Orient Bambino oud vs nieuw

Wie kent hem niet, de Orient Bambino. De budget dresswatch van Orient :slight_smile: Nu zag ik dat er een vernieuwd model van uit is gekomen en die viel toch wel opā€¦

Oud:

Nieuw:

Ik vind de wijzers en markers van het oude model veel mooier maar daarentegen is het datumvenster van het nieuwe model wel erg mooi! Ook zijn er nieuwe wijzerplaten gebruikt (Grijs/blauw). Ook het bandje is vernieuwd, in mijn ogen wel wat minder mooi. Qua prijs natuurlijk weer erg betaalbaar. Een mooie instapper voor een automatische dresswatch.

Wat vinden jullie ervan?

Ik denk dat ze zich met die nieuwe
enorm vergist hebben,
wat een misbaksel van een klok

Beide nogal ā€œveiligeā€ ontwerpen waarvan dan de eerste versie mij het meest aanspreekt.
Maar wat ik echt qua design een afknapper vind is dat water resist op de wijzerplaat. wat zegt dat nou ( handen wassen of duiken ? ) en wat voor meerwaarde heeft het om op de voorzijde van een dresswatch dit te vermelden.
Soms is minder meer.

erg lelijk die nieuwe wijzersā€¦
en ja, water resistant? ā€¦ zet er dan nog het aantal meters bij, toch?

Alleen de wijzerplaat vind ik wat mooier,mooiere indices, een beetje bauhaus stijl, voor de rest het waterreistant eraf en daarvoor in de plaats automatic wat algemeen aanvaard is dan kan dat onder het orient embleem eraf en natuurlijk andere smallere wijzers, iets langere minutenwijzer, dan koop ik hem meteen.

groetjes Lenno

Hier niet echt ā€˜hotā€™ natuurlijk,
Maar als het je niet uitmaakt,;
De Quartz-uitvoering!
Nog net even wat cleaner ( want niet
het volledige logo op de plaat ), voordeliger , mooiere
indexen en zelfs keuze voor Romeinse volgens mijā€¦
Heb ik in zowel de oude als nieuwe versie
altijd wat mooier gevonden.

*zie net dat je het hebt over
instap voor automaatā€¦ Sorry.

Ik vind die Orient horloges (deze an andere) over het algemeen wel het aanzien waard. Het logo en de naam is echter de reden waarom ik er nooit een zal kopen. Het nieuwe model heeft wel heel vreemde wijzers en ik ben het eens met degenen die de tekst niet zien zittenā€¦

faeshaas Schreef:

Wie kent hem niet, de Orient Bambino. De budget
dresswatch van Orient :slight_smile: Nu zag ik dat er een
vernieuwd model van uit is gekomen en die viel
toch wel opā€¦

Oud:
http://www.seriouswatches.eu/media/catalog/product
/cache/1/image/500x500/f830239d6a396bcdc1de7597e5c
98a6d/e/r/er24004b_2.jpg

Nieuw:
https://yeomanseiko.files.wordpress.com/2014/12/er
2400ka.jpg?w=800

Ik vind de wijzers en markers van het oude model
veel mooier maar daarentegen is het datumvenster
van het nieuwe model wel erg mooi! Ook zijn er
nieuwe wijzerplaten gebruikt (Grijs/blauw). Ook
het bandje is vernieuwd, in mijn ogen wel wat
minder mooi. Qua prijs natuurlijk weer erg
betaalbaar. Een mooie instapper voor een
automatische dresswatch.

Wat vinden jullie ervan?

Orient (star) altijd ā€œbang for the buckā€.

Cheers
Elf.

Eens met de meesten, maar de indexen spreken met wel aan. Orient meets Bauhaus idd. De WR had idd niet gehoeven, ook 't logo vind ik wat veel, maar bij dit model vind ik de wijzers niet mooi. Dunne wijzers zou em veel beter staan.