Opvouwbare fotostudio?

Ik zag in de folder van de Praxis deze aanbieding met een zg portable fotostudio.Is misschien leuk om onze hobby nog iets meer “uit te lichten” http://praxis.v1retail.com/WK44/

Gr Dennis:)

Op blz 14.

Ik heb hem een tijdje geleden gekocht bij de Office Center (duurder vrees ik).

Het is een leuke opstelling. Zit een blauwe, rode en zwarte achtergrond bij, en je camera kan op het bijgeleverde statief. Deze is wel te hoog…

De lampjes geven (te) goed licht, de wanden zijn eigenlijk te dun om dat licht goed diffuus te maken.

Het zwarte achtergrondkleedje is wat gevoelig voor stofjes, en er zit een vouw in die je er niet uit krijgt.Ik zet vanavond wel wat plaatjes on-line.

Goeie tip! Ik zal er zo eens langsrijden…

Groet
Mark

Het is niet echt een toptent, maar het kan ermee door. Eigenlijk geeft hij wat te weinig licht en is het licht niet diffuus genoeg.

Als de lampjes te fel zijn, kun je deze verder vd wand af plaatsen. Als ze te dichtbij staan krijg je ook een hot-spot.

Als je wilt knutselen gebruik dan een wit papier en laat deze 90 rond lopen. Als het daglicht moet zijn kun je blauwe folie voor de lamp doen. Ook kun je je fotocam de wit-balans gebruiken om te witten. NA de opstelling.

Heb ook ooit een tentje gekocht maar het is al gauw een gedoe. Maar wel met een mooi resultaat.

Maar ook zonder tent kun je best wel een aardige foto maken. Let op licht compositie, wat wil je laten zien en wat juist niet. Denk aan de reflecties.

Vergeten…

Ook met fotofop kun je de foto op-leuken.
Hierbij een voorbeeld van een kofiemachine helaas zonder tijdsaanduiding :wink:

Een gewone kiek met bestaand licht in de kamer, maar door de bewerking toch iets heeft van… lekker bakkie :wink:

Gemaakt met een gewone digi compact kiek.

Ik heb de meeste foto’s op mijn website ook met een eenvoudig stukje papier dat ik de bocht rond liet gaan gemaakt :slight_smile:
Met licht van mijn loupelamp waarmee ik toch bijna dagelijks aan horloges aan het knutselen ben.

Een opstelling die een stuk sneller staat.

1 stukje iets lichtdoorlatend plastic en een halogeen lamp, o ja en een velletje A4 wit:

En niet te vergeten de hulp van forumlid Teun111/Kwibus, weet ik veel hoe de mafkees zich steeds noemt :slight_smile:

hans

Ik heb exact zo een hier ongebruikt thuis staan, ik heb een andere gekocht met onderbelichting.
Indien interesse stuur me maar even een PB. Prijs komen we wel uit.

Je hebt een PB :slight_smile:

Hier eerste resultaat:

Ik moet er nog wat mee rotzooien :wink:

Groet
Mark

Helemaal geen slecht begin :slight_smile:

Groeten,

Martin

Hallo,

Deze link kan jullie misschien interesseren:
http://forumamontres.forumactif.com/forum-general-de-discussions-horlogeres-f1/mini-mini-mini-mini-tuto-part-five5-o-modem-burner-t34063.htm
Is wel in’t frans…

Groetjes,
Frédéric

Ik heb er ook net een gekocht. De korting 10% gaat pas vanaf morgen in, dat heb ik er wel voor over om dan niet in de rij t ehoven staan. En wie weet of het er dan nog is, het ging nu al redelijk snel.
Nog niet gebruikt (ik ben nu aan het werk) maar ik zag wel dat de lampjes een soort blauwige reflectoren hebben. Dus waarschijnlijk om daglicht na te bootsen. Verder zit het erg handig verpakt, je hebt het zo opgezet en weer afgebroken en, belangrijker nog, opgeborgen (want laten we realistisch zijn, deze ga ik denk ik niet dagelijks gebruiken).
Ik heb nogal wat te posten dus ik zal het binnenkort wel gebruiken!

Henrik Schreef:

Ik heb er ook net een gekocht. De korting 10% gaat
pas vanaf morgen in,

Wat is dat dan voor crap? Op de voorpagina van de folder staat dat de aanbiedingen geldig zijn vanaf 27 oktober!

Ja dat dacht ik ook. Maar de hamerdagen met 10% extra korting beginnen pas morgen. Dus dit zal dan al een aanbieding zijn of het is slimme marketing, ik kan me niet voorstellen dat deze spullen normaal ook in hun assortiment zitten.

Mooie foto’s. Heb je die in de tent gemaakt?

Henrik Schreef:

Ja dat dacht ik ook. Maar de hamerdagen met 10%
extra korting beginnen pas morgen.

Hmmm ja, ik zie het nu ook. Ik ben zo geconditioneerd op het lezen van kleine lettertjes dat de koeieletters op de voorpagina me zijn ontgaan. :slight_smile:

Dus dit zal dan
al een aanbieding zijn of het is slimme marketing,

Tsja… ik vind het gewoon irritant en zie er ook het nut niet echt van in. Zorgt alleen maar voor irritatie en onbegrip bij klanten lijkt me.