Origineel of fake?

in 2022? Recent?

Dat kan nog steeds wel hoor. Maar dan moet je wel de expertise hebben :stuck_out_tongue: .

En met name vintage.

Dat kan ik nog begrijpen ja…

Maar het internet maakt dit toch wel moeilijk hoor. Mensen hebben zo gevonden wat iets waard is.

Het zal je verbazen. Ik ken iemand die een vintage Breitling (waarde zeker 3.5-5k) op marktplaats heeft gekocht voor 125 euro geloof ik :stuck_out_tongue:

1 like

Het toverwoord. Als je ergens verstand van hebt kun je het onderzoeken en beoordelen.

Het zit hem er meer in dat je details kent die voor een ander niet relevant lijken. Of gewoon geluk, typefouten in advertenties bijvoorbeeld. Laatst nog een massief 18k gouden Glycine voor een paar tientjes.

3 likes

Zou een 104 moeten zijn, die beginnen op 4k.
Achterdeksel ( ik had hem ook al eens gezien op MP) laat zien quickrelease, dan zou oplage 3000 moeten zijn niet 2500 voorzover ik weet.
Zonder quickrelease 1e gen. oplage 4000. En dat past beter bij 2013…
Deze voor 1300 is sowieso een rode vlag.

1 like

???

Als een prijs te goed is om waar te zijn is hij niet bindend.
Wanneer je er vanuit kunt gaan dat de koper weet dat hij het voor te weinig of een onredelijk bedrag koopt.

Dan ben je erg dom als verkoper als je hem dan ook opstuurt.

Heeft geen relevantie voor particulieren onderling toch? Ik vind het zelf altijd een beetje misbruik maken van anderen. Ik hoef niet opa’s klokje uit een erfenis voor een habbekrats als dat ding veel waard is. Dan betaal ik liever een redelijk bedrag.

1 like

Dat over particulieren zou ik inderdaad even moeten opzoeken. Bij bedrijven is het in ieder geval wel zo. Kan me nog een casus herinneren van iMacs voor 0,-. Of het qua moraal allemaal juist is dat is de vraag ja. Als je bijvoorbeeld een vintage horloge vindt dat details heeft waardoor hij meer waard is dan vind ik het heel anders.

Dat ook… zoalng het maar verdedigbaar blijft. Ik hoef geen duizenden euro’s te pakken op een ander.

Die breitling bijv… ipv 125 euro had ik er wrs 2k voor betaald, ipv 3500. Nog steeds te weinig. maar minder extreem.

1 like

In dit geval heb ik het dan over een paar honderd euro’s :smiley:

Ergens zou ik ook wel de grens trekken, je wil ook geen mensen besodemieteren.

Heb wel een oude mensen in de zaak gehad die via Marktplaats iets verkocht hadden wat veel meer waard was. Dat achteraf vertellen is niet heul leuk.

Dat gebeurt inderdaad wel. Maar die mensen verkopen “een horloge”.
Advertenties met veel informatie over merk, type servicehistorie enz. En een veel te lage prijs tov markt zijn raar vind ik (zoals waar de foto van TS vandaan komt)
Iemand die exact weet wat hij verkoopt en wat de staat is weet ook wat het waard is of hoe dat te bepalen.

1 like

afbeelding

1 like

Het gaat denk ik om deze advertentie op MP

4 likes

:rofl::rofl:

Haha nu duikt iedereen er bovenop! Blijkt het toch een koopje te zijn :joy:

1 like

Diezelfde mensen die altijd zeggen dat ze een eerlijke prijs zouden betalen want ze zijn zo goudeerlijk :stuck_out_tongue:

2 likes

snelle winst. neppers zijn ca. 300 euro.

1 like

Dus het is een originele? Ik zal nog eens iets posten hier zeg haha…allemaal kenners zogenaamd die in een keer zeggen: nope fake. Wat denk je zelf voor die prijs etc. :joy: