Van dit lijstje de Tudor want de Speedy Reduced is het net niet en veeeeel duurder qua onderhoud, de ander is oude meuk en een Breitling…nee.
Ga ze allemaal passen en laat je verrassen door wat er nog meer te zien is, in het echt is het toch altijd anders dan op de foto’s. Longines heeft ook een aantal mooie modellen in de heritage lijn, Tudor heeft ook de BB36, en zo zijn er nog veel meer andere leuke opties.
Bb58, speedmaster professional viel mij erg tegen door goedkope band die nooit écht lekker zit. Niet waterdicht, hierdoor redelijk fragiel, slechte band en sluiting, niet cosc gecertificeerd etc.etc.
Breitling is voor oud ijzerhandelaren Nee zonder gekheid, breitling is een prachtig merk maar gezien ze vaak grote diameter kasten hebben is het een minder veelzijdig horloge wat mij betreft. 42mm schuif je niet onder je mouw als je naar een bruiloft moet oid.
Vintage rolex is superdik, maar tegenwoordig loopt elke gek die 3-5k wil uitgeven met een rolex… niet heel origineel meer…
Bb58, in-house movement, waterdicht, vintage uitstraling en perfect met zn 39mm. Ik ga m denk ik ook nog halen zodra ik de kans krijg!
Voor een eerste grote aankoop op horlogegebied zou ik niet aanraden om meteen in de vintage te duiken… Niet dat alle vintage horloges onbetrouwbaar zijn maar neem eerst iets wat meer in je comfortzone ligt ,die je blind kan kopen bij wijze van.
Daarom is de BB58 een safe option, vind je het niks je bent hem binnen no time weer kwijt. Tip, koop hem dan niet voor 4k bij belazerucci maar voor veel minder hier in het blauw
De Breitling is trouwens ook badass, maar hier is men niet zo van Breitling dus verwacht daar niet veel positieve reacties op
Volgens mij is alles al gezegd, het belangrijkste is: ga je er blij van worden? Dat weet je (nog) niet, hopelijk wel. Alleen al om die reden zou ik voor de Tudor gaan. Vind je m achteraf toch niet tof? Dan kom je er redelijk snel vanaf zonder al te veel te bloeden.
Een ander niet onbelangrijk argument: voor een eerste horloge zou ik zeer zeker niet iets ‘vintage’ gaan kopen.
Gezien het lijstje lijkt het eerder merkgericht dan modelgericht. Het zijn immers best uiteenlopende modellen. Nu snap ik dat merkbeleving meespeelt, dat is logisch, maar kies vooral gewoon het model dat jou het meeste aanspreekt.
Ik vind de speedmaster het mooist maar zou die wat minder snel kiezen aangezien ik vaak hoor dat de prijs-kwaliteit verhouding niet super goed is. Zelf vind ik de Tudor er wat goedkoop uitzien maar dat is een kwestie van smaak. Heb je weleens over een Oris nagedacht?
Ooit gehad, niet het meest robuuste uurwerk. Als je een Speedy wilt, pak dan de Professional, wat @TheWornWatch al zegt.
Een totale jungle met overpriced modellen die vaak half gaar zijn, en dan ook nog banden hebben die de gemiddelde stalen band van een Seiko 5 (ook niet veel soeps) er goed uit laten zien.
Je zegt het zelf. Passen is weten, dus altijd even proberen als je ze tof vindt, maar comfort is belangrijker dan men wil weten.
Mooie keuze. Waarom zet je de Oris Sixty-Five niet op de lijst, als je vintage duikers tof vindt?
Van alles wat je noemt zou ik hands down de BB58 kiezen. Waarbij ik moet toegeven dat ik de Seiko SPB143 of de Oris Sixty Five een mooiere keuze vind, want geen snowflake wijzers.
Wat @SJvL al zegt. De Zeigerdatum is ook geweldig.
Kun je je vinden in het merk Tudor? Dan de BB58.
Wil je hem zonder duikbezel? Dan de BB36 of 41.
Breitling zijn weinig fans van hier, maar op een kleine pols is de Colt de enige optie die in een beetje passende formaten te krijgen is. Goede optie dus.
Vintage Rolex voor 3k kan niet meer, krijg je alleen rommel voor.
Wat versta je onder underpriced? Wat ik vaak hoor en lees is dat de bouwkwaliteit van een speedmaster niet conform de prijs is, zoals @Jetsi81 ook zei.