Even een eerbetoon aan deze fantastische chronograph met saffier glas voor maar ongeveer 300 euro.
2x per jaar de zomer of wintertijd instellen en verder heb je er geen omkijken naar.
In een half jaar tijd loopt ie dan ongeveer 10 seconden voor. Kan het nog steeds niet verklaren hoe deze zo accuraat loopt.
Deze solar heeft ook maar weinig licht nodig om zich op te laden.
Wat een tophorloge.
Deze blijft altijd in de collectie.
Mijn Orient Curator. Blijf het een prachtig ding vinden, maar aan het begin van mijn verzamelwoede gekocht en ondertussen vind ik hem te groot voor mijn smaak. Gaat misschien toch een keer naar het blauw. Of toch niet.
Toen ik begon te verzamelen heb ik eerst een stuk of vijf Oriënt’s gehad, die ik later successievelijk weer heb verkocht. Inmiddels is mijn focus verlegd naar (High Accuracy) Quartz en die levert Oriënt bij mijn weten niet. Als ze dat ooit wel gaan doen ben ik de eerste die er één aanschaft, want qua merk heb ik ze hoog zitten.
Ik heb er twee, de Bambino en die hierboven. Ik zou er best nog wel een paar bij willen maar ik probeer me wel wat in te houden. Ik heb ongeveer 12 horloges in de collectie (Casio, Orient, Seiko, Citizen, Orient Star, Tissot, Hamilton, Frederique Constant) maar ik weet nog niet welke richting ik in de toekomst uit wil. Ik heb momenteel eigenlijk nog geen favoriet merk.