Oris 65 vs Tudor Blackbay

Ga voor de Oris en de extra middelen opzij zetten en doorsparen naar een Sub.
Je hebt al een mooie Tudor. retro is leuk maar geen daily watch. (tenzij je retro look kleedt)
Je middelen besparen door voor de Oris te gaan en doorsparen naar een Sub.

Niks mis mee met een Oris, maar uiteindelijk wil je toch een rolex erbij :stuck_out_tongue:

just my two cents of thought.

1 like

Tudor
:heart_eyes::heart_eyes::+1::+1:

1 like

Die sub komt er sowieso wel maar daarvoor hoef ik nu niet te bezuinigen op het horloge wat ik nu in de doos wil hebben. Voor een sub wordt al gespaard namelijk. Ik verzamel redelijk bewust verder hoor :slight_smile: Een sub gaat de verzamelwoede sowieso niet stoppen :grimacing:
Er is een volgende aankoop gepland voor het vroege voorjaar. Ik ga wat goedkopere horloges naar Nederland versturen namelijk. Wat in december/januari naar Nederland komt voor de verkoop zijn de Steinhart Ocean Vintage GMT, Florijn 1, Glycine Combat 6 en de Seiko Turtle Blue Lagoon. Allemaal in topconditie en inclusief doos en boekjes.

Verder nog even over retro. Als je de hele dag op slippers en in korte broek loopt kan de Tudor makkelijk als daily. Dat ga ik niet doen want ik wissel graag af. Maar dat kan prima hoor :wink:

4 likes

Waarom niet beide? :smiley:

Ik heb zelf een BB, maar zit serieus aan een 65 te denken, omdat ik het ook een erg mooi horloge vind.

1 like

Teveel overlap denk ik.

Nee hoor, zijn & dragen echt heel anders. Zeker dan de rode!
Maar, ik denk niet dat je hem heel vaak gaat dragen naast de BB.

Bij mij gaat de '65 niet weg omdat het mijn eerste automaat was & ook vrij stevig gedragen.
Maar ze kunnen prima naast elkaar, zeker als je de '65 op de rubber band draagt. :heart_eyes:

2 likes

Of staal :v: :rofl:

1 like

Ik krijg steeds sterker het gevoel dat 'ie op rubber blijft😬

1 like

Kan de Tudor erg waarderen om z’n hoge afwerking en het inhouse movement maar ik heb toch gekozen voor de Oris sixty-five. Ik heb een grote pols en daar komt de 42 mm Oris toch net iets mooier op uit dan de 40 mm Tudor.

1 like