Orient only (Deel 1)

De witte is ook een mooi horloge.:sweat_smile:

13 likes

Is dat de groene? Blijft lastig om te zien op de foto :slight_smile:. Ik zag 'm voor een mooie prijs op Amazon.de staan, mischien wel leuk voor de (rest van) de zomer. Hoe is het groen in het echt? Zo donker en naar zwart neigend vind ik wel heel gaaf, als het knalgroen is en de sunburst is heel heftig lijkt het me wat minder…

1 like

Het is inderdaad de groene en die is heel lastig te “vangen” qua kleur.
Ik zal even proberen een flimpje te maken :+1:

1 like

Hier de rode :grin:

10 likes

Oh dat zou super zijn, thanks! De rode is ook echt gaaf, maar ik ken mezelf. Ik ben te saai en dan ga ik 'm niet dragen :slight_smile: vandaar ook mijn vraag over de ‘uitbundigheid’ van het groen.

1 like

Ik PB je even.:+1:

10 likes

Saturation, gebouwd als een tank😋

12 likes

Een tijdje geleden ben ik op dit forum deze foto tegen gekomen. (Mocht er bezwaar zijn op het gebruik van de foto dan haal ik deze weer weg.)

Wie kan mij vertellen welk model dit is?
Vind de kleurstelling met de blauwe wijzers erg geslaagd en zou graag meer van dit horloge te weten komen.

Alvast bedankt.

11 likes

Het was even zoeken maar ik heb hem gevonden!

FEV0V004SH

Inderdaad erg mooi horloge, helaas nergens op voorraad (zover ik heb gekeken)

1 like

9 likes

Dank voor je speurwerk. Het horloge lijkt inderdaad al een tijdje uit productie.
Wie weet dat ik hem nog eens ergens tegen kom, of hier in het blauw…

1 like

Ha Roland,

Das de mijne!!!
Ik dacht in eerste instantie: huh maar toen zag ik het!

Horloge was een zoektocht toen, was nergens op voorraad of te krijgen.
Heb hem via het buitenland gekocht.
Standaard op lederen band!

Het typenr. wat Logika schrijft klopt als een bus!

Hieronder nog enkele foto’s!

Vind hem schitterend!

12 likes

Lijk een beetje op de mijne.

5 likes

Heel mooi horloge, ook deze band staat erg goed! Die kleurstelling van de wijzers vind ik erg mooi.

Deze hoef ik dus niet in het blauwe gedeelte te verwachten… :grinning_face_with_smiling_eyes:

Via Ebay lijkt deze in het buitenland nog wel te krijgen te zijn… Maar eens puzzelen.

Ik heb m ook en ben er erg blij mee. De dial is niet zo zeer groen maar blauw/groen. Binnen is de kleur inderdaad donker, vaak donker blauwig. Ook buiten blijft het vaak vrij donker. De bezel is wel groen maar binnen valt dat niet echt op. In feller licht is dat wel duidelijk.

Ik zit even terug te kijken naar de foto’s die ik hier gepost en op zeker de tweede lijkt het alsof ik het een blauwe dial is: foto en foto. Deze derde foto is denk ik wel representatief: foto.

1 like

Haha nee deze komt niet in het blauwe gedeelte.
Zag een tijdje terug op Marktplaats een met zwarte wijzerplaat.
Ook wel mooi!

Succes met zoeken, krijg je zeker geen spijt van.

1 like

5 likes

7 likes

Gisteren is de groene Kamasu binnengekregen. Maandag werd de order verwerkt door Amazon Duitsland, woensdag het horloge in NL om mijn pols :+1:

Het is echt een leuk horloge. Tien jaar geleden heb ik al ‘ns wat langer een Mako gehad en drie jaar terug kort een Ray II die ik voor iemand als cadeau kocht. Het design en de afwerking zijn sinds die tijd een heel eind gekomen, de look en overall kwaliteit zit een stuk dichter bij bijvoorbeeld Seiko. Mijn eerste ervaringen zijn redelijk in lijn met de reviews die ik online lees:

Positief

• Afwerking van de wijzerplaat is echt een stap vooruit. Voor mij persoonlijk is de meer ingetogen sunburst een hele grote plus.
  • Saffierglas, ook omdat het een wat ‘koeler’ beeld op de wijzerplaat geeft.
  • De verzonken lume pip in bezel a-la Seiko is een verbetering t.o.v. de ‘pukkel’ bij de Mako en Ray.
  • Hacking & handwinding is fijn om te hebben. Er is iets meer speling dan bij een Seiko 4R36, maar het voelt nog steeds goed.
  • Het ontwerp is een stuk strakker, voelt meer modern en volwassen aan.

Neutraal

• De dag/datumwissel duurt nog steeds erg lang. Het process begint rond 22.00 en was vanacht om 02.00 nog bezig.
  • De bezel ‘action’ is beter dan bij de Mako en Ray, in de zin dat de bezel nu enigzins bruikbaar is is. De bezel draait nog steeds lang niet zo soepel als bij een Seiko of Citizen duikhorloge.

Negatief

• De kroon is erg lastig te gebruiken. Ik begrijp niet waarom ze kroon zo klein en gepolijst hebben gemaakt. Ik heb ook het idee dat de schroefdraad vrij kort is, waardoor de kroon soms lastig ‘pakt’ en het vastschroeven niet echt een geruststellende feedback geeft.
  • De kwaliteit van de stalen band is niet in lijn met de rest van het horloge. Waar op andere vlakken stappen zijn gezet is de band volgens mij nog hetzelfde als die van de Mako. Ik vond het te goedkoop aanvoellen en heb het horloge meteen op een andere band gezet.

Voor ongeveer 200 euro krijg je erg veel waar voor je geld, al is dat ook een heel stuk meer dan de 90 euro die in in 2011 betaalde voor een nieuwe Mako.

17 likes