Orient only

Mede door de prachtige foto’s hier en de aanwezigheid van Orient op mijn shortlist overweeg ik een Orient aan te schaffen… Heb een verkoop gedaan omdat ik na het uitdunnen van m’n collecitie toch merkte dat ik flipper drang kreeg en de collectie toch wel uit iets meer dan 3 mag bestaan :laughing:

Ben er voor mezelf nog niet helemaal over uit of het een Triton of Mako XL wordt. Ik neig iets meer naar de Triton vanwege de power reserve indicator die ik gewoon gaaf vindt op de dial… :sweat_smile:. Daarnaast vind ik hacking en handwinding ook wel een grote plus!
De Mako XL heeft met zijn iets groter formaat en dag en datum functie weer twee plusjes te pakken…

Hebben jullie nog op en of aanmerkingen op beide? Hoe zit het met afwerkingen van beide?
Het zou sowieso mijn eerste Orient gaan worden.

P.s. Is er hier trouwens iemand die van zijn Triton af zou willen, de blauwe versie bedoel ik dan!
Ben me bewust van de Mako XL hier in het blauwe gedeelte overigens, die maakte me aan het twijfelen.

2 likes

heb eigenlijk niets met deze twee modellen, maar als ik zou kiezen zou ik de Mako XL nemen.:ok_hand:
de lay-out van dit klokje spreekt me meer aan dan de andere, enkel door de wijzerzin :+1:
ik ben meer voor dressers, komt mss daardoor :thinking::smiley:
maar ik zou op je eigen gevoel verder gaan, dat is uiteindelijk steeds de beste weg :smiley:

1 like

Klopt, klopt! Vind de wijzers van de Mako er wel machtig mooi uit zien. Als ze in het echt ook zo scherp afgewerkt zijn als op de foto’s te zien is, zou dat ook wel een dikke plus zijn :grin:

1 like

De Power Reserve indicator is in het begin wel tof… totdat je het horloge gewoon begint te dragen. Staat altijd op 40 uur. Ik heb desondanks al enige spijt dat ik m’n Triton verkocht heb. Echt een tophorloge. Niet te vergelijken qua kwaliteit met een Seiko van dezelfde prijsklasse.

2 likes

Betekent dat dat de kwaliteit hoger van Orient is in dezelfde prijsklasse? Of juist lager?

In het geval van de Orient Triton, een pak hoger vergeleken met de Seiko’s die ik gedragen heb. Het gewicht, de afwerking, precisie, saffierglas, …

2 likes

Dat hij altijd op 40 staat is dan wel jammer…
Neig nu ook weer meer naar de Mako XL om als true beater te gebruiken. Vind hem persoonlijk mooier dan de SKX van Seiko. Geeft me meteen ook weer meer budget voor het volgende op de shortlist :joy:

Die Triton volgt vast wel ooit als Orient me goed bevalt.

Ik niet van de aankoop! :grin:
TS: Ik heb de XL juist verruild voor de Triton. Is echt een veel beter afgewerkt horloge dan de XL.

2 likes

Voor de Oriënt - lovers: intussen bekend geworden hoe dit model heet.

(Met dank aan @Mike die me verder geholpen heeft!)

Oriënt Galant
Automatic Dress Watch, 24-hr Sub-dial, Day-Date #ETAC005W

The Orient Galant dress watch comes equipped with an Orient automatic (self-winding) movement with blue luminous hour and minute hands, steeltone hour markers, a date window at 6:00, day of the week sub-dial at 2:00, and a 24 hour sub-dial at 11:00. The square stainless steel case with crisp white dial really stands out on your wrist. It comes complete with a alligator grain leather strap with a matching push-button release clasp. Smart looking watch for dress and casual occasions

Watch Features:
Movement: ORIENT Cal. 46B40 Automatic (self-winding)
Case, 35.7mm x 44mm. 12.1mm thick.
Back: Solid snap back
Crystal: Mineral
Band: Alligator grain leather. Push-button steel clasp.
Water Resistant: 50 meters

Binnenkort in de blauwe hoek te vinden dus.

1 like

Blijft een mooi merk…

OrientPoseidon1





13 likes

Zeker een mooi merk :ok_hand: …Gaaf die Triton :+1::yum:

15 likes

Eergisteren gevonden bij de adverteerder van ons horlogeforum.

11 likes

Klopt als het je enige horloge is, zal het ergens tussen de 32 en 40 blijven. Maar als verzamelaar of liefhebber heb je er vaak meerdere en dan kan het best handig zijn. In ieder geval voor mij:

Zelf heb ik geen horlogewinder en ik
wil er ook geen. Maar als ik elke ochtend voor mijn horlogedoos sta om de horloge voor die dag te kiezen, dan kan ik in één oogopslag zien welke horloges ik even moet opwinden. De indicator simuleert mij dus om mijn horloges (met zo’n indicator) op gang te houden.

2 likes

Onderschat en ondergewaardeerd merk

5 likes

Amen!

9 likes

Eens…

16 likes

10 likes

16 likes

Click :grinning:

20 likes

Die is wel écht mooi hè :+1:

2 likes