Oranje Seiko Turtle

Ik overweeg een Seiko Turtle met wat Oranje elementen.

Niet van de opzichtige

Of iets zeldzaams

Maar iets subtielers, zoals een oranje chapter ring

Het liefst combineer ik een srp777

Met een oranje minuten wijzer

En een zwart oranje bezel insert. Zeg maar zoals de srp789, maar dan oranje ipv rood

Weet iemand of dit haalbaar is?

En nog andere suggesties? Ik probeer wel de originele looks zoveel mogelijk te behouden.

Dus een Soxa (:joy:) ofzo gaat em niet worden

1 like

Die zimbe is echt heel gaaf, maar zeldzaam en duur!!!

Precies dus ongeschikt waar ik em voor wil gebruiken. Zo een klok zou bij mij in de kluis verdwijnen.

1 like

Ik zie nu ineens een heleboel foto’s meer in je initiele post. Maar ik ben benieuwd, lijkt toch wel mogelijk lijkt mij.

Klopt, probeerde volgend plaatje te plakken en toen kwam ineens het pop up toetsenbord en verschoof de knoppen waardoor ik op posten klikte.

1 like

Wat vinden jullie eigenlijk mooier? Een oranje versie van de srp789, een srp777 met een oranje minuten wijzer en oranje chapter ring of een srp777 met alleen een oranje chapter ring?

Ik zou voor de 777 met oranje minutenwijzer gaan! Misschien dat de chapter ring dan een beetje to much is.

1 like

Die eerste turtle, is dat een mod of een officeel model?
Als het een Seiko uitgave is kun je daar (denk ik) vrij gemakkelijk een bezel insert van nabestellen.
En die oranje wijzer van PVD model is vast ook zonder al teveel moeite te krijgen.
Ik heb begrepen dat ze over wijzerplaten van limited edititions nog wel eens moeilijk kunnen doen, maar een bezel insert en een wijzer moet gemakkelijk lukken denk ik.
En je kunt natuurlijk altijd de FOF nog terugvragen en de onderdelen daarop monteren. Dan ben je voor een paar tientjes klaar. :+1:

1 like

En ik denk dat een chapterring wat heftig wordt.

1 like

Nee, is een mod. Maar ik weet ook niet o een dergelijke oranje zwarte insert bestaat. Heb het zelf nooit gezien.

Haha, ik zat er ook even aan te denken om de FIF te swappen. Maar als een oranje zwarte insert beschikbaar is, dan is een mod van mn srp789 ook niet heel moeilijk.

1 like

Vind je?

Idem @Stevil85

4 likes

Nee, ik moet zeggen dat dit er prima uitziet. :+1:

1 like

Had alsnog gekund hoor. Smaken verschillen eenmaal.

Een zwart oranje insert lijkt me toch functioneler waar ik em voor wil gebruiken. Maar ik hou dit als 2e optie in m’n achterhoofd.

1 like

Het ziet er niet gek uit, en het is niet too much. Echter vind ik alleen de oranje wijzer mooier. Maar jij draagt het horloge, en als je het zo mooi vindt lekker doen. Toch??

1 like

Bedankt voor de terugkoppeling. Uiteraard maak ik uiteindelijk zelf de keuze. Maar was benieuwd naar de mening en suggesties van anderen.

Ik vond zelf de chapterring wel meevallen en dacht nog even een voorbeeld te posten, zodat jullie ook een duidelijk beeld van hebben en of jullie het nog steeds too much zouden vinden.

Voor jou blijkbaar toch wel. Even goeie vrienden :kissing_closed_eyes::upside_down_face:

1 like

Iemand nog suggesties voor zwarte rubberen banden met oranje elementen die bij m’n oranje Turtle zouden kunnen passen?

https://m.ebay.com/itm/Black-Orange-Sports-Tire-Track-Rubber-Silicone-Replacement-Watch-Band-Strap-68/142785088279?_mwBanner=1&ul_ref=https%3A%2F%2Frover.ebay.com%2Frover%2F0%2F0%2F0%3Fmpre%3Dhttps%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fulk%2Fitm%2F142785088279%26rvr_id%3D0%26rvr_ts%3D5da4a79a1640ac80029282e1fffadf04&ul_noapp=true
Vind deze wel geinig :v:

1 like

En fijn dat ie ook wat grotere gaten heeft, zodat misschien de originele Seiko gesp er op past.

Oh ja, dat is eigenlijk wel een 2e vereiste :sweat_smile:

1 like

Weet iemand waar ik de gewenste onderdelen (oranje minutenwijzer, oranje chapterring, en zwart oranje insert) kan vinden? Rob heeft ze iig niet.

En weet iemand of er überhaupt een zwart oranje bezel insert bestaat voor de Seiko turtle?
Ik ken alleen deze en volgens mij is ie blauw oranje.

1 like

Deze is super gaaf!!!

2 likes