Orient Kamasu: welke kleur?

Dag welgewaardeerde leden, ik ben al een tijdje op zoek naar een betaalbaar horloge voor op de boot en tijdens het zwemmen. Nu ben ik tijdens mijn zoektocht op de Orient Kamasu (Mako 3) gekomen maar kom ik niet helemaal uit de kleur.

Onderstaand zijn de beschikbare kleuren, waarbij de groene, blauwe en rode mij het meest aanspreken. Op sommige foto’s komen de kleuren heel anders naar voren dan op deze, dus ik weet niet zo goed wat ik moet vertrouwen hierin.

Nu ben ik zelf in bezit van een blauwe Seiko 5 (SNKL43) en een groene Seiko presage Mockingbird (SRPD37J1), dus ben ik geneigd voor de rode te gaan.
Echter is rood een kleur die misschien moeilijker te combineren is qua kleding, en is het groen van de kamasu echt een stuk anders dan die van de presage.

Hierbij dus mijn vraag: welke kleur is het mooiste in het echt, en hoe goed zijn de kleuren te combineren met kleding?

Alvast dank voor het lezen :grin:

5 likes

Ik zou zelf voor de rode gaan. Ik vond de groene niets zo mooi in het echt. De rode kan je wel mooie foto’s van vinden hier op HF. Zwart is misschien ook een goede keuze . Mooie voor verschillende nato bandjes en andere kleuren

2 likes

Rood (oxblood red) is prachtig in het licht. Past nergens bij, dus overal, snap je? :wink:

2 likes

Al zou ik altijd voor groen gaan, deze kleur groen valt me wat tegen. De rode variant is heel gaaf :sparkling_heart:.

2 likes

Als het dan toch de rode wordt, wat voor band past dat bij? Ik zie nooit rode horloges dus heb geen idee wat er nou echt goed staat. Ik zat zelf te denken aan een two-tone nato :thinking:

1 like

Ik vind de groene wel mooi. Zeker op een hoge kwaliteit Miltat Jubilee band :ok_hand:t2:

2 likes

Zwart waarschijnlijk, of donkergroen voor de kerst :christmas_tree:

2 likes

Door dit soort foto’s ga ik dus twijfelen. Deze kleur groen lijkt zo veel anders dan wat er op hun eigen website staat. Dit is meer zeegroen of heel donker turquoise…

2 likes

ik heb de zwarte variant gehad. vond het een mooi horloge, alhoewel op mijn pols te groot.
Echter was ik de hele dag bezig met het glaasje schoonmaken, dit zag altijd vlekkerig uit.
of dat door de anti reflective coating kwam of door de zwarte dial… geen idee. Het stoorde.

ik zou voor de blauwe gaan, geeft (een heel klein beetje) seamaster vibes imo.

1 like

Deze kleur groen is moeilijk te fotograveren, mede omdat er geen AR coating op het saffier glas zit aan de buitenzijde. In het echt is ie simpel gezegd mooier!

1 like

Ik droeg’m op zwarte Tropic, maar een Nato of de stalen band staan ‘m ook goed :ok_hand:

1 like

weet je zeker dat er geen coating op de buitenkant zit ? ik had een vermoede van wel en geen aan de binnenkant.

Hmmm, ik zou alle kamasu’s het liefst even bepotelen om het zelf te ondervinden, maar ik heb nog geen juwelier in de buurt gevonden die ze heeft :pensive:

1 like

Ik zoek een foto uit het archief :wink:

2 likes

Als ie AR coating heeft is het aan de binnenkant, sowieso niet aan de buitenkant.

1 like

Wat je ook doet, neem alsjealsjealsjeblieft geen zwart. We hebben al genoeg zwarte duikers op deze aarde.

1 like

gewoon 2 bestellen waar je tussen twijfelt bij amazon. daarna terug sturen en bij een betrouwbare juwelier halen. (horloge koop ik liever niet bij amazon, maar dat is ieder voor zich)

kies vooral wat je zelf mooi vind, en wat goed bij je levensstijl past. heb zwart is een klassieke kleur die je overal en altijd kan dragen. Rood zal je misschien vaker laten liggen omdat het niet goed past bij je outfit ?

1 like

TS vindt duidelijk de rode het mooist maar durft de knoop niet door te hakken.