Opzoek naar een nieuw horloge, tips?

Hallo forumleden,

Aanstaande woensdag heb ik op de planning staan om naar Maastricht te gaan om daar te slagen voor mijn eerste “echte horloge”. Ik heb al een mooie Seiko 5 in mijn bezit waar ik erg blij mee ben, maar ik wil toch nog wat meer. Aangezien ik een een kleine 480km heen en weer moet rijden zou ik graag willen slagen a.s. woensdag zodat mijn dag niet compleet verloren gaat (En de benzine :stuck_out_tongue: ).

Ik heb de afgelopen dagen aardig wat research gedaan bij alle juweliers in Maastricht (Filipucci, Burger, Steiner, S&C, etc etc) en denk wel dat ik een aantal horloges heb gevonden maar ik ben iemand die slecht besluiten kan nemen. Misschien dat jullie mij kunnen helpen met wat korte toelichting bij de horloges die mij zijn opgevallen en mij aanspreken? De horloges die mij zijn opgevallen en binnen het budget vallen (2500-3750);

Omega Speedmaster Reduced, ik vind het een prachtig horloge en dit model komt uit mijn geboortejaar en daarnaast is de 39mm een goed formaat voor mijn kleine polsen: https://www.filipucci.nl/nl/speedmaster-reduced-automatic-114256323.html

Vintage Rolex OP/DJ/AK (1500, 15000, 1600, 5500), prachtig vintage instapmodellen en een goede daily voor wat ik zoek maar ik heb weinig verstand van vintage Rolexen en of dit modellen zijn die nog lang meegaan als je er zuinig voor bent. Staan bij meerdere juweliers te koop in Maastricht.

Breiting Colt (Nieuw), Superocean II Ook mooie modellen maar ik ben bang dat ze te groot zijn voor mijn dunne polsjes.

Tudor BB 58 Ik zie dit horloge zoveel voorbij komen als aanrader, vind het zelf een mooi model met vintage uitstraling. Zeker een contender.

Wat zouden jullie mij aanraden van het lijstje hierboven? Of hebben jullie andere tips?

Mvg,
Tom

1 like

Ik zou voor de Omega speedmaster Professional gaan.

de Reduced is een leuk horloge maar het is het ook weer net niet. de echte speedy is een tijdloos horloge waar je prima de rest van je leven van kan gaan genieten.

ook op kleine polsen kan deze prima.

helaas is kom je met dit budget redelijk aan de onderkant van Rolex waardoor je toch in gaat leveren op kwaliteit.

de Breitling en Black bay zijn ook gave horloges maar ook horloges die vaak weer in het blauwe belanden.

1 like

Eerste vraag: waarom all the way naar Maastricht???
Ik zou zeker als je besluiteloos bent of nog zo’n lange lijst met kandidaten hebt eerst eens in de buurt gaan kijken/passen zodat je lijst wat korter wordt.

Voor de Breitlings kun je wellicht overwegen in roermond te stoppen bij de outlet. Passen, kijken, door naar Maastricht…
Komt er dan altijd weer langs op weg naar huis…

Ik heb op de Tudor na elk model al is gepast, maar kan nog steeds niks besluiten

1 like

Dat is maar de vraag. Ik heb hem op mijn kleine polsen gepast en dat was geen succes.
De Professional is ook nog eens een stuk duurder.

Stop met zoeken en ga voor die bb58 🤌😎

3 likes

ik heb ook kleine polsen, maar hij oogt prima op een mooie lederen band.

hij valt ook nog prima binnen budget, aanschaf is misschien wat duurder maar zo veel makkelijker en goedkoper in onderhoud.

Breitling Superocean II 42 A17365

4 likes

Als je echt alleen uit die vier wil kiezen die je opgeeft.
Ik zou dan voor de Tudor gaan.

Omega reduced, service schijnt duur te zijn.
Rolex vintage. Oude klok.
Breigtling nee, niet voor mij.
Dus…Tudor.

Succes met je keuze. :+1:

1 like

De speedmaster ! Je geeft zelf al genoeg redenen om hier voor te gaan.

Ik zou uit dit rijtje voor de bb58 gaan. Speedmaster is leuk maar dan de originele en niet de 39 mm

Beetje ADHD horloge. Mooie kleurstelling, iets te druk en gok ook iets te groot voor iemand met kleine polsen.

2 likes

Oef, 2750 euro voor een Speedy Reduced is wel heel flink aan de prijs. Dan zou ik inderdaad nog even doorsparen en voor de

gaan, of voor minimaal 1000 euro minder een reduced kopen via het blauwe gedeelte hier.

Ik heb 'm gehad, en service is inderdaad aan de prijs, maar zeker niet zo extreem als soms voorgesteld. Wel enigszins fragiel, echt andere categorie als een nieuwe Breitling of Tudor.

1 like

Ik nam in het geval van deze reduced het jaar mee als factor. Zou daarvoor wel iets meer bijleggen maar heb ze inderdaad ook stukken goedkoper gezien.

Als je opzoek bent naar een 1500 is deze nog in het blauwe gedeelte te vinden. Ik en vele andere op het forum hebben goeie ervaringen met de koper.

De Speedmaster reduced heb ik even gehad en weer verkocht. Hij voelde qua bouw kwaliteit te gammel aan met een complex uurwerk die duur is om te servicen. Ik zou de Tudor BB58 adviseren. Goed afgewerkt met een nieuw top uurwerk. Dat is dragen zonder zorgen.

3 likes

Ik zou dan altijd voor de Hesalite variant gaan. Helaas niet krasbestendig en voor jou dus te groot?

Deze vind ik erg saai en het voelt als Rolex nemen omdat het Rolex is. Ik zou dan eerder doorsparen voor bijvoorbeeld een nieuwe Air-King :heart_eyes:

Als je een carrière overweegt als autohandelaar zou ik dat zeker doen. Ik ben geen fan.

:point_down:

Prachtig horloge, juiste formaat, tegenwoordig ook nog wel te verkrijgen bij de AD (met wat geduld), redelijk waardevast, binnen budget, simpelweg een gaaf horloge!

:point_up_2:

Heb zowel de speedy (wel de professional) en bb58, en die laatste haalt het ruimschoots qua polstijd!
Superhorloge, comfortabel, kwaliteit prijs top!

Maar zoals altijd, gewoon voor jouw eigen smaak gaan!

1 like

Speedy FOIS al aan gedacht? ! 39,7mm

3 likes