Opzoek naar een nieuw horloge van om en nabij 4K...?

Dit topic zal wel dagelijks voorbij komen, dit keer is het mijn beurt!

Ik hoop volgend jaar Juli mijn bachelor Economics and Business Economics te verkrijgen. Dit moet natuurlijk gevierd worden met een horloge. Nu wil ik de oriëntatie alvast beginnen, dat vind ik namelijk het leukst.

Voor dat horloge zal mijn budget tussen de 2K en 5K zitten. Dit is nogal afhankelijk van hoeveel ik ga werken in de tussentijd en hoe de beleggingen stand houden in deze onzekere tijden :joy:

Over het horloge: Ik heb al in mijn collectie een vintage Omega Geneve dresser van 35mm, jaartal circa 1978.
Ook heb ik een 16014 uit 1980, met zilveren plaat in de collectie.

Om mijn bachelor te vieren wil ik dit keer een nieuw horloge ipv een vintage. Mijn polsen zijn niet al te groot, dus ik denk dat 38/39mm wel echt de max is. Een stalenband is voor dit horloge wel gewenst. Voor de verandering zou ik een andere kleur dan zilveren plaat leuk vinden. Ik hou wel van een clean dial zonder al te veel poes pas. Normaal ben ik niet erg fan van die dikke duikers, maar bijvoorbeeld een blackbay lijkt me (mits niet te groot) wel een gaaf model
Ik sta voor (bijna) alle merken open. Het zou leuk zijn als het horloge iets waarde behoudt, maar dit is zeker geen pré.

Als jullie suggesties hebben, laat het me weten! Ben benieuwd

3 likes

Ik denk dat een BB58 met zijn 39mm je zeker kan bekoren. Gaan passen en vooral aanzien hoe je je erbij voelt zal een veelvoorkomend advies zijn.

9 likes

Ik heb zelf ook geen dikke polsomtrek en de BB58 past perfect, kan hem je echt warm aanbevelen. Zowel met de zwarte plaat als de blauwe kun je wat mij betreft geen miskoop doen. Succes met kiezen :+1:

1 like

BB58 staat inderdaad wel op het lijstje van opties. Dat zwarte met die geelgoud gekleurde accenten vind ik super gaaf.

3 likes

Ik zou de BB58 ook zeker aanraden binnen dit budget!

Omega Seamaster Planet Ocean 39,5mm

8 likes

Erasmus, altijd goed!

wel eens naar Grand Seiko gekeken? Daar is ook nog wel korting op te bedingen…

3 likes

Grand Seiko vind ikzelf altijd een lastige. Moet heel eerlijk toegeven dat ik de het super toffe horloges vind, met veelal prachtige dials. Ook zit er een knap uurwerk onder de motorkap.
Echter ben ik nogal fan van de Zwitserse merken, en heb ik een beetje een tunnelvisie op een Swiss Made horloge gekregen :grimacing:

1 like

Ik ben super blij met mijn 62mas! En je zou eventueel ook naar de reissue kunnen kijken.
Foto van de mijne:

8 likes

houdt het kort @Fate_Amenable_To_Change

2 likes

https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/e/e/1/ee15944a3155584d3c08a0466bce7052daee11be.jpeg

Een horloge met een 44GS-kast, wellicht? 39mm, verkrijgbaar met een paar platen en uurwerken.

Stalen band? Check.
Grootte? Check.
Clean dial? Zeker in geval van de quartz en high-beats: Check.

Iets wat leuk zou zijn is toch de letterlijke definitie van een pré? :rofl:

4 likes

Potverdikkie weer wat geleerd. Maar om mezelf niet tegen te spreken, het zou leuk zijn als het horloge waarde behoudt, maar dit is niet noodzakelijk.

2 likes

FOIS! Kan altijd, overal.

(oké, niet in je zwembroek op het strand genietend van een kan sangria onder de Spaanse zon)

1 like

Dan zou ik zeker eens gaan kijken! Ik heb een Snowflake en een Explorer, beide mooie horloges maar als het om accuraatheid en afwerking gaat is het eigenlijk geen vergelijken

2 likes

Tudor BB58 blue of black
Omega Seamaster Aqua Terra

2 likes

Zit ook met dunne polsen en moet zeggen de Omega Seamaster zit me perfect maar verwacht dat de Tudor BB58 zo mogelijk nog beter zal passen.
Veel keuze in die prijsklasse inderdaad en zou zeker gaan voor de AD experience, dus niet in grijze circuit gaan neuzen, voor deze gelegenheid.
Let wel op de levertijd…

1 like

Kleine pols + bb58.

2 likes

Doe een stap buiten de gebaande wegen: Ketelaars. Krijg je nooit never spijt van.

Zoals anderen aangeven, is de BB58 een van de betere opties in die prijsklasse. Design, historie en een nieuw betrouwbaar uurwerk met 72uur power reserve die bij velen een precisie van 1sec/dag haalt

1 like