Origineel of fake?

Veldhoven is om de hoek. Ik ga wel even kijken. Pomptiedom … :crazy_face:

2 likes

Het feit dat hij er nog opstaat zegt genoeg. Als het een topdeal is dan is de advertentie ofline binnen enkele minuten

1 like

Kan ik niet beoordelen, zeker oude panerai zijn dus makkelijk te faken omdat ze niet heel hoogwaardig of bijzonder zijn en standaard ingekochte uurwerken gebruikten.

Je kan dealtjes vinden op MP.

1 like

Als ik een Panerai nu zelf mooi vond :grin:
Hij ziet er op die eerste foto wel uit alsof hij onder de vrachtwagen heeft gelegen

2 likes

Daar is de prijs dan ook naar :joy:

3 likes

‘Van de vrachtwagen gevallen’ denk ik eerder :joy:

1 like

Exact, 99% fake anders was hij al lang weg geweest. Er zijn waarschijnlijk al 10 man langs geweest die allemaal hebben geconcludeerd dat het een neppert is.

Als ie echt is dan heeft @Chlorophyl een topdeal :wink:

4 likes

Vanaf deze foto’s is niet te zeggen of hij echt of namaak is. Dat zie je alleen in het echt. Details als bolling van het glas, ar coating, strakheid van de wijzerplaat ed. kun je alleen beoordelen als je hem irl ziet.

Ik heb er sowieso een hekel aan als er “foto’s met een aardappel” worden gemaakt

1 like

Ik vertrouw dat account niet.

Heb hem allang al in een doosje liggen hier. :kissing_smiling_eyes:

2 likes

:joy: savage

2 likes

Volgens mij zit nog steeds in elke Panerai een 6497 of een afgeleide daarvan toch?

Ehhh nee,/ja niet helemaal😬
De handwinders van de oudere generatie hadden inderdaad de 6498 sub second bij 9h.
Voor automaten werd een Valjoux 7750, ook met seconden op 9h, verbouwd of de 7754 voor de GMT.
Een enkel model had eta 2893 zoals de 0029 met centrale seconde.

De inhouse uurwerken van nu zijn in de claim geheel eigen ontwerp maar de critici herkennen wel een basis van Valjoux of de Eta unitas.

Sja, er claimen er wel meer zelf uurwerken te maken.

1 like

Haha ja, dat is de intro met de golfjes achterkant. Die werd al snel ontleed dat de golfjes dienden om herkenning van het “simpele” 289x uurwerk tegen te gaan.
Ik vind persoonlijk de oudere Panerai leuk en de nieuwere te veel een mode ding

1 like

Daarom is in mijn optiek een goede panerai eentje die niet in mijn buurt is. Maar dat is een andere discussie, :slight_smile: Ik heb in elk geval erg weinig met het merk.

Tijd voor een slotje, we zijn er wel uit. Die van TS is zeer zeer zeer waarschijnlijk een neppert.

Aan deze casus (potje met pieren) is in augustus 2021 op HF al een zeer uitgebreid topic Panarai “in house?” gewijd. Dit is dubbelop.

1 like