Oris 65 vs Tudor Blackbay

Die Oris vind ik mooi
Die Tudor is niet lomp. Alleen stoort die Kleine wijzer.
Maar is persoonlijk

3 likes

Waar is dat staallllllllll? :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Nog steeds in de laaaaa :rofl::rofl::rofl:

De Oris. De Tudor is een beetje 13 in een dozijn ontwerp. Vooral het glas van de Orisā€¦ Prachtig.

Het is dat ik even pas op de plaats maak anders had ik de Movember zeker overwogen.

En qua uurwerk? Tsjaā€¦ Een lelijk horloge maar een zo gezegd subliem uurwerk of een leuk, prettig draagbaar horloge met nog steeds een goed (lees: gewoon zwitsers gemiddeld mainstream) uurwerk. Ik zou het wel weten.

Ik heb ze overigens ook beiden om de pols gehad.

2 likes

Dat glas is voor mij 1 van de redenen dat ik voor de Oris zou kiezen inderdaad.

2 likes

Oris. 100%. Vanwege het merk, de uitstraling, en het glas.
In het blauw, alle 3 de banden erbijā€¦klaar :+1:

3 likes

Ik mis de datum bij deze blackbay, bij mij zou het dan deze worden:


Deze staal goud combi is schitterend imo.

6 likes

58 is all you needā€¦

8 likes

Deze vind ik dan wel weer mooi

Wijzers vallen niet zo erg op :ok_hand::watch:ļø

Grappigā€¦ik tel n beetje tussen alle antwoorden de stemmen, maar dat is redelijk gelijk.
Dat maak je hier toch weinig mee, zeker met twee totaal verschillende modellen/merken.

2 likes

http://watchesbysjx.com/2012/09/face-off-tudor-black-bay-vs-mk-ii-kingston.html

Ik heb zelf de Black Bay Blue gehad (ETA versie) en heb die weer van de hand gedaan. De duiker in de collectie is nu de Oris Movember.

De BB ging omdat hij fors oogde ondanks het feit dat ik geen kleine pols heb: dikke kast, met name door vorm zijkant. Ook geen bandenswapper vanwege fors gat tussen band en kast. BB 58 zal dit minder spelen. Daarnaast zou ik in geval van het inhouse uurwerk de servicekosten een nadeel vinden.

De Movember is qua dimensies perfectā€¦bovendien zit de datum op een lekkere plek met de juiste kleursetting en is het verder een sublieme bandenswapper.

16 likes

Ook erg mooi

1 like

Update. Het is de Tudor geworden :slight_smile: Zodra deze ongeschonden in Suriname is aangekomen zal ik het melden in een NA topic of NA verzameltopic.

7 likes

Nou. Ik hoop dat iemand het meeneemt voor je

Opsturen naar Suriname is Russische roulette

:rofl:

Lukt wel hoor. Hangt van de vervoerder af.

1 like

Ok. ik heb er slechte ervaringen mee

Ik niet en we verschepen al 13 jaar. Als het werkelijk zoā€™n ramp zou zijn dan zou er geen zeevracht meer verzonden worden. Het tegendeel is waar.
Als ik de twitter over PostNL lees dan zou ik trouwens in Nederland ook niks meer per post durven doen.

1 like

Daar heb je gelijk in.
Is ook een ramp!

Er bestaat geen leven zonder risico :slight_smile:

3 likes