Originele SKX007?

Is deze Seiko SKX007 op marktplaats origineel of niet? Ik twijfel door de volledig zwarte secondewijzer en de niet gesigneerde kroon.
Echter lijkt het serienummer op de achterkant wel te kloppen.

Verder vroeg ik me af of de beschadiging aan de lume pip makkelijk te herstellen is, wat onderhoud aan zo’n horloge ongeveer zou kosten?

De insert is aftermarket. De band is fake. Dit is een oude / afgedragen SKX die weer opgelapt is. Niet aan beginnen.

Dat hoort, een SKX heeft geen gesigneerde kroon.

6 likes

Wijzerplaat is sowieso ook fake

Waar zien jullie dat nou weer aan? Dat ie oud is zie ik ook maar de rest?

Heel makkelijk bij de band, de niet gesigneerde endlinks. Volgens mij heet de SKX ook split pinnen en niet van dat soort pinnen. De band kan trouwens ook merkloos zijn, dat zou kunnen maar is een kleine kans. De insert is te zien aan het lettertype, dat klopt net niet. Kijk maar eens naar de 10 op jouw SKX vs de 10 hier.

4 likes

Eagles eyes. Thats all you need

Haha ja daar heb ik wat aan. Waarom is deze wijzerplaat fake dan?

Teveel ‘rare’ grijs rondom markers, lume lijkt ook helemaal plat. Zoiets als dit ? ->

Moet meer zijn als dit !->

Op de skx zit een band met solide schakels ipv. Gevouwen. Alleen de middelste links zijn gevouwen.

Daarnaast ben ik het met @beavis eens dat er te veel wit materiaal rondom het lume zit. Ook staat de aanduiding van het type uurwerk bij de 6-uurspositie te ver naar boven en zijn de letters te groot.

4 likes

Ik vind het maar ‘rare’ grijs…
Hoort wit te zijn idd

Ik zou een prijsvoorstel van 12,50 doen…

2 likes

JA! Nu zie ik het ook! :joy:

1 like

Gelukkig maar, scheelt je weer een bezoekje aan Hans Anders :sweat_smile:

2 likes

Had eigenlijk ook wel verwacht dat @koekoek de fake wijzerplaat direct zou zijn opgevallen eigenlijk :grin:

1 like

Om het helemaal mooi te maken.
Er zit een origineel boekje bij voor 4R36 uurwerk :sweat_smile:

Origineel zit er natuurlijk een 7s26 uurwerk in een SKX007

4 likes

Haha, wat een allegaartje

1 like

Handeltje hoor, je kunt deze samenraapsels voor minder dan € 100 kopen op eBay, vaak uit de Filipijnen. Als je ze dan voor € 250 kunt verkopen is dat wel leuk verdienen.

1 like

Er zijn mensen die er een handeltje van maken op marktplaats. Het gekke is, het verkoopt ook nog! Heel jammer om te zien, en vaak ook niet full disclosure geven over wat ze verkopen.

Ik hou me niet zo bezig met niet originele SKXen. De andere zaken waren al genoeg voor mij om niet verder te kijken.

1 like

Ok, ik was wel anders gewend van de Seiko politie en Aftermarket Seiko Wijzerplaten. :sweat_smile:

Er zijn ook genoeg mensen die het na aankoop niet eens door hebben en denken al tijden in bezit te zijn geweest van een originele…