Oris aquis calibre 400 vs Tudor Black Bay 41

Zo, hallo. Dat hoef je niet tussen haakjes te zetten hoor. :see_no_evil: Inderdaad allebei hele mooie horloges waar je niet mis kan gaan.

Kiezen!
  • Oris Aquis Calibre 400
  • Tudor Black Bay 41 (smooth bezel)
  • Tudor Black Bay - Burgundy (red bezel)

0 stemmers

Jammer dat in deze maat er geen black bay is met blauwe dial. Matcht de bezel beter en zou kleine tussenweg bieden :grimacing:

Ik ga maar niet stemmen, om het eerlijk te houden :joy:

8 likes

Er is maar een ding wat “feitelijk” tegen de Oris is en dat is de afschrijving. Koop je het horloge bij de AD met de gedachte het ooit nog eens te verkopen dan zal je bij de Oris best wel wat inleveren. Koop je het horloge voor het horloge dan heb je hier geen last van.

Verder, en de toekomst zal het uitwijzen, is het nog een onbewezen calibre. Andere merken hebben ook wel eens wat aanloop problemen bij nieuwe calibres.

En het is best een bedrag voor “maar” een Oris. Veel merken gooien hun prijzen omhoog om een plekje omhoog te schrijven in het luxe segment. De introductie van een nieuw calibre geeft het een wat natuurlijker gevoel. Maar Oris probeert zich (terecht) wat beter de positioneren.

Dat gezegd hebbende vind ik de Oris echt de leukere keuze. Fris vrolijk anders dan anders zonder een karikatuur te zijn.

1 like

Wow. Was het hier een democratie, dan hadden we wel een overduidelijke winnaar :sweat_smile:

2 likes

Gewoon nog eens passen en er goed over nadenken. :smiley: En ik zeg altijd maar, het één sluit het ander niet uit. :see_no_evil: Je zou eventueel een Black Bay kunnen kopen en daarna toesparen naar een standaard Aquis, die soms in de uitverkoop voor 1500 euro worden verkocht. Of weet je wel al zeker dat je zou gaan voor het nieuwe Oris movement?

Neen, niet persé. Ik kon de Calibre 400 vergelijken met de Aquis Date of Day Date (ben niet zeker), en vond de eerste iets minder zwaar ogen. Ik kijk natuurlijk al een kleine twintig jaar op een Conquest van 35 mm (tot op vandaag mijn enige horloge). Dan vraagt zo’n overstap gewenning. En twee duikers kopen, ik denk het niet. Dan liever een pilot erbij. Zou een leuk trio kunnen zijn, of een goed begin van (toch?) een kleine collectie.

1 like