Origineel of fake Breitling?

Wie weet er meer verschillen tussen originele en nagemaakte Breitlings?

Er bestaan vele gradaties in namaak Breitlings: van goedkoop tot uiterst professioneel.

Graag wil ik weten waar een Breitling kenner op let. Zelf let ik (amateur) o.a. op de volgende zaken:

1. De “gang” van de secondewijzer is bij een echt Breitling vrijwel zonder schokjes. Om dit goed na te maken kost aanzienlijk meer.

2. Het z.g. Breitling anker op de seconde wijzer is bij een echte Breitling “scherp” uit gesneden, terwijl dit bij goedkope immitaties vaak bolvormig is.

3. Het Brietling logo op de wijzerplaat is bij goedkope immitaties niet geheel opgevuld.

4. Uiteraard kun je het best met een echt exemplaar gaan vergelijken. Maar die zijn natuurlijk niet altijd voorhanden.

Graag wil ik van jullie weten waar je nog meer op kunt letten. Bij voorbaat dank !

hoi
hier vind je veel info over.breitling, ook over fakeshttp://www.breitlingsource.com/
gr. john

Hallo 13,

Ik ben zelf wel geen Breitling kenner, maar wil wel een opmerking plaatsen bij punt 1:

• De gang van de secondenwijzer met schokjes duidt op een quartz uurwerk en dat heeft Breitling ook in sommige modellen zitten.
  • Een ‘vloeiende’ gang duidt op een mechanisch uurwerk en die zitten ook in de fakes.

Vergeet alle genoemde kenmerken. De wereld zit iets lastiger in elkaar.
Breng een bezoek aan de volgende site en je horloge-leven is nooit meer hetzelfde.
http://repgeek.com/forumdisplay.php?f=10
OPPASSEN is het devies!

Repgeep… fantastische toelichting ivm fake-Breitling. Het is bijna niet te geloven…
Zelf heb ik een Breitling Old Navitimer, D13322, van 1999,COSC afgeleverd.
Staal met gouden lunette en gouden becijfering op wijzerplaat, armband Bicolore…
Ben blij dat ze echt is…

13 Schreef:

Wie weet er meer verschillen tussen originele en
nagemaakte Breitlings?

Er bestaan vele gradaties in namaak Breitlings:
van goedkoop tot uiterst professioneel.

Graag wil ik weten waar een Breitling kenner op
let. Zelf let ik (amateur) o.a. op de volgende
zaken:

1. De “gang” van de secondewijzer is bij een echt
    Breitling vrijwel zonder schokjes. Om dit goed na
    te maken kost aanzienlijk meer.

2. Het z.g. Breitling anker op de seconde wijzer
    is bij een echte Breitling “scherp” uit gesneden,
    terwijl dit bij goedkope immitaties vaak bolvormig
    is.

3. Het Brietling logo op de wijzerplaat is bij
    goedkope immitaties niet geheel opgevuld.

4. Uiteraard kun je het best met een echt
    exemplaar gaan vergelijken. Maar die zijn
    natuurlijk niet altijd voorhanden.

Graag wil ik van jullie weten waar je nog meer op
kunt letten. Bij voorbaat dank !

Wat dacht je van papieren en aankoopbon …volgens mij hebben we hier te maken met iemand die aan het uitvissen is waar hij de beste nepper aan kan schaffen .

Dus zou ik zéker geen links naar zulke fora plaatsen.
Het risico dat er op DIT forum een nepper zal worden aangeboden, wordt alleen maar groter en bijgevolg zal de grens tussen MP en HRF geleidelijk aan vervagen :frowning:

Enige jaren geleden waren de replica Breitlings op grote afstand te herkennen. De Chinese horlogemakers hebben echter niet stil gezeten, met als resultaat dat er inmiddels replica’s zijn die alleen door echte kenners van echt te onderscheiden zijn. Echter hoe goed een replica ook is, er zijn altijd een aantal punten die hem verraden. Welke punten dat zijn verschilt per model. Zoals hierboven al aangegeven zijn er diverse replica forums waar dit tot in detail beschreven wordt.

Pas echter goed op, er zijn ook nog de zogenaamde 'franken’replica’s. Replica horloges voorzien van originele onderdelen zoals bijvoorbeeld de wijzerplaat, band, etc. Deze horloge’s zijn op basis van foto’s eigenlijk niet als replica te indentificeren.

Het allerbelangrijkste is dat de papieren en de doos bij het horloge zitten. Er worden vooralsnog geen replica’s aangeboden met de correcte papieren. Er zijn wel sets op de markt, maar dan zit er een manual van een Crosswind Special bij.

