Originele Seiko 62 MAS gekocht

Beste horlogevrienden en vriendinnen,

Ik heb een tijd geleden mijn Rolex Datejust 16013 verkocht omdat ik er een zeer goede prijs voor heb gehad. Ik was ondertussen op zoek naar een Rolex Datejust 1601/8 met een jubilee. (Momenteel heb ik er 1 gevonden en wacht tot deze deal volledig rond is). Dus ik was wat laag on funds :sweat_smile:

Ondertussen was ik wat op ebay aan het zoeken en zag ik een originele Seiko 62 MAS veiling. Het horloge kwam uit Turkije en zag er op het 1ste zicht redelijk goed uit en origineel, maar met ebay weet je nooit natuurlijk.
,
Ik dacht als ik deze voor een goede prijs kan kopen, dan moet ik deze gewoon kopen :crazy_face:
De veiling duurde nog enkele dagen, en er waren maar enkele bieders. Ook was het zoekertje niet makkelijk te vinden op ebay, waardoor ik dacht dat ik deze misschien toch wel zou kunnen winnen.

Ik heb uiteindelijk mijn maximumbod ingegeven en heb de laatste 10 min de veiling gevolgd.
Uiteindelijk had ik de veiling gewonnen. :smile:

Nu was het bang afwachten of het horloge ook degelijk in goede staat was zoals op de foto’s. Ik had binnen 2 dagen het horloge voor mijn deur. Het was een heel vriendelijke verkoper en hij heeft er zelfs voor gezorgd dat ik bijna geen invoerrechten moest betalen.

Toen ik het pakje openmaakte zag ik de Seiko. Deze zag er in betere staat uit dan ik had gedacht. Originele wijzerplaat met alle lumeplots en wijzers intact. Geen vochtschade te merken. Originele bezel in goede staat. Een scherpe kast. Originele Seiko big crown. Alleen de bezel bewoog bijna niet.

De achterzijde is een 1ste series dolphin caseback, deze werden destijds gegraveerd, maar niet diep genoeg. Waardoor deze over de jaren bijna onzichtbaar zijn geworden. Wel was het referentienummer nog zeer goed gegraveerd. Het horloge was geproduceerd in juni 1966.

Uiteindelijk heb ik de bezel van de kast genomen en heb alles schoongemaakt. Nadien draaide de bezel naar behoren, niet te strak, niet te los.

Ik heb soortgelijke in slechtere staat voor meer zien verkopen dan dat ik deze heb betaald. Maar deze is toch wel een keeper in de verzameling. Ik had nooit gedacht dat ik een Seiko 62 MAS zou kopen.

Deze in combinatie met mijn toekomstige Rolex datejust 1601/8 is toch wel een match made in heaven. :rofl:

En dan nu enkele plaatjes:

66 likes

Gaaf! Ziet er top uit.

1 like

Superdik :heart_eyes:

1 like

Nice, wat een tof ding. :+1:

1 like

Heel mooi. Gefeliciteerd :+1:

1 like

Wow supermooi ding. Gefeliciteerd :+1:

1 like

Echt heel dik. Geniet ervan :ok_hand:t5::+1:t5:

1 like

Gefeliciteerd !
Heel mooi de echte.

1 like

:sunglasses::+1:t3::+1:t3::+1:t3:

1 like

Mooi verhaal, toffe aanwinst!

1 like

Knappe vondst en een hele mooie ook, gefeliciteerd!

1 like

Zo, da’s een knappe vangst. Proficiat :+1:

1 like

Just wauw!

1 like

Mijn beste,

Een solide, fraaie en vooral markante Vintage aanwinst!!
Goed gedaan!!
Geniet er met volle teugen van. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooi man, van harte :+1:t2:

3 likes

GEWELDIG :+1::+1::muscle:t2: Proficiat

1 like

Erg mooie aanwinst!

1 like

Één woord: Gaaf!!! En een mooie weg er naar toe :sunglasses:

1 like

Mooi man, welke band heb je erop zitten? Ik zoek nog een 19mm tropic band voor op de mijne te zetten :blush:

1 like

Colareb vintage leer, erg comfortabel. Maar tropic is wel historische verantwoord…:wink:

1 like