Orient Star: een goed merk?

Idd, ook goeie ervaring mee.

Een Orient Star is toch niet high-end zoals een AMG of Maybach? Het zijn gewoon een prima entry-level/mid-range klokjes.

1 like

Leuker en beter afgewerkt dan de gemiddelde Seiko.

2 likes

Wat is een gemiddelde Seiko? :thinking:

Oriƫnt is een ondergewaardeerd merk. En de Oriƫnt Star line is van een hele mooie goede kwaliteit zelfs.

2 likes

Leg even een sarb naast een Orient star en wees verrast…

5 likes

Exact

Zo bedoel ik de vergelijking niet :wink:
Ik had het bij Mercedes gehouden ivm het vergelijk van de labels. Niet over dat ze in klasse te vergelijken zijn hoor.

Maar als ik het goed begrijp, correct if I’m wrong @GMTplus1. Is de star een upgrade t.o.v. de gewone en de Royal dan een treetje daarboven weer.

Correct, en Mercedes-Benz kan ik iedereen aanraden, zeker als basic brand binnen het Daimler concern

1 like

Ben ik 100% mee eens

En toch heb ik zonet een Sarb017 besteld :joy:

1 like

Ik vraag me af wat een gemiddelde Seiko is.That’s all. IMHO doen de Orient Stars niet onder voor de SARB’s, in ieder geval vind ik ze meer value for money. Eigenlijk doen de SARB’s, afgezien van de Alpinist, me weinig :wink:. Maar de Orient Stars, daar ben ik wel meerder malen voor gevallen :grin:

Ik weet dat je het horloge hebt verkocht, maar altijd leuk om mijn bandje nog eens te zien. :hugs:

2 likes

Er zijn natuurlijk veel verschillende modellen Orient Star. Maar ik vind de kast van het ā€œstandaardā€ model Orient star wel wat minder afgewerkt en die heeft toch ook geen saffier glas?

Was ook echt een super gave combi. Die band was echt voor dat horloge gemaakt. Vond de nieuwe eigenaar ook :slight_smile:

1 like

Ik ken alleen het ā€˜standaard’ model -de Classic-. Als ik dat horloge qua afwerking moet vergelijken met een Seiko komt 'ie m.i. het dichtst in de buurt van Seiko’s cocktail time. Net als de Orient heeft die ook geen saffierglas.

Afwerking van de Orient Star range is echt een stap hoger dan de reguliere Orients (die op zich ook al niet verkeerd zijn). Uurwerken zijn degelijk maar niet bijzonder, sommige mensen storen zich aan de rotor die wat luider kan zijn. Voor mij geen issue :wink:

10 likes

Het logo op die tweede vind ik echt supergaaf, dat font :ok_hand:

1 like

Deze draag ik wat minder en dan denk ik zal ik 'm verkopen en dan bedenk ik me weer (keer op keer) :blush:

1 like

Houden! Zeker met die kleine seconde, heel tof

1 like

Wie weet. Meesterflipperaar @Jurtz vind 'm ook erg leuk :grin:

2 likes