Ik heb begrepen van een verkoper, dat er van Rolex al uitstekende nagemaakte papieren op de markt zijn.

niks kopen zonder papieren, alle dozen en correcte verpakkingen… bij 2e hands zou ik alleen in zee gaan met mensen op fora,(kenners en liefhebers) en goed neuzen onder de verkoop ervaringen op de fora.
bij totale onzekerheid, Nr/klok Laten checken bij de AD. bij verkoop prijs voor jou bij nep voor de verkoper…

niels74 Schreef:

niks kopen zonder papieren, alle dozen en correcte
verpakkingen… bij 2e hands zou ik alleen in zee
gaan met mensen op fora,(kenners en liefhebers) en
goed neuzen onder de verkoop ervaringen op de
fora.
bij totale onzekerheid, Nr/klok Laten checken bij
de AD. bij verkoop prijs voor jou bij nep voor de
verkoper…
zelfs een stuk horloge geeft nog 2x per dag de juiste tijd aan

Zelf een nep horloge geeft nog twee keer per dag de juiste tijd aan … :wink:

Van Rolex weet ik het niet, maar de replica Breitling worden vooralsnog alleen geleverd met de manual van de Crosswind Special. Grappige is wel dat er van dit model nou weer geen replica gemaakt is.

Overigens zal het een kwestie van tijd zijn voordat er wel correcte manuals bij de replica’s geleverd gaan worden, dus het blijft oppassen!

Ik ben overigens benieuwd of er hier mensen zijn die al eens zo’n hoge kwaliteit replica in hun handen gehad hebben of er misschien zelf één bezitten.

Ik zal de knuppel maar in het hoenderhok gooien door te zeggen dat ik naast mijn Crosswind TT met zwarte wijzerplaat onlangs een drietal replica’s heb aangeschaft.

Gr. Erdeke

Daar gaan we weer. Wanneer kunnen we de honderste discussie over neppers verwelkomen?

erdeke Schreef:

Ik ben overigens benieuwd of er hier mensen zijn
die al eens zo’n hoge kwaliteit replica in hun
handen gehad hebben of er misschien zelf één
bezitten.

Ik zal de knuppel maar in het hoenderhok gooien
door te zeggen dat ik naast mijn Crosswind TT met
zwarte wijzerplaat onlangs een drietal replica’s
heb aangeschaft.

Gr. Erdeke

Tuurlijk jij hebt een echte Breitling, maar daarnaast heb je ook nog een paar nepperds …dream on !

Plofkop Schreef:

erdeke Schreef:

Ik ben overigens benieuwd of er hier mensen
zijn
die al eens zo’n hoge kwaliteit replica in hun
handen gehad hebben of er misschien zelf één
bezitten.

Ik zal de knuppel maar in het hoenderhok gooien
door te zeggen dat ik naast mijn Crosswind TT
met
zwarte wijzerplaat onlangs een drietal
replica’s
heb aangeschaft.

Gr. Erdeke

Tuurlijk jij hebt een echte Breitling, maar
daarnaast heb je ook nog een paar nepperds
…dream on !

Beetje jammer zo’n reactie.

Ik vind het behoorlijk bekrompen om te denken dat iemand die een replica koopt geen origineel zou kunnen kopen. In geval is dat in ieder geval wel zo.

Ik heb de Crosswind ruim 7 jaar geleden tijdens mijn vakantie in Griekenland bij een geautoriseerde Breitling dealer gekocht. Ik heb het horloge daarna elke dag met heel veel plezier gedragen. Het is een blijft een geweldig stuk techniek en vakmanschap dat je om je pols meedraagt.

Via een vriend ben ik enige tijd geleden in aanraking gekomen met de replica wereld, waarna ik uit pure nieuwsgierigheid een aantal van die replica’s aangeschaft heb. Ik moet zeggen dat ik het idee had dat ik die dingen nooit zo dragen omdat het toch een ander gevoel zou geven als een echte. Tot mijn verbazing zijn deze replica’s echter zo goed dat ik mijn originele en mijn replica’s gewoon om de beurten draag. Ben ik daarom een dromer?

Overigens zal ik nooit liegen als iemand vraagt of het een ‘echte’ is. Wanneer ik één van de replica’s draag zal ik dit ook gewoon toegeven. Ik schaam me er niet voor omdat ik ook gewoon een origineel kan betalen (alleen niet drie tegelijk :D)

Het is niet mijn bedoeling om hier een discussie op gang te brengen waardoor mensen nu replica’s gaan kopen in plaats van een origineel. Ik was gewoon nieuwsgierig of er meer liefhebbers waren die toch stiekum ook een replica bezitten.

Nog even als bewijsvoering een paar plaatjes van het origineel…

geef dan meteen maar een paar plaatjes van de replica’s :smiley:

Misschien die op de 2e foto; de 30 staat niet echt mooi in het datumvenster…:o

schmeink Schreef:

geef dan meteen maar een paar plaatjes van de
replica’s :smiley:

Dat heeft hij zojuist gedaan !

ik heb er niet eens op gelet joh :smiley:

maar dit is dus een fake ?