Oris 65 of Hamilton intramatic chrono reverse panda

Dag allen,

Ik heb een meevaller financieel gezien en overweeg nu om een een nieuwe aanschaf te doen. Ik twijfel op dit moment tussen 2 modellen:

De Oris sixty five. Ik kom deze renpaard weken geleden voor een mooie prijs oppikken maar had toen het geld nog niet beschikbaar. Het horloge is niet uit mijn hoofd gegaan sindsdien. Ik heb nog geen Oris en ook geen goede duiker. De echte subs kunnen me nog niet echt bekoren. Dus dan is dit een mooi alternatief. Weet niet zeker of die gaat beklijven, maar hij vult zeker mijn collectie goed aan.

Hamilton intramatic chrono reverse panda. Deze is in de lijn van al mijn horloges. Ik heb een voorkeur voor chrono’s en deze mis ik en vind ik erg interessant. Het merk bevalt me ( ik heb de Jazzmaster) en ik vind looks van met name de 40mm versie op foto’s geweldig.

Prijsklasse is vergelijkbaar. Het liefst zou ik gaan voor een exemplaar waar de kop net van af is. Dat scheelt toch in de aankoopprijs, maar ik overweeg ook voor nieuw te gaan.

Dit is mijn huidige collectie:

Het liefst zou ik ze beide willen passen. Kortom:

  1. Wat adviseren jullie me?
  2. Ik woon in groningen: waar kan ik de modellen passen?

Alvast bedankt!

3 likes

Qua collectie zou ik voor de Oris gaan maar die Hamilton is ook heel erg mooi…

1 like

Sixty five honderd procent. Want Oris. Want iconisch. Want hij zit in je hoofd. En chronos heb je al, een uitstekende duikert nog niet.

5 likes

Los van je huidige collectie & indien ik zou moeten kiezen tussen de Oris of de Hamilton zou ik steeds opteren voor de Intramatic Chrono … want gewoon een prachtig horloge !

De Oris 65 zegt me absoluut niets daarentegen.

MAAR … gezien je huidige collectie zou de Oris wat meer diversiteit bijbrengen en daarom mss toch de betere keuze ?

Longines Legend Diver al aan gedacht ???

:wink:

1 like

Imo zeker een fraai model, de Intra-Matic chrono. Maar omdat je nog geen duiker hebt, zou ik daarvoor gaan. Geen collectie is compleet zonder duiker, natuurlijk!:wink: Een Sixty-Five lijkt me dan een prima keuze!

1 like

Tja voor wat afwiiseling is die Oris wel een goede kandidaat. Goed horloge met mooie looks.

2 likes

6 likes

De sixty five natuurlijk

3 likes

Allebei leuke horloges om te zien.
Heb de blauwe intra-matic tot tweemaal toe ontvangen, maar ook beide teruggestuurd vanwege problemen met de afwerking of niet goed functioneren vd chronograaf. Erg jammer. Want tussen deze twee zou dat mijn keuze zijn.

De Oris 65 biedt veel keuze in kleurtjes.
En gezien je collectie is het niet verkeerd om een duiker toe te voegen.

3 likes

Ik vind dat je al stevig in de chronografen zit, dus ik zou voor de Oris Diver gaan.

Of wat Chrono’s weg doen. De Hamilton is wel een van de mooiere Chronografen als je mij vraagt…

2 likes

Oris 65 is in alle vormen een fijn horloge. Bij Venemans in zwolle zou je goed terecht kunnen. Spreek uit ervaring.

2 likes

Hebben ze in (omgeving) Groningen geen juwelier die ze heeft? Of 1 van hen.
Lastige keuze. Die passen maar :blush:

1 like

De meningen zijn verdeeld. Ik zou ze het liefst beide om mn pols willen zien, maar dat is toch best lastig. De dealers die handelen in deze merken hebben meestal niet zo veel liggen… keuzes keuze…

Als je iets nieuws zoekt zou ik voor een duiker gaan, de Hamilton is een veilige keus en iets wat je al hebt. Oris is daarbij een mooi merk. Zelf heb ik de 65 gepast en werd er niet heel enthousiast van, was meer gecharmeerd van de Aquis. Deze voelde net iets degelijker aan en is een echte duiker, de band heeft een verlengstuk voor een duinpak en waterdicht tot 300 meter. Ik kon een leuke deal maken voor een source of life limited edition, vond de kleuren van de plaat en de bezel van wolfraam erg gaaf, en de datumaanduiding bijzonder. Succes met de luxe van keuze!

1 like

De 65 natuurlijk. Sowieso Oris boven Hamilton ( Ik heb daar helemaal niks mee,vaak gepast, maar het doet mij echt niks ).
Pas de 65 nou maar eens, dan ben je verkocht.

3 likes

Luitjens in musselkanaal is hamilton dealer, ha juweliers in haren heeft oris.
Groetn oet grunn.
Bb

1 like

Sixty-five is the way to go! :ok_hand:

4 likes

Nee hoor. Ik tel 11 tegen 1 voor de Oris :nerd_face:

3 likes

Ik heb een Hamilton en heb 3 Oris’en gehad en Oris staat toch nog een stukje boven Hamilton qua afwerking en fijne details imho. Deze liggen enkel in elkaars prijsklasse omdat je een chrono van een instapmerk vergelijkt met een driehander van een trapje hoger. Dat zal je wel merken als je beide eens gepast hebt.

Nu, het zijn 2 compleet verschillende horloges, dus neem vooral wat je graag ziet. Adviezen volgen als “een duiker hoort in je collectie”, leidt mijns inziens tot aankopen die je misschien niet wil doen. Ga passen, volg je gevoel en neem het horloge die je de grootste glimlach op je gezicht bezorgt :wink:

Veel plezier met het uitzoeken! Mijn keuze: sixty five! (Maar heb dan ook een zwak voor “vintage style sportwatches” :innocent:)

3 likes

Dan ga ik morgen bellen of ha in Haren een sixty five heeft liggen!

1 like