een goeie raadgever om de juiste stukken te kiezen :wink:

Een Lange als ultieme dresswatch is zeker de wissel waard denk ik. En dan gewoon vaak dragen, dan ga je er beter aan hechten dan al dat wisselen tussen verschillende dresswatches.

TLDR: doen dus :smile::+1: ! Geen rose goud ipv witgoud? Kwestie van er wat kleur in te steken?

Edit: deze bestaat niet in rose goud met zwarte plaat blijkbaar, enkel de Chrono. Witgoud dan maar!

3 likes

Dan zou ik het zeker doen. Ik denk dat je meer plezier haalt uit die Lange, afgewisseld met de Speedy’s en de JlC.

2 likes

De junghans en de moonswatch eruit en ik zou zelfs durven zeggen: de jlc ook. De rest vind ik stuk voor stuk top!

1 like

Mooi. Ga ik eens even lekker lezen :sunglasses::grin:

1 like

Nou het viel mee. Ik dacht er komt een heel uitgebreid topic :crazy_face: zo een TLDR…

@tompj je hebt een punt.

Je hebt altijd hele mooie horloges gehad die voor het merendeel ikzelf ook heel goed in een collectie zou kunnen hebben of zou kunnen dragen.

Maar eerlijk is eerlijk je bent nooit echt verder gegaan dan het in beginsel nog redelijk betaalbare. Dat an sich hoeft ook niet, maar nu je dit voorstelt, net als eerder een Grossman, zou ik stellen: je bent er klaar voor.

En geloof mij, je gaat er heel veel plezier van krijgen. Dus mijn zegen heb je en ik zeg doen.

Sterker, de Lange en daarnaast een gouden speedmaster. Die van @rjbroer (de moonshine) lijkt mij wel wat voor jou. :+1:

Heel mooi.

10 likes

Ik moet zeggen, heel mooi, maar ik denk uiteindelijk toch niet iets dat bij mij past.

3 likes