Oris 65 vs Tudor Blackbay

Welke?? :sunglasses: En waarom?

5 likes

De Oris

Die kleine wijzer van de Tudor vind ik spuuglelijk

4 likes

Hier heeft de Oris ook de lichte voorkeur maar ik ben nog niet 100% om.

3 likes

Hier de eerste stem voor de Tudor!

Het zijn twee mooie horloges maar de Tudor spreekt mij gewoon meer aan.

Waarom? Toch niet alleen door de Rolex connectie?

De Oris. Deze draagt lichter en is minder hoog op de pols.

1 like

Tudor. Ik vind de bracelet en sluiting stukken beter.
Ook het ontwerp spreekt me meer aan.

De Tudor… ik vind de Oris 65 in 42mm net een spiegelei. De BB is perfect in verhouding vind ik.
Zelf zou ik, en heb ik gedaan, voor de Oris in de 40mm variant gaan

4 likes

Oris, maar dan wel op leer en in de 40 mm uitvoering. Normaal ben ik meer van staal maar ik vind de stalen band i.c.m. de lugs geen mooi geheel. De Tudor is zeker mooi maar te dik. Is de BB58 niet een idee?

1 like

Dat :point_up_2: de 42mm steekt aan alle kanten uit. Had je een 40mm in je bezit dan had ik die gekozen dus nu de Tudor.

Dit inderdaad. In de Movember uitvoering :ok_hand:

3 likes

Nee, met mijn polsen is 41 wel het kleinste wat ik kan hebben.

Sowieso altijd horloges op staal kopen en dan een ander bandje erbij kopen. Is beter voor de verkoop mocht j er vanaf willen.

3 likes

Hoe dik is de Oris? De BB is echt behoorlijk bulky

In dit geval Tudor. Inderdaad de aansluiting van de band op de kast vind ik niet mooi, de kwaliteit van de stalen band van de Tudor veel beter, tevens vind ik het gevoel van gewicht en uiterlijk van de Tudor meer kwaliteit uitstralen. Duidelijk dus voor mij. Wel wat rode bezel en liefst nog in BB58 formaat…

De Oris Aquis Date banden zijn onovertroffen. Is dat bij de 65 niet zo dan?

1 like

Ik heb de Tudor om gehad en deze is best hoog, maar wat mij vooral stoort bij Tudor is de afstand tussen de kast en de lugs/spring bars - op een leren band ziet dat echt niet uit vind ik. Heb heel serieus gekeken naar de normale BB en de BB41 (echt heel mooi) maar dit heeft mij er van weerhouden een te kopen, je kunt als het ware bijna een vinger er tussen stoppen :sweat_smile:

Dat is prima inderdaad. Maar in het geval van Oris staat leer beter. Maar voor latere verkoop is staal erbij altijd goed :ok_hand:

Als je in de lijn van jouw collectie wil blijven dan de Tudor. Wil je een ander horloge erbij maar toch een andere look kwa Diver dan een Oris !

Heb ze bijna allemaal zelf gehad :grimacing: en nu dus de Movember en dat is voor mij de beste van alle werelden (ook al staat hij te koop)…

1 like

Daar heb ik geen ervaring mee, maar die van de 65 vond ik aanvoelen als blik en kermisachting…

1 like