Oris 65 vs Tudor Blackbay

Tudor is 15mm dik. De Oris 13mm zag ik…

1 like

Ik vind deze twee juist erg op elkaar lijken. Zodoende ook dit topic :wink:

1 like

Totdat je hem in het echt zag en wilde ruilen tegen jouw BB :wink::sweat_smile:

Nee een wereld van verschil en dan spreek ik uit ervaring :slight_smile:️ Zeker de zij aanblik van beide.

2 likes

Juist niet… Maar omdat jij ook niet wilde, hoefde ik dat niet te zeggen :yum:

1 like

Ok dat is dan een hele slechte eigenschap :thinking:

Ik vind de Tudor stuk beter en kwalitatiever aanvoelen. Maar het scheelt ook wat in prijs. Oris is voor de kwaliteit ook een prima horloge. Alleen vind ik de Tudor mooier.

1 like

Maar dat is een hele andere discussie :crazy_face:

1 like

Omdat ik dit model van de 65 een slecht aftreksel vind van de eerste (40 mm.) versie, zou ik in dit geval gaan voor de Tudor.

Ik ben van de Oris 40mm naar de BB58 gegaan en hoewel de Oris een prachtig horloge is, is de BB toch een trapje hoger:

  • de metalen band gaat mooier over in de kast bij de BB door de afbuigende lugs, de rechts lugs van de Oris zorgen voor een hoek van endlink naar band.
  • de kroon vond ik bij de Oris wat wiebelig, bij de Tudor voelt dit solide aan
  • de gangreserve van 70 uur en de precisie van het Tudor uurwerk is zeker een meerwaarde tov de Oris. En moest je voor een ETA BB gaan, dan voelt de kroon ook steviger.
  • de afwerking is toch net wat fijner dan bij de Oris: gepolijste bevel op de lugs, details op de wijzerplaat…

En altijd dat geneuzel over die snowflake hand… Als je constant op macroshots zit te kijken op een wijzer die 10 keer zo groot is, dan kan je er misschien iets van zeggen. Om de pols stoort dat allemaal niet zo imho.

Maar een 65 heeft dan weer dat prachtige domed kristal, slankere kast en voordelige prijs mee, dus passen en kopen wat het meest een klik geeft zou ik zeggen :slight_smile:

5 likes

Maar ik heb er al eentje :sunglasses:

4 likes

Beide re-issue toch… ‘nagemaakt’ van een vruugere uitvoering ?

Als je een datum op prijs stelt zou ik zeker voor de Oris gaan :grin:

2 likes

Ik vind de Tudor prachtig, maar ik zou voor de Oris gaan en er iets anders bij naast nemen.

1 like

Klopt, er is een versie met ronde markers. Dus zeker geen flauw afkooksel :slight_smile:

Eigenlijk horen alle duikers ronde markers te hebben :grimacing:

Dat klopt.
Maar de wijzerplaat van de eerste (re-issue) is zoveel mooier.

1 like

Ik vind deze juist een stuk minder.

3 likes

Yup… voor mij persoonlijk de mooiste Sixty-Five

2 likes

Ach ja, smaken verschillen (gelukkig).

Het gaat om jouw keuze tenslotte.

Voor de Tudor zou ik dan weer voor een oudere versie gaan met een roosje op de wijzerplaat.