Orient only

9 likes

Onder aan de wijzerplaat staat volgens mij het type uurwerk.
Even daar op zoeken op internet

1 like

Hallo allemaal, ik heb mijn eigen Orient Ray 2 ongeveer een jaar geleden besteld, mijn eerste echte horloge. Ik kom soms ook nog die rays tegen op afbeeldingen waarbij er een ‘pusher’ op ongeveer de 2 uurspositie zit. Weet iemand waarvoor die pusher was op die oude orient ray?

Als ik het me goed herinner was ie voor het verzetten van de dag

2 likes

Volgens mij heeft @Proenski heb bij het rechte eind.

2 likes

Ahhh okay bedankt, wel bijzonder. Uiteindelijk esthetisch wel wat minder naar mijn mening dus ik vind het niet erg dat ze dat hebben veranderd.

Mee eens maar het gekke was nadat de pusher weg was mensen naar het oude model gingen vragen :grin:

Mmmmm… tja het blijft moeilijk om iedereen te pleasen zeker met horloges…

1 like


Maar even weer op de NATO gezet, vraag me af hoelang ik dat volhou, ik kan maar geen long-term choices maken voor de band…

5 likes

Nato staat hem erg goed.

Ik zou hem toch op de stalen band houden.
Vind ik het mooiste.

1 like


:+1::grinning_face_with_smiling_eyes:

7 likes

Misschien tijd voor een Strapcode jubilee bracelet?

De standaard bracelet kon mij niet bekoren. Snel een Strapcode oyster opgegooid, dat draagt echt 100x beter. Het kost wat, maar geen seconde spijt hier.

4 likes

Ik zat al te kijken ja, maar er staat geen jubilee aangegeven onder ray 2 dus ik ben er niet zeker van dat die dan past.

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe een strapcode oyster staat, heb je misschien een fotootje :rofl:?

Dat is een Mk1 Ray, dat past net, de oyster van strapcode is voor jouw type, dan sluit het net wat mooier aan. Maar de echte winst is gevoel en draagcomfort.

(en ja, hij is nogal gehavend, mijn Ray, maar we kennen mekaar al zo lang, dus het is oke;)

2 likes

Zou je deze willen verkopen???

1 like

Of deze wil je die verkopen???

1 like

Ik bedoel de 300 Meter van JJlind

1 like