Ik heb het specifiek over de Speedmaster Reduced als ik het heb over bouw kwaliteit. De Pro en Fois zijn prima stukken.
Snob
Ik hoorde onder andere op het youtube kanaal van Pride and Pinion (volgens mij) dat de afwerking van een speedmaster gewoon niet conform is wat je verwacht voor de prijs. Zoals ook te lezen is op dit Engelsstalige forum.
(Met bouwkwaliteit bedoelde ik niet de betrouwbaarheid van de uurwerken maar het niveau van de afwerking)
Ik denk dat je 2 modellen door elkaar haalt.
Je hebt de Pro(fessional), het horloge wat door Nasa is verkozen boven o.a. Rolex om mee te gaan naar de maan. Een icoon op horloge gebied en een nagenoeg onverwoestbaar handopwind uurwerk.
En je hebt de Reduced. Een automaat met chronograaf module die kwetsbaar is en niet fatsoenlijk te repareren voor een betaalbaar bedrag. Door de chrono-module liggen de pushers ook nog eens niet op één lijn en kijkt het horloge scheel.
Het enige wat ze gemeen hebben is de naam; Speedmaster.
U heeft gelijk, Ik wist niet dat hier verschil in zat.
Ik heb mij neergelegd bij welke ik graag wil en waar ik een goed gevoel bij heb. Ik ga hem morgen ophalen, tot dan houd ik het een klein geheimpje.
Bedankt voor alle tips en alternatieven!
Graag gedaan, ik ben benieuwd.