Orient horloges

Opeens, na de vorige berichten eens te hebben doorgelezen, bedacht ik me …’“Waar zijn de Orient horloges en hun liefhebbers gebleven ?!”

Ik vind 't, net als ook Casio trouwens, een prima merk met dito horloges, zowel qua kwaliteit als qua esthetiek, mooie vormen en een degelijk goede afwerking.

3 likes

Dit zitten hier.

9 likes

Ik hoor er zelf eigenlijk ook verrassend weinig meer van. De bambino was best een tijdje in trek had ik het idee, maar nu zie ik er nauwelijks meer een voorbijkomen.

1 like

ik ben zo’n liefhebber (heb er een stuk of 10-12), maar ben niet eenkennig. Soms heb ik een Orient periode, afgewisseld met een Seiko periode, HMT periode of een Vostok periode.

Daardoor kan het even duren voordat ik er weer eentje laat zien.

2 likes

Ik heb er drie. Doen alle drie wat ze moeten doen en ik draag ze graag. Je krijgt m.i. erg veel horloge voor het geld. Het is geen luxe-horloge maar ze hebben een degelijk in-house movement waar ik tot nu toe géén mankementen oid aan opmerk.
Ze regelmatig laten zien, vind ik persoonlijk wat veel van het goede. Ze zijn alledrie al meerdere keren voorbij gekomen hier…

gr Jo

Orients zijn nog gewoon onder ons op het forum hoor, alleen niet zo aanwezig als Rolex :sunglasses:

Ik ben een soort laatbloeier qua Orient, heb een Bambino groen onderweg:

1 like

Mooi!!!:smiley::smiley::smiley: Daar ga je volgens mij géén spijt van krijgen!!!

1 like

@HansRombouts je privéberichten staan uit, wil je die even aanzetten in je profiel?

Ik heb twee keer de Saturation Diver gehad. Een geweldig horloge! Het enige waar ik niet aan kon/kan wennen is het logo van Oriënt. Deze valt imho een beetje uit de toon bij een sportief horloge. Die sierlijke letters van met name ‘Automatic’ zijn gewoon niet zo mijn ding. Dat ging mij elke keer een beetje irriteren. Desalniettemin vind ik de OSD een geweldenaar die ik zomaar nog een keer koop (in het kader, drie keer is scheepsrecht).

2 likes

Dat vind ik nog steeds de mooiste Orient , alhoewel de Triton ( zelfde uurwerk ) ook erg mooi is

Dit zijn mijn 4 Oriënt.


3 Bambinos en een Sparta. Goede prijs/kwaliteit verhouding en mooie afwerking. Ik vrees dat op korte termijn nog een paar zullen volgen.( Oriënt Star).

1 like

Ik heb 1 Orient.
Hij vergezelt me elke dag bij mijn werk als hovenier en heeft al heel wat te verduren gehad.
Maar hij doet t altijd. :+1:

7 likes

Deze onlangs overgenomen,

5 likes

Heb een tijd naar de Kamasu met groene dial gezocht, maar die zijn bijna niet te vinden voor een schappelijke prijs. :persevere:

Greep ik net naast :frowning:

1 like

Ik ben gek op Orient. Lekker onder de radar en betaalbaar. Als je in het wild te horen krijgt: “Hey, mooie Orient.” dan weet je dat je met een kenner te maken hebt. Dat soort dingen vind ik leuk. Als ik iemand met een Orient zie, dan heb ik altijd het gevoel dat dat iemand is die zich in horloges heeft verdiept. Ze zijn niet op elke straathoek te koop en je wordt er ook niet mee doodgegooid, dus iemand heeft er een beetje moeite voor gedaan :nerd_face:
Ik blijf ze kopen :sweat_smile:

5 likes

Deze 3 nog in de collectie…leuk spul hoor :ok_hand:t2::blush:



1 like

Begint al aardig een tweede topic “Orient only” te worden hier… Daarom van mij hier geen foto’s van mijn twee Orients… :sunglasses::wink:


Laatst deze hier op het forum overgenomen en nog steeds zeer content mee.

2 likes