Ik heb zojuist een horloge gekocht van Fossil. Referentienummer: ME3052.
Dit horloge is zelf-opwindbaar. Als het opgewonden is en ik laat dit horloge liggen, blijft het werken. maar zodra ik het horloge wil dragen, stopt het met draaien.
Mijn vraag is of jullie hier een oplossing voor weten.
En als je het horloge even draagt en wat hebt bewogen, gaat het dan ook nog niet lopen? Een automaat windt zich op door de bewegingen van je pols.
Zo niet, dan even terug gaan. Het uurwerkje dat er in zit is Chinees zo te zien, daar kun je wel eens pech mee hebben.
Schud er eens een tijdje mee, de zogenaamde âseiko swingâ. Mocht dat niet werken, snel mee terug naar de winkel van aankoop. Best een leuke skeleton, maar 't blijft Fossil. Zelf-opwindbaar doelt op dat je hem juist niet hoeft op te winden, maar hij door kinetische energie (lees: door je pols te bewegen) blijft lopen.
Als je iets koopt wat niet blijkt te werken dan ga je toch terug naar de verkoper voor een oplossing.
En skeleton moet je smaak zijn ( niet de mijne ) maar dat uurwerk wil je toch helemaal niet zie ! Dat ziet er qua bouw en afwerking erg matig uit, is nou niet bepaald iets om bewonderend te aanschouwen.
Zeker dat is gebonden aan persoonlijke smaak. Maar die Chinese kalibers zijn niet echt mooi om te zien qua afwerking en constructie. Skeleton is toch bedoeld om de esthetische waarde van het uurwerk onder de aandacht te brengen, en dat lukt zo niet in mijn beleving. Zelf heb ik bijv.een Seiko met zichtvenster aan de achterzijde, nou heb ik best het vertrouwen dat de 7S36 makkelijk 15 jaar blijft lopen maar zien hoef ik het niet. Gewoon een werkpaardje geen showpaard
@peaceloveandpitbulls Ik snap jouw punt trouwens ook wel. Maar vond dat afkraken beetje onnodig.
Zelf vind ik t wel weer leuk om n open achterkantje te hebben. Zelfs v n saaie 7s26 of 2824.
Persoonlijk heb ik liever blik op n handopwinders chronograaf ipv zo n Chinese skeleton. Maar ach, zoveel mensen, zoveel wensen. En als je niet de Pateks of geskeletteerde hoogstandjes hebt gezien, dan kan zo n Chinese skeleton er bijzonder uitzien.
Dus ik snap de fashion statement van @Sagehomme ook wel. Als retro, vintage, barok ofzo in is, dan past zo n stijl daar wel bij.
Zelf heb ik 1 uitzondering. En dat is de seagull ty3600-2b: Nieuwe aanwinst: Seagull TY3600-2B
De diepe gravure op de bruggen daarvan vind ik wel mooi.
Ik heb laatst een vriend van mij uitgelegd wat een mechanisch uurwerk inhield, en hoe het opwinden werkte. Hij had voor 3 tientjes een skeleton handopwinder gekocht, puur omdat hij het mooi vond. Sterker nog, hij wist niet beter dan dat horloges op batterij liepenâŠ