Orient only (Deel 1)

Dat zijn echt toppertjes, mooi afgewerkt, mooi formaat en die 100 meter natuurlijk. En destijds voor wat eigenlijk een prikkie was te krijgen.

1 like

Zal zeker zijn, maar ik mis de afwerking bij de SARB zoals bij de Orient: goede ontspiegeling en hogere kwaliteit vouwsluiting. Ook het ontbreken van de onderverdeling van de secondemarkeringen bij de Orient vind ik logischer, aangezien deze horloges geen chronograaffunctie hebben. Dat oogt rustiger. En dan te bedenken dat de Orient toen veel goedkoper was dan de SARB.

De waterdichtheid van 5bar is waarschijnlijk voor veel HF’ers een dealbreaker, maar niet voor mij. Het is wel het minimum wat ik graag zie bij een horloge.

Zeker rustiger, toch vind ik die extra onderverdeling vaak erg fraai en maakt het een horloge iets sportiever.

Welke Orient (ref nr) was goedkoper? Was dat ook een OS?

1 like

Sorry voor de onduidelijkheid. Ik doelde op de Orient Star Standard Date (alias SARB-killer) uit mijn foto.

Die waren toch duurder dan de Sarb033/035?

1 like

Ik vermoed dat je de 3 opvolgers (bijv. WZ0051DV, WZ0061DV en WZ0071DV) bedoeld. Deze serie was een stuk duurder met een nog betere ontspiegeling en een andere kastvorm.

De voorgaande serie (WZ0011DV, WZ0021DV, WZ0031DV en WZ0041DV) waarvan de mijne (WZ0021DV) behoort, was lager in prijs. Zover ik mij kan herinneren, lagen de prijzen tussen €250 en €350 afhankelijk van de kleur plaat.

Oh, nou dan valt het Sarb killen wel mee. Een Sarbje kon je ook voor rond de 300 oppikken

1 like

Orient Bambino vandaag

10 likes

Supergaaf horloge!!!

1 like

Vandaag mijn Orient op een suede grijze band.

Vind het zelf erg mooi.

Alleen even kijken hoe de kwaliteit van de band zich houdt.

14 likes

Klopt helemaal. Anders was de Orient Star allang populairder dan de SARB. Voor mij is het in ieder geval een SARB-killer (van toen). Ook al is de WR slechts 5 bar.

1 like

Misschien is de Kamasu niet zo exotisch als een hoop andere (mooie) Orients hier, het is wel mijn gateway voor het merk en eerste diver :heart_eyes:

17 likes

Hier op het forum een mooie Strapcode Jubilee overgenomen, wat een fijne band is dat.

7 likes

Paar plaatjes geschoten

18 likes

Damn, welke ref is dit?

2 likes

Prachtige combinatie!

1 like

Dezelfde als hier wordt genoemd :wink:

Met andere woorden, de WZ0021DV.

1 like

WZ0021DV is met witte/ ecru dial en only day.

Nog even mijn Kano showen. Ik vind het echt een mooi ding :blush:

En vandaag door met de Ray II :nerd_face:

18 likes

De Kano, die zie je veel te weinig hier! Mooi!
Hoe vergelijkt hij zich met de Ray? Draagt (veel) groter zeker? En is de dial ook zo mooi?